Attraktiva spelkaraktärer

Medlem
Attraktiva spelkaraktärer

Det känns som att spelkaraktärer förr ofta designades för att vara riktigt iögonfallande, medan dagens spel ibland satsar mer på realism än på ren “wow-faktor”.

Vad tycker ni – skapas det färre attraktiva spelkaraktärer nu för tiden? Eller finns det moderna exempel som kan mäta sig med klassikerna?

Edit:
Tänk ”bästa spelkaraktär som inte är sketful”.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Själv tycker jag att Ada Wong från Resident Evil 2 Remake är svår att slå – hon är så sjukt snygg och ball att hon verkligen stjäl showen varje gång hon är i bild. Hennes stilrena röda klänning, självsäkra attityd och mystiska aura gör henne till en ikonisk karaktär som få andra kan mäta sig med. Hon är lätt 10/10 i min bok.

Men det är bara min åsikt – vad tycker ni?

Vilka spelkaraktärer tycker ni kombinerar stil, charm och attityd på ett sätt som gör dem oförglömliga?

Dela gärna era tankar och favoritexempel!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skrivet av Devan:

Där emot asiater älskar ju snygga karaktärer, lite därför man själv älskar anime ...

https://img2.joyreactor.com/pics/post/anime-art-Frieren-Souso...

Sen är ju "snyggt" subjektivt också, vissa kommer ju kolla på ovan bild och tänka de där är ju inte snygga.

Skulle nog snarare beskriva ovanstående två karaktärer som "söta" möjligtvis, snarare än snygga... för det ser ut som två barn? Eller är det här en sån där "egentligen är hon en 1000-årig drake"-grej?" som de kör ibland med i anime/manga...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Skulle nog snarare beskriva ovanstående två karaktärer som "söta" möjligtvis, snarare än snygga... för det ser ut som två barn? Eller är det här en sån där "egentligen är hon en 1000-årig drake"-grej?" som de kör ibland med i anime/manga...

De flesta ser nog två barn där. En snabb Googling säger att ena karaktären är 13 år och andra en ”1000 år gammal alv”. Väldigt osmakligt som vanligt när det gäller anime/manga/jrpg.

Medlem

Kul, måste fundera vem vilka jag tyckt varit attraktiva vid senaste årens spel.

Är inte ens lagd åt det hållet, men Astarion är ju något extra

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Jag tycker inte att karaktärer är "snygga" alls då jag vet att det är animerat. Kanske jag som är i minoritet här dock?

Och angående mangabilden håller jag med ovan att det ser ut som barn..

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jag tycker inte att karaktärer är "snygga" alls då jag vet att det är animerat. Kanske jag som är i minoritet här dock?

Och angående manga håller jag med ovan att det ser ut som barn..

Jag håller med dig. Har inte tyckt att en animerad eller tecknad karaktär varit snygg eller attraktiv sedan jag var typ 12?

Medlem

Hej hej.

Hur långt bak är modernt?
Jag tycker om att rita och det märks vilka spelkaraktärer som ofta får fanart, även innan ai-skräpet började laddas upp.

Lara Croft är poppis.
Elena från Uncharted vet jag en kollega hade som bakgrundsbild på sin playstation.
Elizabeth ser ut som en Disney-figur.

Jag vet inte om bilden på concord ska symbolisera fula karaktärer. Jag tycker conceptarten till spelet är coolt. Ser ut som en mix av Moebius och retro-sci-fi. Lite kul att se alla som försökt omdesigna karaktärerna att se ut som Overwatch.

Förresten Overwatch har också massa karaktärer som folk tycker om att rita.

Releasehästryttare

Ah, mitt fel!

Jag förstog inte i min natt yra att Hanzo menade attraktiva personer i spel som att han ville ha sex med.
Trodde han menade snygga karaktärer att kolla på.

Tar bort mitt ovan inlägg.

Medlem

Känns som en tråd man bör hålla ögonen, finns risk för underhållande läsning när jag kommer hem igen senare ikväll.

Men apropå fulifiering av karaktärer, för det är vad det är, jämför Morrigan från Dragon Age: Origins och versionen av henne i Veilguard. Gäller hela utseendet och designen, inte bara klädnader. Och nu inväntar jag med spänning på kommentarer som ”gå tillbaka till GR” eller andra klassiker eller långsökta förklaringar på varför det är bättre så

Medlem

Spel har väl i mångt och mycket legat årtionden efter film som underhållningsformat och man följer till viss del den väg som filmerna gått. I väst har idealiserade skådespelare och skådespelerskor, se t.ex. Arnold, Sylvester, Pamela och gänget från 80-talet numera funnit sig ersatta av förvisso vackra men ändå mer alldagliga förmågor. Inom spelvärlden har vi gått från den gamla Lara och Gears-gänget och på samma vis ersatt dem med genomsnittliga förmågor vilket fått många glada och många upprörda. I Japan och asien däremot.. ja..

