Indiana Jones and the Great Circle har fyra timmar mellansekvenser

Robot
Indiana Jones and the Great Circle har fyra timmar mellansekvenser

Och är Machine Games största och längsta spel.

#Indiana-jones, #Machinegames, #the-great-circle

Medlem

Tråkigt. Jag vill spela, inte se en film.

Gött! Älskar spel när man får gott om pauser att lägga ner handkontrollen och reflektera och bara njuta i mellan åt genom storyn. Ser fram emot detta lir något enormt!! Kommer bli en magisk jul.

Skrivet av 9-11:

Tråkigt. Jag vill spela, inte se en film.

Men lägg av, det där är bara gnäll för gnällets skull. 4 timmar video är helt standard och enligt förväntan för ett äventyrsspel (ex Uncharted 4 med 3,5 timmar). Vill du endast ha spelande utan story så finns det gott om såna spel för dig. Ha det så roligt!

Själv är jag mycket mer pepp på det här spelet än jag trodde att jag skulle vara när det announcades. Kanske var jag skeptisk för att de senaste två filmerna varit så dåliga. Ska bli svinkul att ge sig in i det här!

Medlem

Håller tummarna att det är så bra som jag hoppas. Älskar dom gamla Indy filmerna och spel som Uncharted Serien.

Avstängd

Fy fan, inget att skryta om.
Då måste spelet vara långt känns det som, minst 40 timmar.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag som hade hoppats på runt 20h😭 Uncharted och Tomb Raider och såna spel är ju bra för att de är lagom långa!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fy fan, inget att skryta om.
Då måste spelet vara långt känns det som, minst 40 timmar.

Man vet ju knappt vad det är för spel, jag är intresserad men långtifrån självklart att jag kommer köpa spelet.
Kan ju vara 4 timmars mellansekvenser och 8 timmars gameplay, så 12 timmar sammanlagt.

Tror ju inte spelet kommer vara något mastodontprojekt på 40 timmars, när det är singleplayer och inte open world.

Medlem

Jag gillade verkligen deras wolfenstein och uppföljaren (mellan spelen var ok-ish) så jag hoppas på en liknade upplevelse även om Indiana Jones känns passé och ointressant 2024.

Medlem

Av det man sett av Indy att döma så verkar det inte jättespännande. Kommer enbart spela det för det kommer till gamepass, inget spel jag någonsin skulle lägga pengar på annars, och kommer med största sannolikhet inte ens orka spela igenom det. Ser ytterst mediokert och stelt ut. Får hoppas att MachineGames överraskar mig rejält med en riktig åktur. Som Sur Apan skrev så känns indy som varumärke lite passé och ointressant med sina nazi grejer.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Jag blir bara mer och mer taggad för detta spelet.
December kom nu!!! 😍

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Avstängd
Skrivet av Håkan:

Man vet ju knappt vad det är för spel, jag är intresserad men långtifrån självklart att jag kommer köpa spelet.
Kan ju vara 4 timmars mellansekvenser och 8 timmars gameplay, så 12 timmar sammanlagt.

Tror ju inte spelet kommer vara något mastodontprojekt på 40 timmars, när det är singleplayer och inte open world.

12 timmar har jag inget problem med men om det ör 4 timmar cutscenes av dom 12 känns det inte så bra.

signatur

Medlem

Kul med ett matigt spel! Nya bra Indy kommer inte tillräckligt ofta.

Medlem

Otroligt pepp!! Mellansekvenserna i Wolfenstein var så jäkla grymma!

Medlem
Skrivet av Molotov:

12 timmar har jag inget problem med men om det ör 4 timmar cutscenes av dom 12 känns det inte så bra.

Viktigaste är att man har kul. Om jag dras med i en story sitter inte jag och klockar hur många timmar som är spelande eller mellan sekvenser.
Och är man en hetsig stresspelle kan man oftast skippa videorna i spel.

Medlem

var nyfiken förut och funderade på om jag skulle köra en månads Gamepass, men näfan, 4 timmar cutscenes är minst 3 timmar och 55 minuter för mycket.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Är det inte bara att trycka på en knapp på handkontrollen och hoppa över mellansekvensen för dom som tycker den är för lång.

Medlem

Hellre riktiga mellansekvenser än som i god of War att man själv ska traska runt långsamt medans karaktärerna snackar.

Hade även hellre haft riktiga laddningscener är alla 1000 sprickor man ska trycka sig emellan.

Men med allt annat så måste det finnas balans, ska de ha 4h mellansekvenser bör ju spelet i sig vara iaf över 20h.

Avstängd
Skrivet av Lilagröt:

Viktigaste är att man har kul. Om jag dras med i en story sitter inte jag och klockar hur många timmar som är spelande eller mellan sekvenser.
Och är man en hetsig stresspelle kan man oftast skippa videorna i spel.

Jag har inget emot cutscenes eller kortare spel, men det känns allmänt för mycket om det är 4 timmar utscenes av 12 totala speltimmar.
Jag vet inte, får känslan av undermålig speldesign.

signatur

Medlem

Ser framemot spelet och dess mellansekvenser (älskade t.ex. Uncharteds). Tycker det höjer och bidrar till atmosfären! Sedan känns det som om det klagas för klagandets skull som vanligt nuförtiden...😮‍💨

Medlem

"Och är Machine Games största och längsta spel."

Större och längre är vad moderna publiken vill ha. Se bara på Silent Hill 2 remaken.

Medlem

Hoppas det finns en skip knapp.

Medlem

Helt rätt, denna sortens spel ska ha mycket mellansekvenser och verkligen visa att det är AAA. Ser det lite som en belöning att komma till nästa sekvens och se något häftigt som ger mer kontext, inlevelse och karaktärsbygge/världsbygge. Förr var det oftast någon film/animation i slutet av spelen man ville nå och man blev rätt besviken när den var 15 sec efter allt slit.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har inget emot cutscenes eller kortare spel, men det känns allmänt för mycket om det är 4 timmar utscenes av 12 totala speltimmar.
Jag vet inte, får känslan av undermålig speldesign.

Ja vi får se jag ser fram emot det så hoppas det blir ett okej spel i alla fall. Kul med kortare spel att bryta av snowrunner farming sim och war thunder med.

Medlem

Wolfenstein II är 11h enligt howlongtobeat. Så lite längre än så klagar jag inte på. Ska man gissa på runt 20 h kanske?

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Fragtjuv

Det är inget som stör mig ifall jag har kul med spelet i övrigt! Jag hoppas på en story som är klassisk Indiana Jones! Är spelet runt 20 timmar så är jag MER än nöjd.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem
Skrivet av rosski:

Hellre riktiga mellansekvenser än som i god of War att man själv ska traska runt långsamt medans karaktärerna snackar.

Hade även hellre haft riktiga laddningscener är alla 1000 sprickor man ska trycka sig emellan.

Absolut! Det var vad jag störde mig på mest i Gears 1. De höll fingret på örat och gick sakta och pratade medan jag bara ville springa och kötta.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Du behöver inte köpa, kmr till gamepass

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Men lägg av, det där är bara gnäll för gnällets skull. 4 timmar video är helt standard och enligt förväntan för ett äventyrsspel (ex Uncharted 4 med 3,5 timmar). Vill du endast ha spelande utan story så finns det gott om såna spel för dig. Ha det så roligt!

Själv är jag mycket mer pepp på det här spelet än jag trodde att jag skulle vara när det announcades. Kanske var jag skeptisk för att de senaste två filmerna varit så dåliga. Ska bli svinkul att ge sig in i det här!

Finns inte mycket att gå upp i varv för, folk här på FZ gnäller precis som du säger för gällandes skulle! Får jag killgissa här så tittar det mesta folket desutom mer på när andra spelar och läser mer reviews om spel än vad dom spelar själv.

Medlem

Kan bli en dealbreaker för mig, men det beror ju lite på hur uppdelningen ser ut och spelets längd. Jag gillar välgjorda licensspel. Att få spela mdd karaktärer och miljöer som jag har en relation till ger ett stort mervärde. Men jag vill för den sakens skull inte ha en upplevelse som gränsar till en filmupplevelse med videomatrial motsvarande två långfilmer. Det började väl med Metal Gear Solid 2 som ju var total galenskap i mitt tycke. Men det är ju ofta såhär det ser ut idag och har gjort ett tag, men sannolikt är det inget för mig.

12
Skriv svar