10 i topp – halvvägs med Playstation 5

Robot
10 i topp – halvvägs med Playstation 5

De första fyra åren med PS5 summeras. Detta är de tio bästa spelen – hittills.

#halvvägs, #playstation-5, #ps5, #sony

Medlem

Man blir faktiskt lite deprimerad när man inser hur lite den här generationen konsoler har gett. Känns som att man kunde behållit sin xbox one och sott ps4 och ändå haft samma upplevelse.

signatur

What a monster..i cant belie.. WHAT THE HELL IS THIS PLACE?

Medlem

LoU II borde finnas på listan tycker jag. Oavset vad man tycker om Abby.

Medlem

De skrev att xbox listan såg svag ut!

Medlem

Gran Turismo 7, utan tvekan för mig, har nämnt det tidigare men att ni på FZ gav det 3/5 kommer jag aldrig kunna släppa 😜

Testpilot

Bra lista men ni missade Death Stranding!

Medlem

Resident Evil Village VR-Mode

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

01 Min röstar hamnar på Last of us Part 2 remastered trots att jag inte spelat remastern ännu men jag körde orginalet på PS4 och är det bästa spelet enligt mig som borde finnas med i listan.

02 Silent Hill 2 remake (spelat på PC) riktigt bra.. gillar starkt och kommer bli en genomspelning till.

03 Black Myth Wukong spelar jag idag (på PC) det är kul men känns inte som ett färdigt spel.

04 Returnal har jag spelat sönder både på PS5 och PC. Det är bra men har ledsnat.

05 Demon's Souls, en remake på sämsta Souls spelet från fromsoft.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ganska stark lista trots att det varit ganska fagert utbud under dessa fyra år, det är tyvärr inte lika bra på Xbox, hoppas att det vänder men jag tror inte det. Nintendo har verkligen levererat under de snart åtta år Switch funnits i handeln, enormt många spel som sålt multum, hoppas Sony får en stark andra halva.

Tror jag haft mest kul med Ratchet & Clank men Astrobot är god tvåa (mitt GOTY 2024).

signatur

00:00:02:42

Medlem

Har inte spelat något av de där spelen. Det har mest blivit PS4-spel (eller remastrade varianter av dessa) och multiplattformsspel sedan jag skaffade PS5.

It's not a lake, it's an ocean

Värdig vinnare. Astro Bot är definitivt spelet som sticker ut för mig i en ganska medelmåttig konsolgeneration (så långt).

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Personligen skulle jag satt Final Fantasy 7 rebirth på första plats då det är spelet jag har haft mest roligt med. Astrobot tycker jag inte var så speciellt, fastnade aldrig för det men kul att många verkar gilla det spelet.

Medlem

Bästa PS5 spelet hittils står mellan Astro Bot och Ratchet & Clank: Rift Apart där det senare får min röst för det var release spelet som verkligen visade vad PS5an kunde göra. Switcha mellan rifts supersnabbt osv. Riktigt snyggt spel asså. Astro Bot gör lite samma grej, dvs visar verkligen vad PS5an och handkontrollen gör bäst men tyckte ändå att storyn och gameplay var lite roligare i Rift Apart. Trots att Astro Bot är ett fantastiskt och otroligt kreativt utvecklat spel så kommer det på 2a plats.

1. Ratchet & Clank: Rift Apart
2. Astro Bot
3. God of War Ragnarök

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

LoU II borde finnas på listan tycker jag. Oavset vad man tycker om Abby.

Ett ps4 spel? Då väljer jag Bloodborne.

Medlem

En liten korrektion - Rift a part släpptes Juni 2021

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Skulle nog säga att Slitterhead är iaf nr 2 för min del.
Men annars har jag ännu inte kommit mig för att börja på något av spelen i listan men tanken är väl att jag ska börja beta av de, tids nog.
Förutom remaken av Silent Hill 2 som automatiskt hamnar på förstaplatsen

Medlem

hatar den här branschen. förstör någons barndom är vad dom gör. men vem bryr sig kidsen har ju tiktok numera..

demon's souls och astro bäst dock

Medlem

Wukong och Final Fantasy passar inte in direkt. Då skulle jag nog vilja byta ut Stellar Blade med Final Fantasy I så fall. Dom flesta spelen på listan är väldigt bra. För som som inte tycker att det är något så finns det många flera spel. Och det är inte bara spelen för mig. Mycket är att jag känner mig hemma med handkontrollen tex. Annars så tycker inte jag heller att skillnaden mellan Xbox och Sony är jätte stor. Men för mig är Sony bäst. Jag gillar Nintendo lite också så det finns alltid högar av spel att spela.