Releasehästryttare
Skrivet av Ugly_Bob:

Spel har väl i mångt och mycket legat årtionden efter film som underhållningsformat och man följer till viss del den väg som filmerna gått. I väst har idealiserade skådespelare och skådespelerskor, se t.ex. Arnold, Sylvester, Pamela och gänget från 80-talet numera funnit sig ersatta av förvisso vackra men ändå mer alldagliga förmågor. Inom spelvärlden har vi gått från den gamla Lara och Gears-gänget och på samma vis ersatt dem med genomsnittliga förmågor vilket fått många glada och många upprörda. I Japan och asien däremot.. ja..

Påminner mig om att det va folk som klagade på Netflix viking serie, den fick kritik för att de använde snygga skådespelare och inte normala människor så som "det va på vikinga tiden" ..

Vilken serie känns mer historiskt rätt om man bara skall se till hur snygga karaktärerna är?

Medlem

Vilken patetisk jävla tråd. Den dagen jag fokuserar mer på karaktärernas utseende än om spelet är bra eller ej så vette sjutton om det inte är dags och göra annat med livet.

Medlem

Yennefer och Triss från Witcher 3 är väl två modernare attraktiva karaktärer, i mitt tycke såklart.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Sur Apan:

Vilken patetisk jävla tråd. Den dagen jag fokuserar mer på karaktärernas utseende än om spelet är bra eller ej så vette sjutton om det inte är dags och göra annat med livet.

Tagga ner en smula. Det är väl ingen som sagt att det är det viktigaste som finns men kan vara en kul grej för folk att diskutera/visa upp på samma sätt som att man kan ha ett favoritvapen, bana eller till och med maträtt från spel.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Skrivet av Devan:

Ah, mitt fel!

Jag förstog inte i min natt yra att Hanzo menade attraktiva personer i spel som att han ville ha sex med.
Trodde han menade snygga karaktärer att kolla på.

Tar bort mitt ovan inlägg.

Självklart, ett missförstånd...

skojar, jag fattar♥️

Releasehästryttare

Självklart, ett missförstånd...

https://www.lifeandstylemag.com/wp-content/uploads/2015/07/si...

skojar, jag fattar♥️

Medlem

Det verkar ha uppstått lite förvirring kring vad som menas med “attraktiv” i den här tråden.

Det är inte den ”sexigaste” eller ”hetaste” spelkaraktär-tråden. Med “attraktiv” menar jag inte enbart ”sexuellt attraktiv”, utan mer om hur attraktiva och vackra de är sett stil och karisma till utstrålning och personlighet. Jag drog Concord som exempel på vad jag och de flesta kan hålla med om är oattraktiva spelkaraktärer.

Jag funderade på att skriva trådnamnet ”bästa spelkaraktärer” men jag vill egentligen ha reda på vilka vi tycker som har de vackraste, minnesvärda och attraktiva karaktärerna. För det finns många sketfula men roliga och bra spelkaraktärer.

En karaktär kan vara attraktiv på många olika sätt – det kan vara hur de beter sig, hur de utstrålar styrka och självsäkerhet, eller helt enkelt hur coola och minnesvärda de är. Tänk på karaktärer som säljer spelet nästan mer än själva storyn. Till exempel tycker jag att Ada Wong är attraktiv tack vare hennes eleganta design, mystiska personlighet och rena coolhet – inte bara för att hon är snygg (vilket hon utan tvekan är). Hon kanske va ett dåligt exempel?

Jag hade väntat mig att karaktärer som Geralt of Rivia, Sephiroth, Auron (FFX) skulle dyka upp rätt snabbt.

Devans exempel med Frieren passar perfekt in i det här resonemanget. Det handlar inte bara om utseende eller sexuell attraktionskraft, utan om en karaktärs hela paket – deras personlighet, aura och hur de berör oss.

Frieren är en fantastisk karaktär, inte för att hon är sexuellt attraktiv, utan för att hon har en komiskt lugn och ödmjuk aura som verkligen fångar hur en alv skulle kunna se på livet. Hennes perspektiv och beteende gör henne både minnesvärd och charmig på sitt eget sätt. Det är precis den typen av “attraktivitet” jag syftar på i den här tråden!

Det enda problemet med Frieren är väl att hon är en mangakaraktär snarare än spelkaraktär. Likadant med Ragnar ifrån Vikings. Ragnar är en filmkaraktär.

TLDR;
Så, vilka fler spelkaraktärer tycker ni sticker ut på det här bredare sättet? Tänk ”bästa spelkaraktär som inte är sketful”, snarare än ”den sexigaste spelkaraktären”.

Ser fram emot att läsa era tankar och exempel!

signatur

Medlem

Jag har en känsla av att, förutom CD Projekt Red, kommer vi nog att se flest asiatiska spel i den här tråden. Är det inte lite så att västerländska spel har en tendens att skapa karaktärer som är mer “jordnära” eller till och med medvetet fåniga och udda?

Det känns nästan som att det är en del av vår kultur att experimentera med mer excentriska eller ibland rent av fula karaktärer. Vad tycker ni? Är det ett medvetet val eller bara olika designfilosofier mellan öst och väst?

signatur

Skrivet av Hanzo:

Jag förutspår att bortsett ifrån CDProject så kommer vi mest se asiatiska spel i tråden. Då Fula karaktärer är lite av ett kännetecken för våra västerländska spel? Ligger det inte lite i vår kultur att göra fula/fåniga karaktärer?

Generellt sett såg ju västerländska spel på 90-talet oftast helt horribla ut, vad gällande karaktärsdesign. Skulle säga att "vi" blivit betydligt bättre sedan dess.

Releasehästryttare
Skrivet av Hanzo:

Det verkar ha uppstått lite förvirring kring vad som menas med “attraktiv” i den här tråden.

Det är inte den ”sexigaste” eller ”hetaste” spelkaraktär-tråden. Med “attraktiv” menar jag inte enbart ”sexuellt attraktiv”, utan mer om hur attraktiva och vackra de är sett stil och karisma till utstrålning och personlighet. Jag drog Concord som exempel på vad jag och de flesta kan hålla med om är oattraktiva spelkaraktärer.

Jag funderade på att skriva trådnamnet ”bästa spelkaraktärer” men jag vill egentligen ha reda på vilka vi tycker som har de vackraste, minnesvärda och attraktiva karaktärerna. För det finns många sketfula men roliga och bra spelkaraktärer.

En karaktär kan vara attraktiv på många olika sätt – det kan vara hur de beter sig, hur de utstrålar styrka och självsäkerhet, eller helt enkelt hur coola och minnesvärda de är. Tänk på karaktärer som säljer spelet nästan mer än själva storyn. Till exempel tycker jag att Ada Wong är attraktiv tack vare hennes eleganta design, mystiska personlighet och rena coolhet – inte bara för att hon är snygg (vilket hon utan tvekan är). Hon kanske va ett dåligt exempel?

Jag hade väntat mig att karaktärer som Geralt of Rivia, Sephiroth, Auron (FFX) skulle dyka upp rätt snabbt.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTI4ZGMxN2UtODlkYS00M...

Devans exempel med Frieren passar perfekt in i det här resonemanget. Det handlar inte bara om utseende eller sexuell attraktionskraft, utan om en karaktärs hela paket – deras personlighet, aura och hur de berör oss.

Frieren är en fantastisk karaktär, inte för att hon är sexuellt attraktiv, utan för att hon har en komiskt lugn och ödmjuk aura som verkligen fångar hur en alv skulle kunna se på livet. Hennes perspektiv och beteende gör henne både minnesvärd och charmig på sitt eget sätt. Det är precis den typen av “attraktivitet” jag syftar på i den här tråden!

Det enda problemet med Frieren är väl att hon är en mangakaraktär snarare än spelkaraktär. Likadant med Ragnar ifrån Vikings. Ragnar är en filmkaraktär.

TLDR;
Så, vilka fler spelkaraktärer tycker ni sticker ut på det här bredare sättet? Tänk ”bästa spelkaraktär som inte är sketful”, snarare än ”den sexigaste spelkaraktären”.

Ser fram emot att läsa era tankar och exempel!

Ok, bra att du klargör!

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hehe, Concord-karaktärerna ser verkligen ut som att de hamrat in på en AI-karaktärsgenerator "Please make a cool looking DEI-character with weird accessories, for the modern audience!"

Skrivet av Sur Apan:

Haha, passande nick, exploderar direkt!

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hehe, Concord-karaktärerna ser verkligen ut som att de hamrat in på en AI-karaktärsgenerator "Please make a cool looking DEI-character with weird accessories, for the modern audience!"

Haha, passande nick, exploderar direkt!

Yup

Medlem
Skrivet av Monki Rauklund:

Tagga ner en smula. Det är väl ingen som sagt att det är det viktigaste som finns men kan vara en kul grej för folk att diskutera/visa upp på samma sätt som att man kan ha ett favoritvapen, bana eller till och med maträtt från spel.

Still creepy och att vissa på fz tycker att det är super viktigt finns det ganska många svar på i andra trådar det var nog ner ditåt jag väntade mig att det hållet skulle dra åt. ”Underåriga” tecknade figurer var ju typ andra inlägget…

Medlem

signatur

Medlem

Första karaktären jag kom i kontakt med som designades för att vara iögonfallande var The great fairy i Ocarina Of Time. Man kan ju skratta åt det idag men oj så spännande det var när man va liten.

signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Redaktör
Ponny
Skrivet av nagash:

Första karaktären jag kom i kontakt med som designades för att vara iögonfallande var The great fairy i Ocarina Of Time. Man kan ju skratta åt det idag men oj så spännande det var när man va liten.
https://static.wikia.nocookie.net/zelda/images/c/cd/Great_Fai...

Det var ett jäkla kliv från A Link to the Past till... detta

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Thane från Mass Effect-spelen är attraktiv som fasen. Särskilt hans personlighet:

För övrigt är det en väldigt fascinerande historia bakom honom:

För övrigt mannen som väckte min bisexualitet.

Medlem
Aloy är så Vacker ❤️

signatur

PEACE✌️

12
Skriv svar