No Man's Sky har till slut ett "Väldigt positivt" Steam-omdöme

Robot
No Man's Sky har till slut ett "Väldigt positivt" Steam-omdöme
Medlem

Skam den som ger sig!

Medlem

Man brukar säga att det tar sekunder att förstöra sitt rykte och åratal att bygga upp det igen. Grattis till Hello Games som tycks ha lyckats.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

Jag är redo för light no fire!

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

Det är svårt att inte bli imponerad över deras tålamod och arbete.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Det är svårt att inte bli imponerad över deras tålamod och arbete.

Tänker även att det alltid också funnits ett genuint intresse att göra ett bra spel också och inte bara tjäna pengar. Eldsjälar som detta behövs i spelindustrin.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Några frågor bara, då jag släppte allt helt efter releasen, för det var inte lite löften som bröts;

1. Är autopiloten borta?

2. Ser spelet ut som alla trailers innan release?

3. Kan man flyga in i en stjärna?

4. Kan man landa på en asteroid och syns de på långt avstånd, eller spawnar de 50 meter från skeppet?

5. Har planeterna olika gravitation?

6. Kan de största "djuren" påverka landskapet, typ deformation/förstörelse?

7. Blev det någon större variation, eller kan man fortfarande hitta allt man behöver på vilken planet som helst?

8. Är skeppens variation i storlek, utseende och antal nu vad som utlovades?

Att craftingen fixats har jag förstått, men det är typ det enda jag hört. Inlägget är nyfiket och ska inte uppfattas som kritik, tacksam om någon vet.

Medlem

"skulle funnits med från början" - The Game

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:
  1. Är autopiloten borta?

4. Kan man landa på en asteroid och syns de på långt avstånd, eller spawnar de 50 meter från skeppet?

7. Blev det någon större variation, eller kan man fortfarande hitta allt man behöver på vilken planet som helst?

nej, men det är ett bra spel. troligen inget för dig dock om du fortfarande inte släppt allt det där. helt ok!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Man brukar säga att det tar sekunder att förstöra sitt rykte och åratal att bygga upp det igen. Grattis till Hello Games som tycks ha lyckats.

Nicely put! De höll vad dem lovade, och mer därtill.

Medlem

Och så välförtjänt!

Medlem

Intressant att ett spel helt utan mikrotransaktioner kan utvecklas aktivt och få mängder av enorma uppdateringar under 8 års tid medan spelare agerar "white knight" åt battlepasses för att spel som inte ens har dedikerade servrar "omöjligen kan gå runt annars".

Medlem
Skrivet av Smörblomma:

Nicely put! De höll vad dem lovade, och mer därtill.

Fast det gjorde de ju faktiskt inte, alls. Däremot är spelet bra nog!

No Man's Sky i VR är på en helt annan level, jag måste hålla koll på klockan när jag befinner mig i den världen på det sättet.

Medlem

Och "Överväldigande positiva, 95%" de senaste 30 dagarna.

Är det runt där det kommer landa till slut tro...

Bådar väldigt gott inför deras nästa spel "Light No Fire"

Medlem

Varför pratas det aldrig om en uppföljare till No man's sky? Eller gick den här studion över till nåt helt annat sorts projekt?

signatur

Memento Mori

Testpilot
Skrivet av Lindhenberg:

Några frågor bara, då jag släppte allt helt efter releasen, för det var inte lite löften som bröts;

1. Är autopiloten borta?

Att craftingen fixats har jag förstått, men det är typ det enda jag hört. Inlägget är nyfiket och ska inte uppfattas som kritik, tacksam om någon vet.

Har inte spelat de senaste 3-4 uppdateringarna men kan ju svara.

* Autopilot i den meningen att du åker till ikoner som visar olika intressanta objekt.
Men utan går men det tar superlång tid att komma nånstans om du bara pekar nosen dit. Finns uppdrag där du åker och letar saker genom att peka nosen åt nåt håll och åka eller scanna tills nåt dyker upp.
* Kan inte avgöra om det ser ut som trailers då jag inte minns men det har skett många uppdateringar så jag skulle nog säga ja.
* Troligen inte då det skulle ta superlång tid - se punkt 1
* Nej Asteroider går inte att landa på och de spawnar i närheten av skeppet.
* Ja det är olika gravitaiton
* Större djur kan plöja genom vegetation om jag minns rätt och du kan deformera landskapet med dina vapen eller då du bygger såklart.
* Ja det finns riktigt stor variation , du har dessutom eget moderskepp och flera unika skepp bland annat ett levande skepp mfl. att hitta eller köpa.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Varför pratas det aldrig om en uppföljare till No man's sky? Eller gick den här studion över till nåt helt annat sorts projekt?