Medlem
Skrivet av B3RRY:

hatar den här branschen. förstör någons barndom är vad dom gör. men vem bryr sig kidsen har ju tiktok numera..

demon's souls och astro bäst dock

Mänskligheten kan inte stanna av för att du föddes. Och har du växt ifrån spel så är det inte mycket du kan göra. För du är definitivt inte ensam om att inte gilla tv spel. Om du hatar spelbranschen så föreslår jag att du skaffar en annan hobby. På så sätt kommer du få lite distans från spelen och kommer tillslut inte att känna hat utan du kommer inte att bry dig om spel som dom flesta människor inte gör.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Mänskligheten kan inte stanna av för att du föddes. Och har du växt ifrån spel så är det inte mycket du kan göra. För du är definitivt inte ensam om att inte gilla tv spel. Om du hatar spelbranschen så föreslår jag att du skaffar en annan hobby. På så sätt kommer du få lite distans från spelen och kommer tillslut inte att känna hat utan du kommer inte att bry dig om spel som dom flesta människor inte gör.

heh.. vet inte riktigt vad du gaggar om ✌det jag menar är att en hel konsol-generation hittills består av spel som kan liknas med "mellan avsnitt" i någon kass tv-serie. du vet de där urtrista avsnitten som slängs in för att fylla ut tid men inte tillför något... Spider-Man... Final Fantasy... Horizon... Ratchet & Clank... GÄÄÄÄSP... En miljardindustri och de här repriserna är det bästa de har och komma med. De önskar de var Nintendo men det är dom inte.

Redaktör
Ponny

Exakt lika i röstningen nu mellan Astro Bot och God of War Ragnarök. 🍿

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har inte haft PS5 så länge och har hittills bara klarat Spiderman 2. Däremot ser man ju fram emot att spela mycket av det på listan. Dock saknar jag Death Stranding Directors Cut i listan, men den kanske inte räknas?

Medlem

Tyvärr inget som lockat mig att köpa ett PS5 ännu. Får inte Sony in lite mer variation bland sina spel så kommer tvyärr PS4 vara mitt sista Playstation. Visst dem har många snygga spel med bra storys och jag förstår fullt väl varför dessa spel får 9/10 och 10/10 betyg, men gameplayet i alla dessa tredjepersonsactionäventyr har aldrig fallit mig i smaken och jag har tröttnat väldigt fort på dem.

Medlem

Svag speluppställning minst sagt hittills imo.

Medlem

Så fort Demon's Souls nämns blir jag sugen på att spela om det ännu ett par gånger 😁

Medlem

God of War Ragnarök, Ratchet & Clank: Rift Apart, Astro Bot och Spider-Man 2 är nog de jag haft roligast med hittills, men jag har inte spelat alla på listan.
Ser fram emot Ghost of Yotei och hoppas kunna lägga till det.

Skribent

Returnal är fortfarande så galet bra.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Man kan inte annat än att konstatera att för enbart spel (inte andra aspekter som 4K60 etcetera) så finns det idag ingen egentlig anledning att äga ett PS5 om man redan sitter på en kompetent PC eller en PS4 ( eller Xbox för den delen). Min står mest och samlar damm. Både Horizon och Ragnarök var rätt meh jämfört med föregångarna. Ratchet and Clank är det enda spel som jag tycker har varit något (tillsammans med astro bot "PS5 handkontroll demot"). Har inte spelat Astro bot spelet men tänker att det ska inhandlas vid tillfälle...

Medlem

Trevlig lista, men alla finns väl på PC utom Astorbot?
Så fortfarande inte köpte en PS5 och ser ingen anledning för oss med en go PC heller.
Switch 2 lockar mer nu!

signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

12
Skriv svar