Sämsta spelet du spelat igenom?
Vilken otroligt tramsig tråd med mestadels försök till sensationalism. Det fanns potential i trådstarten men som vanligt fylls den med inlägg av folk som vill spy ut sitt hat på storspel som kanske inte nådde upp till de högt ställda förväntningarna.
Allt är väl relativt? Nog för att jag kan hålla med om att det är skillnad på största besvikelsen och sämsta spelet men ibland kan även det sämsta spelet man spelat samtidigt vara den största besvikelsen.
Vilken otroligt tramsig tråd med mestadels försök till sensationalism. Det fanns potential i trådstarten men som vanligt fylls den med inlägg av folk som vill spy ut sitt hat på storspel som kanske inte nådde upp till de högt ställda förväntningarna.
Det tycker jag inte. Vilka spel hade du förväntat dig hitta här? Betänk att större delen av användarna här troligen är pålästa, och köper inte spel "on a whim", utan vet någorlunda vad man kan förvänta sig av ett spel.
Som andra påtalat hör det väl inte till vanligheterna att slutföra ett dåligt spel, i händelse av att man nu råkat köpa ett sådant.
Kvar återstår spel som kanske inte är värdelösa, men inte motsvarade förväntningarna. Man måste vara rejält lättkränkt om man läser in att folk "spyr ut sitt hat".
Oftast så ger jag upp på spel jag inte tycker är roliga att spela, men ett spel jag tyckte var ganska dåligt men ändå spelade klart är Rescue: The Embassy Mission till NES. Ganska trist gameplay, men det går att spela färdigt spelet på typ 10 minuter. Det var just en av sakerna jag ogillade med spelet, att det var så kort. Det kändes inte som ett helt spel; märkligt att det kostade flera hundra kronor. Undrar om jag hade sett spelet med lite andra ögon idag.
Oftast så ger jag upp på spel jag inte tycker är roliga att spela, men ett spel jag tyckte var ganska dåligt men ändå spelade klart är Rescue: The Embassy Mission till NES. Ganska trist gameplay, men det går att spela färdigt spelet på typ 10 minuter. Det var just en av sakerna jag ogillade med spelet, att det var så kort. Det kändes inte som ett helt spel; märkligt att det kostade flera hundra kronor. Undrar om jag hade sett spelet med lite andra ögon idag.
Det är ett märkligt spel på NES. Orginalet hette Operation Wolf och fanns bland annat på Amiga. Där kändes spelet mer passande av någon anledning, medan det sticker ut på NES av precis anledningen du skriver. En väldig konstig portning för jag kan inte se att marknaden för spelet fanns på NES?
"Writer and Fighter"
Kom genast att tänka på The Last of Us Part II. Jag spelade igenom det trots att jag upplevde storyn som rätt usel och trist. Den var långt ifrån den fantastiska storyn i ettan.
Ja det var min första tanke också. Verkligen uselt spel.
Det är nog det enda spel som jag verkligheten har ogillat och ändå klarat.
Men även om jag anser att det är det sämsta spel jag klarat, så det är ju svårt att kalla spelet dåligt egentligen. Det är hyllat och många som älskar det....
Måste nog säga High on life. Det var underhållande på sitt sätt, men spelet känns 20 år gammalt. Eller möjligen Lotr conquest. Det var som wish-versionen av battlefront, fast med tråkiga klasser.
Van Helsing på Ps2 var smärtsamt också vill jag minnas
To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!
Jag hamnade i liknande situation. Var så mycket hype runt spelet och flera som älskade det. Tror den märkliga effekten med Kujima är att antingen funkar det eller så blir det magplask. För mig var 4:an helt och hållet det sistnämnda. Tvingade / plågade mig igenom spelet. Framförallt alla karaktärer, prutthumorn och de eviga sekvenserna som aldrig gav mig något. Fanns någon sekvens som jag antar skulle vara dramatisk med doktorn som via en liten robot skriker "Nooooooo" via en skärm och jag har ärligt talat sett b-filmer med starkare insatser. Det var så mycket cringe på sina ställen. Sedan älskar jag Death Stranding - ett spel jag förstår många hatar och definitivt är fyllt med cringe. Märkligt. På så sätt vill jag inte säga att MGS4 är dåligt, bara ett spel jag inte uppskattar 🤔
Kan bara hålla med dig. Kojimas historier är vattendelare. Vet att många inte tycker om MGS2: Sons of Liberty på grund av Raiden och hans historia. För mig fungerar den storyn alldeles utmärkt. Skillnaden är att i fyran så känns det som att Kojima har tappat det helt, han har kastat in varenda idé som han någonsin tänkt och hoppas att det ska bli bra.
Det är ett märkligt spel på NES. Orginalet hette Operation Wolf och fanns bland annat på Amiga. Där kändes spelet mer passande av någon anledning, medan det sticker ut på NES av precis anledningen du skriver. En väldig konstig portning för jag kan inte se att marknaden för spelet fanns på NES?
"Hostages" tänker du väl på? Operation Wolf var ju Arkadliret med Uzin...
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Total war: Rome 2. Älskade 1:an och hade lagt extremt många timmar på den, såg fram emot att få en uppgradering och något nytt. Men 2:an var bara en rejäl besvikelse, fick inte ut någon spelglädje alls. Säger inte att spelet är dåligt gjort, men det funkade bara inte av någon anledning.
Rätt och fel...inte Wolf förstås. Men spelet hette Operation Jupiter och det var på Atari ST.
"Writer and Fighter"
Altered Beast till Mega Drive. Bundlades med konsolen och besvikelsen var total när man kört igenom spelet på 15 minuter under första försöket. Risig kontroll, risigt ljud och noll omspelningsvärde. Åkte till lokala leksaksaffären kort därefter och köpte Phantasy Star II för 599kr (motsvarar 1197kr idag). Det var ett spel mer i min smak.
00:00:02:42
Ah, ja jag var vagt medveten om att det fanns någons sorts förlaga. Det ser ju mycket bättre ut när det inte är på NES tycker jag. Kanske passar bättre när det inte är på NES som du skriver... typ låna en diskett från nån polare och dra igenom på nån kväll.
Svår fråga. Jag är rätt snabb på att släppa spel som inte faller mig i smaken. Det finns för många bra spel att trycka in på den tid jag har, så att säga. I min barn- och ungdom har jag säkert dragit igenom flera skittitlar mest för att ha nåt att göra, men det känns som ett tråkigt svar.
Kommer efter en stund att tänka på Scorn från 2022. Det är på de flesta sätt och vis ett rätt kasst spel. Träliga pussel, hemsk kontroll, usla vapen och i stora drag tråkigt. Med det sagt är det en stor del av mig som älskar Scorn också. Det är atmosfäriskt, obehagligt, storslaget, visuellt och ett helt gäng andra glada adjektiv som motiverade mig att spela igenom det. Älskar att spelet finns, älskar tanken på det. Älskar det mesta med Scorn utom att just spela det. Helheten är liksom mer värd. Det är lite som med viss film. Som ett intrigdrivet narrativ är det knappt att betrakta som en film, men vad gör det när upplevelsen är lika mycket värd om inte mer?
Rätt och fel...inte Wolf förstås. Men spelet hette Operation Jupiter och det var på Atari ST.
Vilket är den franska titeln på "Hostages".
Skippy R.I.P. 17/7 2006
Första spelet som kommer i åtanke var när jag var tonåring och min syster hade problem med att klara av Barbie Horse Adventures: Mystery Ride och behövde hjälp. Vilket slutade med att jag spelade igenom spelet på egen hand.
Men det är nog inte det bästa svaret då jag genuint tycker mig komma ihåg det var rätt så okej, men att jag gillade att klaga på det för jag var för "cool".
Kom genast att tänka på The Last of Us Part II. Jag spelade igenom det trots att jag upplevde storyn som rätt usel och trist. Den var långt ifrån den fantastiska storyn i ettan.
Jag spelade sedan igenom det en gång till på Survivor-nivån — mest för att jag gillade gameplay på svårare nivån, men även för att se om jag skulle uppleva handlingen annorlunda då, men nej, storyn tyckte jag fortfarande var lika usel.
Det var också en stor besvikelse. Främst eftersom tempot i det första spelet är så himla stabilt. Tvåan är så lång och utdragen och trots att gameplayet är mycket bättre än ettan så känns det som ett tradigare spel att spela.
Total war: Rome 2. Älskade 1:an och hade lagt extremt många timmar på den, såg fram emot att få en uppgradering och något nytt. Men 2:an var bara en rejäl besvikelse, fick inte ut någon spelglädje alls. Säger inte att spelet är dåligt gjort, men det funkade bara inte av någon anledning.
Har du provat Rome 2 nåt på senare år? För mig är Rome 2 i dagsläget (framförallt med Divide Et Impera-modden) ett av de bästa Total War-upplevelserna jag haft. Minns att det inte var lika flott vid release dock.
MGS IV var ingen höjdare som flera varit inne på, men skulle inte säga att det är nära det sämsta jag spelat igenom. Förmodligen är det Alundra 2, men jag är faktiskt osäker på om jag tog mig igenom hela eller gav upp mot slutet. Eller Sword of Hope, Gud vilket frustrerande spel...
Sen har man ju kört igenom ett antal spel i recensionssyfte och där har man ju spelat en del stinkare. Har förträngt de flesta men Judge Dredd till PS2 var väl rätt medelmåttigt, samt det där Vietnam-spelet till OG Xbox. Eller ja, svaret måste ju så klart vara Handball Manager som jag recenserade här på FZ, det är väl enda spelet i FZ:s historia som fått en nolla i betyg?
Kommer att tänka på två spel.
Trüberbrook.
Tyskt peka-klicka som kom för några år sen. Uselt tempo och narrativ, stela pussel, ologisk handling, märkliga karaktärer, tråkiga skämt. Rätt snygg estetik men vad spelar det för roll om allt annat är skrattretande skitdåligt? Det är en förolämpning mot genren, men vill ändå hela tiden referera superuppenbart till tex Monkey Island och såklart också Twin Peaks som alla tråkiga indiespel ska.
A Bird Story.
Ett litet spel från utvecklarna av To The Moon innan de släppte det större spelet Finding Paradise. Handlar om en ensam pojke som blir vän med en fågel. Spelet tryckte in i ditt ansikte hela tiden att du skulle bli ledsen men det blev du inte. Jag sket fullständigt i den där pojken och hans jävla fågel. Spelet saknar helt dialog eller text, vilket ju var (en av) To The Moons stora behållning(ar). Skittråkigt spel. Tur att det tog slut snabbt.
Vilket otroligt tramsigt svar.
Det är bara att klicka sig vidare på internet om just denna tråden inte föll dig i smaken.
Ad hoc addendum
Vilket otroligt tramsigt svar.
Det är bara att klicka sig vidare på internet om just denna tråden inte föll dig i smaken.
Tråden faller mig absolut i smaken men när det kommer svar som The Last of Us Part II, Uncharted 2 och andra hyllade storspel känns det bara som trams rakt igenom.
Det är min personliga åsikt och du är fri att tycka annorlunda, det är därför forum finns.
Tråden faller mig absolut i smaken men när det kommer svar som The Last of Us Part II, Uncharted 2 och andra hyllade storspel känns det bara som trams rakt igenom.
Det är min personliga åsikt och du är fri att tycka annorlunda, det är därför forum finns.
Testa att bidra till tråden istället för att bara racka ner på de som gör det då.
Och lär dig att läsa. Ja, Unchartered 2 är det sämsta spelet jag SPELAT IGENOM.
Är det världens sämsta spel alla kategorier? Absolut inte.
Riktigt dåliga spel tenderar folk att sluta spela.
Fick jag tvinga mig igenom det och fick det mig att aldrig vilja spela ett spel i serien igen? Ja, fy i helvete vilket jävla mög till spel.
Och DET är MIN åsikt och du är fri att tycka att det är världens bästa spel om du vill det, men det var väl inte det tråden handlade om, eller?
Ad hoc addendum
Testa att bidra till tråden istället för att bara racka ner på de som gör det då.
Och lär dig att läsa. Ja, Unchartered 2 är det sämsta spelet jag SPELAT IGENOM.
Är det världens sämsta spel alla kategorier? Absolut inte.
Riktigt dåliga spel tenderar folk att sluta spela.
Fick jag tvinga mig igenom det och fick det mig att aldrig vilja spela ett spel i serien igen? Ja, fy i helvete vilket jävla mög till spel.
Och DET är MIN åsikt och du är fri att tycka att det är världens bästa spel om du vill det, men det var väl inte det tråden handlade om, eller?
Klart man kan tycka olika och bara logiskt att bestämma över sin tid och inte spela igenom dåliga spel. Hur ser din topplista ut över bästa spel om man får fråga