MS Flight Simulators lanseringsproblem ska nu vara fixade
Att starta spelet och streama innehållet ska funka som tänkt.
#Asobo-studio, #Microsoft-flight-simulator-2024
De verkar ha fixat problem som för många gjorde det omöjligt att ens starta spelet och strömma innehållet. Men enligt reddit är karriärsläget fortfarande en katastrof för många spelare, buggar som gör det omöjligt att slutföra uppdrag. Så jag skulle inte säga att "lanseringproblem" är fixade. För mig är det inte värt ett köp innan de är borta.
Årets spel för mig utan konkurrens. Folk gillar att klaga helt klart. Ni kan ju patcha er själva innan ni klagar.
Har det blivit en trend på sistone att man inte ska "klaga" på spel som bevisligen dras med kritiska buggar? Har sett kommentarer i stil med "klaga inte, var nöjd" lite här och var.
Spelet är säkert svinbra (när allt fungerar som det ska) men tydligen är ju så inte fallet för alla.
Det verkar fortfarande långt i från färdigt. Trots fixarna för att rädda katastroflanseringen med usla nedladdningar från Microsoft Azure får det fortfarande många nya recensioner på Steam som nämner stora tekniska problem och buggar.
Här är ett exempel på en ny recension på Steam som nämner ett flertal buggar spelaren stött på efter ett hundratal timmar i spelet.
https://steamcommunity.com/id/nickringling/recommended/253759...
Har det blivit en trend på sistone att man inte ska "klaga" på spel som bevisligen dras med kritiska buggar? Har sett kommentarer i stil med "klaga inte, var nöjd" lite här och var.
Spelet är säkert svinbra (när allt fungerar som det ska) men tydligen är ju så inte fallet för alla.
Klaga får man göra men problemet är att så många aldrig verkar har använt en flygsimulator förut och inte förstår hur buggiga och ofärdiga dessa är vid release. Det blir så arga och får så högt blodtryck att allt är skit och sen ska det review-bombas. Deras negativa energi måste spridas överallt, även där vi som faktiskt gillar simulatorn håller till.
De allra flesta delar av simulatorn fungerar faktiskt bra och det är otroligt mycket mer färdigt än vad föregångaren var vid release. Review-bombarna vill dock inte ta in detta utan fokus läggs på att spy ut sitt hat och försöka ta död på glädjen vi andra känner av att få njuta av de stora delar som fungerar.
Det intressanta är att klagonissarna förmodligen inte vet hur man planerar en plané, kommunicerar med ATC eller utför en ILS-landning. De har kort attention span och deras liv präglas av en oförmåga att ta in saker på djupet och bli bra på något. De stöter på ett par buggar, blir arga och går vidare till nästa spel.
Årets spel för mig utan konkurrens. Folk gillar att klaga helt klart. Ni kan ju patcha er själva innan ni klagar.
Du tror inte att det kan vara så att andra upplever problem med spelet även om du inte gör det?
Du kan ju patcha din förmåga att tänka utanför ditt eget huvud innan du skriver.
Vad är det för jävla skitsnack du kommer med? Vi är konsumenter och klagar på en produkt som vi för tillfället inte är felfri. Det är klart som fan att man ska kritisera. Folk har köpt en produkt som inte funkar! Går du till elgiganten och köper en TV som det är fel på, men går inte tillbaka med den, för det är ju att vara jobbig och klaga? Med ditt tankesätt så hade vi nog aldrig fått ett bra No man's sky eller Cyberpunk 2.0 heller.
Ser det fortfarande ut som ett PS1 spel i svenska skogar?
Det beror nog på hur kvaliteten är på flygbilderna i Bing Maps där simulatorn hämtar datan från. Jag kan tänka mig att de inte satsat på att flygfotografera på låg höjd över skogarna i Jämtland.
Klaga får man göra men problemet är att så många aldrig verkar har använt en flygsimulator förut och inte förstår hur buggiga och ofärdiga dessa är vid release. Det blir så arga och får så högt blodtryck att allt är skit och sen ska det review-bombas. Deras negativa energi måste spridas överallt, även där vi som faktiskt gillar simulatorn håller till.
De allra flesta delar av simulatorn fungerar faktiskt bra och det är otroligt mycket mer färdigt än vad föregångaren var vid release. Review-bombarna vill dock inte ta in detta utan fokus läggs på att spy ut sitt hat och försöka ta död på glädjen vi andra känner av att få njuta av de stora delar som fungerar.
Det intressanta är att klagonissarna förmodligen inte vet hur man planerar en plané, kommunicerar med ATC eller utför en ILS-landning. De har kort attention span och deras liv präglas av en oförmåga att ta in saker på djupet och bli bra på något. De stöter på ett par buggar, blir arga och går vidare till nästa spel.
Mer bullshit. "Klagonissarna" kan lika väl sitta på xbox och köra VFR med GA. Jag kör på vatsim men håller mig till 2020 för 2024 är totalt ospelbart om man ska använda sig av vettiga flyg. Inibuilds produkter håller inte måttet. Att referera till 2020 som var lika ospelbart när det kom är ingen ursäkt till att släppa detta i samma skick. Vi ska inte accepterara en lägre standard. Speciellt nu när de hade mycket mer folk som jobbade på spelet...
Mer bullshit. "Klagonissarna" kan lika väl sitta på xbox och köra VFR med GA. Jag kör på vatsim men håller mig till 2020 för 2024 är totalt ospelbart om man ska använda sig av vettiga flyg. Inibuilds produkter håller inte måttet. Att referera till 2020 som var lika ospelbart när det kom är ingen ursäkt till att släppa detta i samma skick. Vi ska inte accepterara en lägre standard. Speciellt nu när de hade mycket mer folk som jobbade på spelet...
Och hur många av default-planen i 2020 håller måttet på VATSIM? Det är ju PMDG, Fenix och några andra som håller den höga kvalitet som krävs för att flyga smärtfritt på VATSIM och dessa har ju inte hunnit konverterats till 2024 ännu (förutom Fenix A320). Nu flög jag ju faktiskt ett Carenado-plan (King Air C90) senast igår på VATSIM och det gick jättebra.
Överdrifterna haglar och det är väl min största invändning mot många som klagar. Man kan klaga konstruktivt med stil och finess i stället för att låta som en tjurig 7-åring. Jag klagar till exempel på att planet jag väntat mest på, Pilatus PC-24, är helt trasigt.
Och hur många av default-planen i 2020 håller måttet på VATSIM? Det är ju PMDG, Fenix och några andra som håller den höga kvalitet som krävs för att flyga smärtfritt på VATSIM och dessa har ju inte hunnit konverterats till 2024 ännu (förutom Fenix A320). Nu flög jag ju faktiskt ett Carenado-plan (King Air C90) senast igår på VATSIM och det gick jättebra.
Överdrifterna haglar och det är väl min största invändning mot många som klagar. Man kan klaga konstruktivt med stil och finess i stället för att låta som en tjurig 7-åring. Jag klagar till exempel på att planet jag väntat mest på, Pilatus PC-24, är helt trasigt.
jag kan flyga ganska så smärtfritt med t.ex 747 och cj4, även om en hel del saker inte är i funktion. Men working title gjorde ändå bra jobb med vad som fanns. Inibuilds måste jag starta om flera gånger för vissa knappar gör ingenting ibland. När jag försökte med 2024 så fanns inte ens simbrief-import i MCDUn, vilket var en besvikelse. Kanske det finns någon annanstans? Jag kan trycka in allt själv men jag får en fps på typ 10 och mitt flygplan har även tendens att krascha, även när jag står på marken helt stilla, vilket gör att jag får börja om med planeringen. Det blir i slutändan så jävla frustrerande.
Men men, det kommer patchar, och jag lirar 2020 tills dess. Det är bara så tråkigt att det släpps spel i det här skicket och att vi agerar betalande betatestare. Att det skedde samma sak med 2020 i början är inte en ursäkt att det ska fortgå.
Och jag glömde säga, det var så mycket lovord om massa nya liveries och förbättrad live-trafik. Spawnar in på Arlanda och ser massa jävla GA på rampen och en alaska airlines hahah.
Jag låter sur för att jag hade hypat upp det här spelet så himla mycket, och blev jättebesviken... Så ja, jag surar som en 7-åring!
Laggar som tusan men mitt grafikkort jobbar bara 40%?? Fattar inte.
Vad är dina andra specs då?
Mitt problem är att folk gnäller på spel som om de hade blivit skjutna i magen. Efter att ha jobbat inom IT hela mitt liv så är jag möjligen lite skadad då 90% av all IT support handlar om folk som inte fattar vad de håller på med men ändå spyr galla över programmet/tillverkaren eller hårdvaran.
