Uppgift – Sony vill köpa Fromsoftwares ägarbolag
Vill man bli föräldrar till Elden Ring?
#bloodborne, #dark-souls, #elden-ring, #fromsoftware, #playstation, #ps5, #sony
Sony är väl i så fall mest intresserade av att stärka sitt grepp inom anime skulle jag tro, spelstudiorna är en "bonus".
Jag undrar hur bra studior som Spike Chunsoft och Acquire går? Det vore synd om de riskerar nedläggning på grund av ett uppköp.
Edit: Acquire gjorde nyss Mario & Luigi Brothership vilket borde sälja ganska bra.
Edit 2: Spike Chunsoft släppte nyss Dragon Ball Sparking Zero vilket sålde flera miljoner på några dagar så dessa studior går nog ganska bra.
Sjukt rykte och stort för Sony om det skulle visa sig stämma och går igenom. Utsikterna för ett Bloodborne 2 och remake av ettan kanske förbättras i och med detta också?
Samtidigt har Sony skurit ned och kickat folk till höger och vänster samt stängt ett par-tre studior de senaste åren…
Menar inte att det kommer hända FS vid en eventuell affär men det timmar bara illa med stora uppköp.
Dom kan väl stå på egna ben nu, vad ska dom med "jättarna" till?
Har inte både Sony och ms studios så det räcker?
Mycket vill ha mer.
1# FZ Troll
Hoppas inte. Jag är rädd att Souls-spelen skulle bli fördummade och mer mainstream om de hamnade under en konsolutvecklare så som Sony.
Demon's Souls och Bloodborne är ju gjorda åt Sony. Varför skulle de ändra på ett vinnande koncept?
Kanske inte optimalt men är de inte pressade till det av Microsofts handlande då?
Vare sig det är svepskäl eller inte så går det nog relativt lätt att argumentera för det. Det är bara att kolla hur sjukt CoD har blivit krängt historiskt, tillsammans med WoW, och det gick igenom. FromSoftware är ingenting i jämförelse... Dessvärre.
Hoppas innerligt att dessa spel förblir fria från jättarna, precis så som jag önskade att bethesda (och blizzard) skulle vara. Men tji fick jag.
Hoppas givetvis inte att det går igenom. Konsolexklusivitet, PSN-krav, innehållsmoderering för en ”modern publik” samt påtvingat äckel-live service. Det är allt Sony tillför med sina uppköp.
Med risk för att låta som Ronja Rövardotter, vad är det Sony har köpt upp och förstört på de sätten?
Dom kan väl stå på egna ben nu, vad ska dom med "jättarna" till?
Nja, det är ju troligen sjukt mycket pengar, de som äger företaget vill kanske sälja och sedan pensionera sig.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Som dom flesta redan sagt, hoppas innerligt att detta INTE går igenom.
Om det skulle ske så finns risken att dom måste gå till konsolexklusivitet med sina spel. Sen finns det säkerligen en risk att deras kreativa frihet och val blir påverkade.
Om det skulle gå igenom hoppas jag verkligen att inget av det jag skrev stämmer och dom får fortsätta precis som vanligt, men ytterst tveksamt på det.
Nej, usch fy och blä, bort med tassarna från FromSoft Sony, tack.
The more I practice, the luckier I get.
Hoppas givetvis inte att det går igenom. Konsolexklusivitet, PSN-krav, innehållsmoderering för en ”modern publik” samt påtvingat äckel-live service. Det är allt Sony tillför med sina uppköp.
Med risk för att låta som Ronja Rövardotter, vad är det Sony har köpt upp och förstört på de sätten?
Är också nyfiken på att höra? Tell us!