Förutom att de släpper flera uppdateringar per år till No Man's Sky så är ju Light No Fire deras nästa projekt.

Medlem

Köpte spelet igår på rea faktiskt. Tänkte ha det i VR att vintermysa med. Har spelat en timme tops så kan varken säga bu eller bä om det än men många intygar ju om att det är ett bra lira nu mera så jag litar på det

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Välförtjänt. Jag äger bara Switch-versionen men jag har ändå haft det riktigt trevligt med det spelet 😊

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Känns som de ville fortsätta på NMS istället för att göra en uppföljare och fixa misstagen där. Detta respekterar jag då de flesta hade lämnat 1an och dö för att gå vidare och lova om bättring till uppföljaren.

Sen jobbar det ju på något nytt spel också.

signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Dom flesta spel som inte levererar när dom släpps är inte speciellt bra spel - eller är inte intresserade av att göra jobbet som behövs för att leverera... Hade dom varit det hade dom inte släppt det som det är.

Men det finns några få exempel på spel som verkligen levererat på sig själva efter släpp... No Man's Sky är ett.. Cyberpunk 2077 är ett annat.

Men glöm inte bort att spel som är dåliga när dom släpps oftast är dåliga spel - och låt inte folk sälja spel till er på löften att det "kommer bli bra sen".

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Dom flesta spel som inte levererar när dom släpps är inte speciellt bra spel - eller är inte intresserade av att göra jobbet som behövs för att leverera... Hade dom varit det hade dom inte släppt det som det är.

Men det finns några få exempel på spel som verkligen levererat på sig själva efter släpp... No Man's Sky är ett.. Cyberpunk 2077 är ett annat.

Men glöm inte bort att spel som är dåliga när dom släpps oftast är dåliga spel - och låt inte folk sälja spel till er på löften att det "kommer bli bra sen".

No Man's Sky var ifs aldrig dåligt... Det vara bara överhypeat något jävulskt
Murray var inte man nog att temperera dom rätt bananas förväntningarna som folk fått i sig utan svarade bara typ "ööh.. Absolut!".

signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Slutbossen:

Köpte spelet igår på rea faktiskt. Tänkte ha det i VR att vintermysa med. Har spelat en timme tops så kan varken säga bu eller bä om det än men många intygar ju om att det är ett bra lira nu mera så jag litar på det

Jag har försökt att spela spelet i vr. Men eftersom jag tycker att det är lite ansträngande att spela i vr så har det inte blivit så mycket. No man's sky är ett väldigt stort och lite omständigt ibland. Och i vr så ökar den känslan ännu mer. Om du inte gillar spelet i vr så pröva att spela normalt. För tex att styra ett rymdskepp mm är lättare normalt tycker jag.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag har försökt att spela spelet i vr. Men eftersom jag tycker att det är lite ansträngande att spela i vr så har det inte blivit så mycket. No man's sky är ett väldigt stort och lite omständigt ibland. Och i vr så ökar den känslan ännu mer. Om du inte gillar spelet i vr så pröva att spela normalt. För tex att styra ett rymdskepp mm är lättare normalt tycker jag.

Tycker tvärtom att i normalt läge så är det svårare, och i VR läge så älskar jag att flyga skeppet för det är så lätt och skön kännsla att flyga det i VR, men efter några hundra timmar så insåg jag att min backlog med andra spel började växa till sig och var tvungen att säga adjö till NMS pga tidsbrist.

Önskar jag hade lite mer talang att designa snygga baser också för man ser så grymt snygga baser på tuben, vore skoj om man kunde kopiera andras baser och utgå från dom och bygga vidare.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Redan åtta år sedan? Jisses vad tiden går.

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar