Stalker 2: Heart of Chornobyl har redan sålt över en miljon kopior
?
Vart fan har du fått den informationen ifrån?
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Vart fan har du fått den informationen ifrån?
😂
Hur som helst, informationen glädjer mig.
Vad förstod du inte där? Han menar att Stalker 2: Heart of Chornobyl har redan sålt över en miljon kopior
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Källa, tack!
Källa, tack!
Vad är det du inte förstår?, det är ju spelskaparna själva som skrivit ut denna information.. går att läsa i artikeln..
Vad är det du inte förstår?, det är ju spelskaparna själva som skrivit ut denna information.. går att läsa i artikeln..
Onödigt att läsa där, det står redan 20 ggr här i tråden.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
synd bara att jag med min gamla maskin måste köra low på allt utom texturer för att det ska funka okej hade suttit bra med en geforce 3070 lr så, suck.
Satt lite i samma sits, gav GeForce Now ett försök och funkar förvånansvärt väl ^^
Behövde dock sänka fps till 60 och maxa bitrate till 75 mbps, blev annars att det kändes som att man kollade på youtube med deras compression. Nu känns det typ som att man kör lokalt.
Ska även sägas, deras Free version är horribelt dålig, ospelbart på low vilket leder lite till "Varför är detta ens en grej", de kommer ju inte locka några nya med den grafiken när det även har en 1h limit. Men men, ultimate funkar skitbra, har inte testat mellan-versionen, men kan rekommendera att testa en månad av ultimate eller mellanversionen.
Över en miljon kopior av Stalker 2: Heart of Chornobyl har redan sålts, sa Bull.
synd bara att jag med min gamla maskin måste köra low på allt utom texturer för att det ska funka okej hade suttit bra med en geforce 3070 lr så, suck.
Det rullar röva på min maskin och jag har ett 4070 ti och ryzen 3700x. Spelet är inte bra optimerat men det känns som att det finns ett toppenbra spel bakom alla problem.
”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi
Hur vet jag om du är seriös nu? Ditt svar låter seriöst.
Men on topic: kul! Jag är en av alla dessa som bidragit till detta. Riktigt trevligt det lilla jag har spelat.
Sitter med 3900x och ett 3080.
1080p eller 1440p, high eller low settings, gör ingen skillnad.
Har mouse delay i städer och dålig fps i ren allmänhet.
Men jäklar vilken atmosfär det är. Skön känsla.
Hoppas att det blir spelbart efter ett par patchar.
Testa fimpa framgen om du har de på, fixade mouse delay för mig
Avvaktar nån patch innan jag köper.
Verkar vara alldeles för många problem och det sk A-Life verkar avaktiverat?
Trodde spelet uttalades stalker, men ska tydligen uttalas stalker.
Det uttalas Stålker
Något känns galet med A-life 2, helt klart!
Någon på Reddit som skrivit lite observationer gällande ALife:
"The TLDR
After investigating the ALife system in STALKER 2, I found that NPCs and mutants spawn within a fixed radius around the player. This spawning mechanic, coupled with the NPCs' vision distance being greater than the spawn distance, often results in instant hostility from NPCs, which compromises immersion.
The current ALife system doesn't seem to simulate independent agent behavior but rather relies on random spawns based on player surroundings that give the illusion of a dynamic simulated world. This raises concerns about the future of the ALife 2.0 system and whether the current system is a temporary fix or GSC's intended design."
"The Conclusion
WARNING OPINION AHEAD
All of this has me very skeptical if, even though currently broken, this was GSC's intention for their ALife 2.0 system. That it is not a simulated system of non-rendered agents acting on their own motives, but instead an RNG dice roll of contested lairs with a possibility of you stumbling upon one of these contested lairs and witnessing the combat to give the impression of a simulated world. I was really hoping at least that it would feel/behave similar to their older ALife system in Shadow of Chernobyl and especially Clear Sky and its faction war system.
Where I could watch a group of NPCs leave one point on the map and follow them to their target destination and watch them capture a different point on the map, or move to a different town, or do literally anything besides despawning into thin air. I really hope that I am wrong and GSC just had to slap on this solution as a form of duct tape to meet a Microsoft deadline and in a few months, we get the ALife 2.0 free update, or that some modding savior descends from the heavens to give us the game that we need but don't deserve."
https://www.reddit.com/r/stalker/comments/1gx1h3q/wondering_i...
The more I practice, the luckier I get.
Det uttalas Stålker
I filmen uttalas det "stall-ker".
Det rullar röva på min maskin och jag har ett 4070 ti och ryzen 3700x. Spelet är inte bra optimerat men det känns som att det finns ett toppenbra spel bakom alla problem.
jag var tvungen att kolla prestandatips på youtube för att få det spelbart. dlss om man har det lr fsr (har jag för mig det hette) gjorde en stor skillnad. och texturerna kan man köra högt på utan att direkt förlora fps. men ja, fan, blir första spelet någonsin jag lirar på low i det mesta. det blir nog en genomspelning ändå tycker det verkar grymt, skön känsla i vapnen osv.
//monster
jag var tvungen att kolla prestandatips på youtube för att få det spelbart. dlss om man har det lr fsr (har jag för mig det hette) gjorde en stor skillnad. och texturerna kan man köra högt på utan att direkt förlora fps. men ja, fan, blir första spelet någon jag lirar på low i det mesta. det blir nog en genomspelning ändå tycker det verkar grymt, skön känsla i vapnen osv.
Du kan testa avaktivera raytracing och se om det hjälper
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=336928...
Du kan testa avaktivera raytracing och se om det hjälper
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=336928...
ska kolla in det omedelbart
//monster