Star Citizen passerar 750 miljoner dollar
Cirka 4,5 miljoner tacomiddagar för fyra, gott folk!
"När huvudspelet Star Citizen kan tänkas bli färdigt för release står fortfarande skrivet i stjärnorna." Nja SQ42 är faktiskt main spelet och multiplayer delen bara en bonus pga av dom nåde målen för dess finansiering. Men som vanligt har Tomas Helenius fel när han skriver om detta spel.
Eftersom jag är tvärsämst på matte så måste jag ju fråga; är siffran 4,5 miljoner tacosmiddagar baserat på den legendariska kungskrabbetaccossen för 1 800 kr, eller är det bara en uppskattning
😅🙄🤔🌈 #tacogate
"Rimligtvis" är det det just 1800kr det baseras på.
750,000,000 * 10.92 = 8,190,000,000
8,190,000,000 / 4,500,000 =1,820
Det är många lyx🌮 det alltså.
Fy satan för inflationen.
Eftersom jag är tvärsämst på matte så måste jag ju fråga; är siffran 4,5 miljoner tacosmiddagar baserat på den legendariska kungskrabbetaccossen för 1 800 kr, eller är det bara en uppskattning
😅🙄🤔🌈 #tacogate
Japp, 8 200 000 000 / 4 500 000 = cirka 1822 kronor. 4,5 miljoner * 4 = 18 miljoner kungskrabbetacos, tragiskt att så mycket pengar går till ett spel när 18 miljoner människor istället kunde fått smaka på den legendariska kungskrabban!!!
"När huvudspelet Star Citizen kan tänkas bli färdigt för release står fortfarande skrivet i stjärnorna." Nja SQ42 är faktiskt main spelet och multiplayer delen bara en bonus pga av dom nåde målen för dess finansiering. Men som vanligt har Tomas Helenius fel när han skriver om detta spel.
SQ42 var väl ett single player mode på kick startern som senare bröts ur till ett eget spel, skulle inte kalla det main precis.
och folk kallade The Day Before för scam? O_o
HAHAHAH
Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB
Ledsen om det är fel. Men Star Citizen är ju det namn som stått i rampljuset i många år, inte SQ42. SC är spelbart sen länge, har Wikipedia-sida osv., inte SQ42. Är det så fel att kalla SC för huvudspelet då?
Hypen var ett mmo liknande projekt redan innan Kickstarter var färdig. Före Kickstarter så ville även Chris mer än ett ett singelplayer spel.
Skönt att ni konverterade det till tacomiddagar, den enda sanna valuta här i livet.
Alltid skönt att förstå värdet på ett korrekt sätt
Var kommer pengarna ifrån?
Alla skepp dom säljer
Spelarna som spelar alphan stöttar utvecklarna med pengar genom olika köp på hemsidan. Rätt nice då spelet får ta den tid det tar för dem att koka ihop det.
Själv tycker jag mmo delen verkar mest intressant, men när cig är klara med sq.42 så kommer det bli en del teknik överföring från sq.42 till mmo:et och met ingenjörer o utvecklare kommer speeda upp arbetet på persistent universe delen.
Ibland går det ner en smula o ibland går det upp en smula.
Spelat det fram o tillbax sen 2014 då man bara fick ladda in sig i sin hangar o gå runt sitt skepp som satt stilla till att nu snart kunna lämna stanton solsystemet o hoppa in i pyro i vinter blir fett nice. Eve online framstår lite som 4 dagar gamla wienerbröd medan sc framstår som en saftig o smakrik o nybakad fransk choklad tårta.
Spelet är askul i lagom doser på 2-3 tim om dagen o då hinner man inte bränna ut sig.
Just nu har dem gratis testning , med bara fåtal dagar kvar så in o skapa ett konto på robertsspaceindustries.com eller ifall man inte orkar det så kika in en streamer på youtube eller twitch! 😀
Seriöst om jag hade varit Chris Roberts så hade jag sålt det här projektet så fort jag hade blivit tillräckligt rik att kunna leva gott livet ut.
När/om detta spelet släpps så kommer massan inte tolerera nåt annat än perfektion, dvs en praktisk omöjlighet. Och då hade jag inte velat vara vid rodret.
Alla skepp dom säljer
Det måste vara dyra skepp.
Och dessa går inte att få tag på in game vid release?
Det måste vara dyra skepp.
Och dessa går inte att få tag på in game vid release?
Ja dem är definitivt dyra, allt från 50-2000$ stycket !
Det komiska är att nästan alla skepp som är flygbara (vilket är väääääldigt många) går att köpa ingame för ingame currency (dvs helt f2p) MEN endast skepp du köpt för irl pengar finns permanent kvar på ens konto efter varje server wipe som händer lite då och då ju mer spelet uppdateras/patchas. Så ganska enkelt att farma till sig skepp ingame faktiskt.
En wipe sker i snitt 1 gång per år tror jag om man kollar sedan 2019, men har inte super koll (det var nog mer än så sedan senaste wipen hände) Inför nästa stora patch 4.0 som ska landa inom 1-2 månader ska det ske en s.k full wipe.
Skeppen man köper för irl pengar kommer också ibland med något som kallas 10 år eller livstids försäkring, i princip vet man inte riktigt vad detta betyder ännu men CIG har sagt att det ska ha minimal påverkan ingame.. i kort spekulerar många att det är bra med försäkring för om du förlorar/skadar/blir rånad på ditt skepp kan man utan att betala extra ingame currency få tillbaka sitt skepp snabbt/smidigt och "billigare". typ så