Hetaste spelsläppet november -24
Så var det dags för en väldigt försenad pulskoll på november månads spelsläpp. I oktober var det Silent Hill 2-remaken som dubbades till hetast, med 24 % av rösterna. Därefter såg vi Dragon Age: The Veilguard (20 %), Diablo IV: Vessel of Hatred (12 %) och Alan Wake 2: Lake House (10 %).
Hur ser november ut, då? Inte direkt stekhet, men det finns några ljusglimtar. Death Stranding släpptes plötsligt på Xbox och den svenskutvecklade HOMMagen (Heroes of Might and Magic + hommage. Vitsigt) kommer till både PS5 och Xbox Series. Brinner man för vackra vyer så kan även nya Flight Simulator 2024 vara värt att ha på radarn.
Vidare imponerar VR-spelet Metro Awakening, medan Farming Simulator 25 släpps dagen till ära. Personligen får jag nog säga att det överlägset hetaste spelet är Stalker 2.
Som vanligt: hojta om något ni vill rösta på inte finns med i listan så lägger jag till det, och känner ni att en titel redan är släppt så är den med stor sannolikhet inkluderad för att den kommer till en ny plattform. Mer info om kommande spelsläpp hittar ni i Releaselistan.
Stalker II är väl det enda jag är väldigt intresserad av på den listan. Ska bli väldigt spännande att se hur de lyckades.
Vet inte hur någon inte kan välja Stalker 2 med tanke på svårigheterna som studion fått utstå. Hoppas på succé för dem.
För det inte spelar någon roll? Spelet behöver vara bra. Annars kan man bosätta sig på ett fält med en hamsterdriven dator och begära ens spel blir älskat för "jag hade det svårt".
I drank what?
Det var inte mycket till konkurrens på den listan, Stalker 2 ska dock bli intressant att se hur det blir.
Everholm hade kanske varit intressant om jag inte hade haft så mycket mer kvar att göra i mitt moddade Stardew Valley. 😅
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
Stalker II är väl det enda jag är väldigt intresserad av på den listan. Ska bli väldigt spännande att se hur de lyckades.
Samma här, och då tycker jag ju knappast att Stalker är direkt världens hetaste spelserie. Väldigt svagt november detta år...
Jag är mest taggad på Lego Horizon, men blir att läsa reviews imorgon.
Jag är inte den som räknar hur bra ett spel är efter dess längd, generellt. Monoton repetition tillför inte mycket.
Men med ryktade ~7h speltid så är magkänslan att 700:- kommer kännas som dåligt värde för pengarna.
Spelade STALKER när det kom och kände att det inte var något för mig, var inte speciellt intresserad av STALKER 2 men efter allt som dom har fått utstå kommer jag köpa spelet vid release för att stötta dom och hoppas att spelet är bra.
Fint! Jag tänkte göra detsamma.
🖥️ AMD Ryzen 5 7600x
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34gb Corsair Vengeance DDR5 5200Mhz cl40
Thermalright! Peerless Assassin 120 SE
Kingston Kc3000 1Tb
Stalker 2 och Dragon Quest 3 HD-2D Remake!
Mmm, stod mellan dem för mig också men röstade tillslut på Dragon Quest 3 HD-2D Remake då jag varit pepp på det sedan jag såg det på en direct. Det ser så otroligt läckert ut! Stalker 2 kommer jag nog inte ens spela i år tyvärr.