Första Stalker 2-patchen kommer i veckan
Handlingsblockerande buggar, krascher och vapenpriser ska fixas.
Jag har spelat ca 3 timmar men kommer nog avvakta tills prestandan är bättre då det är mitt största problem. Testat lite moddar men inget som gett ett större lyft.
Spelade introt på TVn med xboxkontroll och märkte att det var nå skit med styrspaken för det var som om jag vinglade fram och tillbaka när jag gick och nu fick jag förklaringen. Mycket smågrejer (och en del större problem) som spelet dras med men ska bli jäkligt kul att spela sen.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Nice!
Är fast med en game breaking bug, så kan inte komma vidare.
Vart är du? Jag har klarat ut spelet 1 gång redan, kan vara så att du inte är på samma väg som jag tog första gången.
Men kanske kan hjälpa
Requiēscat in pāce ~
Ser fram emot förbättringarna i A-life, verkar vara där det spökar med att fiender ibland respawnar innan du ens lämnat ett område.
Jag skulle inte ha allt för höga förväntningar. Detta är en typisk sak som är svår att ändra i efterhand utan att det spiller över, både tekniskt och balanseringsmässigt.
Mest frustrerande hittills för mig är försöken att använda stealth i ett uppdrag där man uppmuntras att inte gå in "guns blazing". Fienden ser mig genom väggar och på avstånd där jag knappt kan se dem. Står fienden på andra sidan ett nätstaket så ser de ut som suddiga blubbar, men de har inga bekymmer att upptäcka mig. Dessutom verkar alla ha aimbot och träffar samtliga skott oaktat avstånd till mig. Spelar på XSX.
Får återkomma till spelet när det putsats till. Just nu är det nätt och jämt spelbart i min mening.
Vart är du? Jag har klarat ut spelet 1 gång redan, kan vara så att du inte är på samma väg som jag tog första gången.
Men kanske kan hjälpa
Är
A Minor Incident
uppdraget.
Fler som är fast där. Finns någon debug/console lösning, men känns som det borde fixas i patchen.
Jag förstår inte varför folk köper spel som är så pass buggiga. Och hur kan utvecklarna släppa spelet i ett sådant skick. Pissigt av dem.
Steam har 76% positive betyg för ett spel som är ospelbart. Finns det inget krav på kvalité?
Jag är ca 20 timmar in, och har knappt märkt av några buggar. visst, lite vingligt att springa (vilket jag fick förklaringen till nu) och lite popins. Förväntade mig en mardröm av buggar, men jag är helt hooked! Minns inte när jag senaste spelade 20 timmar så här snabbt, så det är verkligen inte "så pass buggigt" för alla spelare. Jag spelar på Xbox one via cloud gaming.
Sen som ofta nämnts så är ju spelet utvecklat till stor del i Ukraina, som ju som bekant har vissa problem med ryssen. Så viss förståelse tycker jag man får ha för deras situation.
Jag förstår inte varför folk köper spel som är så pass buggiga. Och hur kan utvecklarna släppa spelet i ett sådant skick. Pissigt av dem.
Steam har 76% positive betyg för ett spel som är ospelbart. Finns det inget krav på kvalité?
Jag har kört 15-16 timmar. I buggväg så har jag haft en CtD. Flera småbuggar typ underliga animationer och ljudglitchar. Men det enda som egentligen irriterar mig är att spelets framerate ofta tankar till max 1 fps när jag besöker en NPC-hub, vilket går att lösa med en 1-2 minuters reload från main-menyn, så ingen stor grej egentligen.
Annars flyter spelet på riktigt fint (med medium-grafik på PC). Så ospelbart är det definitivt inte.
Jag ser gärna att (singleplayer)spel släpps i halvbuggiga former mer ofta. Miljoner ivriga spelare gör mycket mer för att hitta (och ofta lösa) buggar än dedikerade QA-lag. Och personligen tar jag hellre spelet som det är nu än ett marginellt mer buggfritt spel om 6-12 månader.
Försök själv att utveckla ett AAA-spel när du måste springa ner i ett skyddsrum var och varannan dag. Det här är en av få "trasiga" releaser jag har förståelse för med tanke på vad som sker i Ukraina.
Avvaktar med att spela mer tills dom optimerat det bättre, det är väldigt opolerat. Sen hoppas jag dom lägger in lite annat grafiskt som fattas, typ att ficklampan inte avger någon skugga m.m.
Samt möjligen polerar deras Alife-system.
The more I practice, the luckier I get.
Jag är ca 20 timmar in, och har knappt märkt av några buggar. visst, lite vingligt att springa (vilket jag fick förklaringen till nu) och lite popins. Förväntade mig en mardröm av buggar, men jag är helt hooked! Minns inte när jag senaste spelade 20 timmar så här snabbt, så det är verkligen inte "så pass buggigt" för alla spelare. Jag spelar på Xbox one via cloud gaming.
Sen som ofta nämnts så är ju spelet utvecklat till stor del i Ukraina, som ju som bekant har vissa problem med ryssen. Så viss förståelse tycker jag man får ha för deras situation.
Spelutvecklarnas geografiska position eller personliga politiska ställning ska inte reflektera betyg. Steam betyg har blivit riktigt värdelösa. Det är alltid något uteliggande drama som rör om betygen.
Jag har kört 15-16 timmar. I buggväg så har jag haft en CtD. Flera småbuggar typ underliga animationer och ljudglitchar. Men det enda som egentligen irriterar mig är att spelets framerate ofta tankar till max 1 fps när jag besöker en NPC-hub, vilket går att lösa med en 1-2 minuters reload från main-menyn, så ingen stor grej egentligen.
Annars flyter spelet på riktigt fint (med medium-grafik på PC). Så ospelbart är det definitivt inte.
Jag ser gärna att (singleplayer)spel släpps i halvbuggiga former mer ofta. Miljoner ivriga spelare gör mycket mer för att hitta (och ofta lösa) buggar än dedikerade QA-lag. Och personligen tar jag hellre spelet som det är nu än ett marginellt mer buggfritt spel om 6-12 månader.
Det du beskriver är långt under nivån för vad jag kallar för spelbart. Min kritik är varför bryr sig inte spelare om kvalité? Det innebär också att man inte kommer kunna njuta eller förstå riktigt bra kvalité.
Försök själv utveckla ett AAA-spel när du måste springa ner i ett skyddsrum var och varannan dag. Det här är en av få "trasiga" releaser jag har förståelse för med tanke på vad som sker i Ukraina.
Det är det som är så tramsigt, det har inget med spelet att göra och ska inte reflekteras in i betyget eller upplevelsen. Jag skulle inte kalla det för AAA heller, AA kanske.
Spelutvecklarnas geografiska position eller personliga politiska ställning ska inte reflektera betyg. Steam betyg har blivit riktigt värdelösa. Det är alltid något uteliggande drama som rör om betygen.
Det du beskriver är långt under nivån för vad jag kallar för spelbart. Min kritik är varför bryr sig inte spelare om kvalité? Det innebär också att man inte kommer kunna njuta eller förstå riktigt bra kvalité.
Det är det som är så tramsigt, det har inget med spelet att göra och ska inte reflekteras in i betyget eller upplevelsen. Jag skulle inte kalla det för AAA heller, AA kanske.
Steams betyg består av tumme upp eller tumme ner ingen sifferskala. Sen räknas snittet ut av dom som delat ut tummar och inte refundat (kansle finns fler kriterier att inte räknas med, vet inte)
Dvs ett spel som är buggigt men många tycker är kul/bra endå får tummar upp helt enkelt.
Det viktigaste på Steam är som alltid att inte bara kolla siffrorna utan faktiakt läsa dom som bemödar skriva riktiga omdömen/recensioner.
Man ser alla omdömen hur många timmar personen spelat och om den fortsatt spela efter omdömet var satt.
Steam betygen har för övrigt sjunkit.
Det var verry positive men sjönk till mostly positive
Jag skrev inte att utvecklarens situation ska påverka betyget utan att man bör ha förståelse/empati för deras situation. Många verkar stödköpa spelet, som donation till Ukraina, då spelar det mindre roll hur buggigt det är. Sen behöver det inte vara lika buggigt för alla heller.
Hur det kan släppas som det är? Spel kan inte vara under utveckling i all evighet. Någon gång tar budgeten slut och måste släppas då pengarna ska in, investerare vill ha sin avkastning.
Sen har Stalker-spelen alltid klassats in i den älskvärda kategorin euro jank så de som är införstådda med det är nog inte förvånade eller upprörda över buggar.
Är
A Minor Incident
uppdraget.
Fler som är fast där. Finns någon debug/console lösning, men känns som det borde fixas i patchen.
