Zelda: Ocarina of Times "största svaghet" var Navi, medger Miyamoto

Robot
Zelda: Ocarina of Times "största svaghet" var Navi, medger Miyamoto
Medlem

Problemet var inte Navi utan snarare hur irriterande Navi blev. Nintendo kunde gjort det bättre.

Medlem

Jag är nog en av få som aldrig har upplevt Navi som ett problem. 😇

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Spelade nyligen igenom Ocarina of Time och Majora's Mask igen, och jag tycker inte att man blir avbruten på ett störande sätt alls. Tycker ugglan var tio resor värre.

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Skribent

Det kunde varit värre. Det hade kunnat vara styggelsen Toad som hängde efter en.

Medlem

Hade inte kunnat se OoT utan navi! Hon må va fett störande men jag älskar henne!

Medlem

Yes! En tråd om Ocarina of Time ❤️ Jag hade nämligen en uppenbarelse här i helgen.

Kan det vara så att det bara en tidsfråga på 5-10 år innan vi får se en äkta Ocarina of Time-remake? Det vore fint om den nya generationen också får uppleva spelet. Och för oss gamla rävar vore det magiskt att få se OoT i ny tappning.

Vad tror ni?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Spelade nyligen igenom Ocarina of Time och Majora's Mask igen, och jag tycker inte att man blir avbruten på ett störande sätt alls. Tycker ugglan var tio resor värre.

Do you want to hear what I said again?

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Do you want to hear what I said again?<Uppladdad bildlänk>

signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Eh, jag håller inte alls med honom. Alla Navis interageranden är kontextbaserade till olika dungeons/pussel, vad jag minns på rak arm. Den enda gången Navi avbryter spelaren helt random är varje gång man laddar en sparfil, dä man får tips på vart man ska härnäst. Och det tipset är 1-2 meningar långt...

Visst, vissa tips i dungeons är kanske onödiga, samtidigt var det här ett av de första stora 3D-äventyren så jag tror Navi hjälpte betydligt mer än stjälpte, i att få folk orienterade i 3D och de nya typer av pussel detta möjliggör. Mysmoto säger en del knepiga saker ibland... 😅

Fi från Skyward Sword, däremot! Där kan vi prata om en störig medhjälpare! Babblar som satan och repeterar sig själv hundra gånger om, nej FY för FI!

Fragtjuv

Nu är det väldigt längesedan jag spelade det men minns att jag inte störde mig alls på Navi då! Däremot så tittade jag igenom en let's play av Ocarina of time för inte så längesedan och då tänker jag: "Helvete vad hon tjötar" :D.

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

OoT största problem är att man möter samma smetiga grå/bruna textur i 50 timmar...finns inget som trumfar den tortyren...

1
Skriv svar