Skamlösa Horizon Zero Dawn-klonen Light of Motiram på väg till pc

Robot
Skamlösa Horizon Zero Dawn-klonen Light of Motiram på väg till pc
Medlem

När man köper Horizon Zero Dawn från Temu...

Medlem
Medlem

Hur kan man vara nöjd och stolt över att så skamlöst kopiera något?

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Utvecklat av "Insurgent Games"? Huvudperson "Metalblend"?

Fruktansvärt skamlöst, men jag känner mig ändå lite sugen på att testa det. Förlåt Aloy!

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Utvecklat av "Insurgent Games"? Huvudperson "Metalblend"?

Fruktansvärt skamlöst, men jag känner mig ändå lite sugen på att testa det. Förlåt Aloy!

Wtf? Aja, det är inte Bloy i alla fall.

Medlem

Det ser ut som att de instruerat en AI att skapa ett Monster Hunter som ser ut som Horizon.

Det var inte direkt någon diskret inspiration.

Medlem

Kanske blir Horizon med roligt gameplay.

Medlem

derp

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Verkligen Kina-fasoner med den här typen av produkt.

Dom kan väl alltid förbjuda Horizon att säljas i Kina och släppa det här ist.. Det skulle säkert funka.

signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Älskar kinser uttrycket imitation är den högsta formen av smicker?

signatur
Medlem

Mycket negativitet. Kanske blir jättebra.

Medlem

Är helt okej med att man helt skamlöst kopierar konsolexklusiva spel.

Medlem

Håller absolut med att det är rätt hårt kopierat MEN! Är inte egentligen Palworld värre och det blev ju trots allt accepterat.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Är helt okej med att man helt skamlöst kopierar konsolexklusiva spel.

Både Horizon Zero Dawn och Forbidden West finns på PC. Eller menar du för att det PS-exklusivt på konsol?

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Håller absolut med att det är rätt hårt kopierat MEN! Är inte egentligen Palworld värre och det blev ju trots allt accepterat.

Palworld är iaf japaner, så kopierar från japaner av japaner. Men nej, det är inte accepterat, Nintendo lämnade nyss in en stämning mot Palworld skaparna.

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

påminner lite om hur sony själva skamlöst kopierade nintendo med astro bot

Medlem

We have Horizon Zero Dawn at home.

Medlem
Skrivet av Patsy:

påminner lite om hur sony själva skamlöst kopierade nintendo med astro bot

Nu blir jag nyfiken, på vilket sätt är Astro Bot en kopia av Nintendos spel? Har dom ensamrätt på plattformsspel?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nu blir jag nyfiken, på vilket sätt är Astro Bot en kopia av Nintendos spel? Har dom ensamrätt på plattformsspel?

denna videon tycker jag sammanfattar de mesta

https://www.youtube.com/watch?v=mhToluDuofE

dock var jag inte super seriöst med påstående och tycker man skall kunna knycka bäst man vill

Medlem

Snacka om en riktigt dålig trailer. Spelet ser inte alls kul ut. Bleh Kina

Medlem
Skrivet av Balunan:

Aja, det är inte Bloy i alla fall.

Tack för den! 😂😂

Medlem
Skrivet av Patsy:

denna videon tycker jag sammanfattar de mesta

https://www.youtube.com/watch?v=mhToluDuofE

dock var jag inte super seriöst med påstående och tycker man skall kunna knycka bäst man vill

Hah, ja vissa likheter finns det ju faktiskt. Tror att det är ganska svårt att göra ett sånt spel utan att influeras av Nintendo, dom är ju ändå bäst på det. Kul video iallafall.

Medlem

Precis som jag la upp om i nyhetstråden lär Sony stämma då det tycks återanvändas assetts från Zero Dawn i detta och det helt skamlöst annonseras som egen skapelse. Usch och fy. Blir att spela igenom remastrade ZD istället för denna blajjan. Hoppas det stoppas helt. Gör om gör rätt!

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Hah, ja vissa likheter finns det ju faktiskt. Tror att det är ganska svårt att göra ett sånt spel utan att influeras av Nintendo, dom är ju ändå bäst på det. Kul video iallafall.

hah ja, ingen rök utan eld eller vad säger man?
astro bot är grymt och förstår att man vill ta inspiration ifrån nintendo, skoj att de gjort sin egen take på de iaf

Medlem

Ser helt klart ut att vara väääldigt inspirerat av Horizon men det ser mindre kopierat ut än av Palworlds varelser gör.
Horizons robotar var dinosaurie inspirerade medan dessa verkar vara mer inspirerade av djur och insekter som lever idag?
Och om gameplayer är mer lagt åt ett survival bas-byggar spel så är ju att kalla det för "skamlös klon" att ta i lite tycker jag.

Men ska jag vara ärlig så lockar nog detta mer än något Horizon spel, Horizon är snyggt men gameplayet har inte varit något för mig.
Om detta är ett survival och bas byggar spel så är detta mer lockande för min del.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Ser helt klart ut att vara väääldigt inspirerat av Horizon men det ser mindre kopierat ut än av Palworlds varelser gör.
Horizons robotar var dinosaurie inspirerade medan dessa verkar vara mer inspirerade av djur och insekter som lever idag?
Och om gameplayer är mer lagt åt ett survival bas-byggar spel så är ju att kalla det för "skamlös klon" att ta i lite tycker jag.

Men ska jag vara ärlig så lockar nog detta mer än något Horizon spel, Horizon är snyggt men gameplayet har inte varit något för mig.
Om detta är ett survival och bas byggar spel så är detta mer lockande för min del.

Horizon har i princip alla djuren som visas på Light of Motarims steam-sida

Medlem

Ser ju mer intressant ut än Horizon i alla fall. Kul med mer coop spel det uppskattas. Ligger på min wishlist nu

Medlem
Skrivet av Thane:

Horizon har i princip alla djuren som visas på Light of Motarims steam-sida

Jo nu när du säger det buffel, något hjortliknande, mammuten(ser mer ut som en elefant här) och något fyrbent spindelliknande (tror inte horizon var först med en sån robot dock).

Men har Horizon Älgar, delfiner, skorpioner, trollsländor? Jag tröttnade väldigt fort på Horizon så jag spelade det inte så långt, det kan en del vara mechs som jag inte sett.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Jo nu när du säger det buffel, något hjortliknande, mammuten(ser mer ut som en elefant här) och något fyrbent spindelliknande (tror inte horizon var först med en sån robot dock).

Men har Horizon Älgar, delfiner, skorpioner, trollsländor? Jag tröttnade väldigt fort på Horizon så jag spelade det inte så långt, det kan en del vara mechs som jag inte sett.

Inte älgar men hjortar, tjurar, noshörningsliknande, gamar, krabbor, sabeltandade tigrar, hyenor och en drös andra och då även dinos.

signatur

I drank what?

12
Skriv svar