Buggar finns. Spel släpps innan de är färdiga. Köp inte vid release. Gnäll inte för högt för då kommer folk som jag tro att det är du som är kass, det är alltid de som låter mest som är sämst.
Trevlig helg! 🤠💨
Hade bara problem samma kväll som det släpptes, och det var något som jag hade förväntat mig också då det var samma visa med MSFS 2020. Från dagen efter och fram till nu har funkat perfekt. Dock har career mode väldigt många buggar som gör att man ibland inte klarar uppdragen, och några av flygplanen verkar ha lite buggar, framför allt de nya för 2024.
Hoppas du inte jobbar som kvalitetstekniker 😂😂
Laggar som tusan men mitt grafikkort jobbar bara 40%?? Fattar inte.
Låter som en CPU flaskhals. Vad har du för CPU/processor. Gpu/grafikkort? Mängd ram kan du nämna också.
Jag personligen kunde köra Cyberpunk 2077 utan några större problem redan vid release, men jag förstod att många andra hade stora problem och då hade rätt att klaga på spelet. Känner inte att jag behöver vara en riddare som ska försvara ett bolag som fuckat upp en release, även om just jag har få problem.
Om det nu är så pass stort problem som du säger, menar du att Microsoft som är ett av världens största bolag inte kan anpassa sig då? De säljer det för 900 kr. Släpp det i early access. Sänk priset. Eller vara transparenta att det är buggigt innan release. Finns många möjligheter och det finns ingen ursäkt att de inte kan göra något av ovanstående.
Jag personligen kunde köra Cyberpunk 2077 utan några större problem redan vid release, men jag förstod att många andra hade stora problem och då hade rätt att klaga på spelet. Känner inte att jag behöver vara en riddare som ska försvara ett bolag som fuckat upp en release, även om just jag har få problem.
Som jag redan påpekat kan man klaga konstruktivt utan att behöva känna ett behov av att smutskasta och fullkomligt trasha ett spel som för många av oss är fullt spelbart. Du får kalla mig riddare mellan raderna så mycket du vill.
Jag skiter fullständigt i arkadiga karriärlägen och det är viktigt att de som tar flygsimulationen på allvar får veta att det är en relativt buggfri upplevelse, speciellt sen när PMDG, Fenix och Just Flight släppt sina modeller. Hade Asobo valt att helt strunta i karriärläget (där buggarna verkar finnas) skulle simulatorn fått ett högre betyg, vilket är intressant.
Men ja, är man ute efter att mest spela i karriärläget kanske man ska vänta i några månader tills buggarna fixats.
Gnäll inte för högt för då kommer folk som jag tro att det är du som är kass, det är alltid de som låter mest som är sämst.
Åh nej hur ska de klara sig? 😨
Du har en intressant iakttagelse där. Det här är säkert den första flygsimmen för många och nytillkomna har så klart andra förväntningar och krav förmodligen än de som hållit på i åratal. Kan tänka mig att karriärläget är en grym selling point för att utöka Flight Sim-publiken, så det är ju synd då att det verkar vara mycket problem där just nu.
Mitt problem är att folk gnäller på spel som om de hade blivit skjutna i magen. Efter att ha jobbat inom IT hela mitt liv så är jag möjligen lite skadad då 90% av all IT support handlar om folk som inte fattar vad de håller på med men ändå spyr galla över programmet/tillverkaren eller hårdvaran.
Buggar finns. Spel släpps innan de är färdiga. Köp inte vid release. Gnäll inte för högt för då kommer folk som jag tro att det är du som är kass, det är alltid de som låter mest som är sämst.
Trevlig helg! 🤠💨
Ja, att köpa såna här spel vid release är ju lite av en chansning. Medhåll. Men det är ju ändå tråkigt att det är så många buggar vid lansering och att man släpper det i det skicket. Även om det smartaste (tyvärr) är att vänta några månader extra (eller leva med ett buggigt spel i början) så tar ju ändå IP:t stryk då en hel del personer kommer bedöma det utefter deras första spelomgång med det. Det kan man ju tycka att publishers borde tänka lite extra kring, det är förmodligen där spelet skyndas ut för fort snarare än att det är devsens fel. Men mina spekulationer bara, så klart. Trevlig helg!