Vilken del i
A Minor Incident
är det i "Början"
Gubbe blockerar vägen in till stället?, finns en annan dörr in om du går ut ur "Entrén" går runt höger skall finnas en trappa till en dörr eller två som kan öppnas efter du pratat med gubben som säger att stället är ett "Secure Facility"
Requiēscat in pāce ~
Jag skrev inte att utvecklarens situation ska påverka betyget utan att man bör ha förståelse/empati för deras situation. Många verkar stödköpa spelet, som donation till Ukraina, då spelar det mindre roll hur buggigt det är. Sen behöver det inte vara lika buggigt för alla heller.
Hur det kan släppas som det är? Spel kan inte vara under utveckling i all evighet. Någon gång tar budgeten slut och måste släppas då pengarna ska in, investerare vill ha sin avkastning.
Sen har Stalker-spelen alltid klassats in i den älskvärda kategorin euro jank så de som är införstådda med det är nog inte förvånade eller upprörda över buggar.
Fast varför ska vi ha sympati och förståelse de kommer undan just nu med mycket åh nej det är Ukraina. Spelet var tänkt att släppas i april 2022 innan första delay, dvs 1 månad efter allts helvete bröt lös där borta, tycker att i det stadie så bör spelet vara färdig eller har jag fel ? Sedan så flyttade de hela kontoret till utlandet och arbetade där i lugn och ro och sköt spelet flera gånger framåt. Att det inte ens blivit nämnt vilka härliga sånger det är i spelet blir jag bara mest förvånad över, men det håller vi tyst om
I got an offer you cant refuse!
Sedan så flyttade de hela kontoret till utlandet och arbetade där i lugn och ro och sköt spelet flera gånger framåt.
Om man med ”lugn och ro” bortser från en stor brand som totalförstörde en hel våning av deras kontor i Prag och förstörde många av deras backup-servrar, eller när de kort innan det och under 1,5 år framåt kontinuerligt hackades och utsattes för utpressning av ryska hackers. Sedan var det dessutom bara delar av teamet som flyttade med. 😊
https://www.gamesindustry.biz/stalker-2-developer-gsc-game-wo...
https://www.bitdefender.com/en-us/blog/hotforsecurity/gsc-gam...
https://www.pcgamer.com/stalker-2-developers-latest-setback-i...
https://www.pcgamer.com/gsc-game-world-says-russian-hackers-a...
Fast varför ska vi ha sympati och förståelse de kommer undan just nu med mycket åh nej det är Ukraina. Spelet var tänkt att släppas i april 2022 innan första delay, dvs 1 månad efter allts helvete bröt lös där borta, tycker att i det stadie så bör spelet vara färdig eller har jag fel ? Sedan så flyttade de hela kontoret till utlandet och arbetade där i lugn och ro och sköt spelet flera gånger framåt. Att det inte ens blivit nämnt vilka härliga sånger det är i spelet blir jag bara mest förvånad över, men det håller vi tyst om
Långt ifrån alla från Ukraina-kontoret följde med.
https://www.bbc.com/news/articles/cgq843dg4geo
Ultimately, just over 180 made the journey when the invasion began, with 139 choosing to stay behind and help the war effort.
Some have joined the military while others have continued to work on Stalker 2 in between their duties.
Those who evacuated eventually set up a second studio in Prague, in the Czech Republic, rebuilding motion capture and audio studios from scratch.
It also features members of the team who stayed in Ukraine talking about fighting for their country while continuing to work on the game.
"We load our weapons with one hand and make our game with the other," says one.
”…problemen med "drifting" på handkontroller, som orsakas av att det inte finns någon dödzon i kontrollerna och därmed kan få ens karaktär att driva åt sidan när man springer.”
Den vet jag är efterlängtad av många. Styrningen är känslig p.g.a. detta, så har man dessutom på detta redan lite drift på sina spakar så kan det bli riktigt jobbigt, har jag sett.
Vilken del i
A Minor Incident
är det i "Början"
Gubbe blockerar vägen in till stället?, finns en annan dörr in om du går ut ur "Entrén" går runt höger skall finnas en trappa till en dörr eller två som kan öppnas efter du pratat med gubben som säger att stället är ett "Secure Facility"
Det är när man hakat på Richter för att hämta halsbandet. Hittat halsbandet, men han säger fortfarande att han ska vänta i skjulet och jag har inget nytt main quest.
Ospelbart är det inte, går hur bra som helst att spela.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Långt ifrån alla från Ukraina-kontoret följde med.
https://www.bbc.com/news/articles/cgq843dg4geo
139 valde att stanna av egen vilja ? på vilket sätt är det relevant till att spelet skulle vara färdigt april 2022 ?
I got an offer you cant refuse!