Geforce Now inför gräns på 100 speltimmar per månad

Robot
Geforce Now inför gräns på 100 speltimmar per månad

Vill man ha mer så får man pröjsa en slant.

#Geforce-now, #Nvidia

Medlem

Nästa sänkning och höjning av pris kommer nästa år då.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Mja det där suger som fan, lillebror kör på mitt konto och hade 300 timmar förra månaden. Dags för han att skaffa sig en bättre dator helt enkelt. För mig med. I extremfall borde det fungera att göra ett nytt konto och köpa 1månads sub så får man 100 timmar extra. Bättre det än att hålla på att pröjjsa massa för 15 timmar i taget. Bara att connecta sina spel till det och köra. Men antar Nvidia kommer göra en spärr för sån abuse. Vet att det är möjligt atm.

Medlem

Jag använde Geforce Now mycket mer än 100 timmar per månad på mitt förra jobb, helt gratis. Jag hade betalat för det om man var "tvungen", en otroligt bra produkt. Att man ens får 100 timmar gratis, är redan galet givmilt om du frågar mig.

Medlem

Jag har ett Ultimate-konto och kommer inte upp i 100 timmar i månaden men uppskattar ändå inte att de inför den här begränsningen.
Riktigt imponerad av tjänsten i övrigt. Fungerar med både Ubisoft+ och Game Pass dessutom.

Redaktör
Ponny

Du är inte min mamma, Geforce Now.

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag använde Geforce Now mycket mer än 100 timmar per månad på mitt förra jobb, helt gratis. Jag hade betalat för det om man var "tvungen", en otroligt bra produkt. Att man ens får 100 timmar gratis, är redan galet givmilt om du frågar mig.

Spelar du på arbetstid? Vad har du för lattjo-lajbanjobb?

Skrivet av NeoWeo:

Och söker dom folk?

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Någon som nyttjar tjänsten och kan dela med sig av sin upplevelse? Sitter med en väldigt trött PC och hade varit jäkligt gött att slippa köpa en ny om Geforce Now funkar bra. Latensen har ingen betydelse, spelar mest långsamma spel. Om man prövar gratis versionen, ger det ett hum om hur tjänsten är eller är det stor skillnad på gratis och det man betalar för?

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Mja det där suger som fan, lillebror kör på mitt konto och hade 300 timmar förra månaden. Dags för han att skaffa sig en bättre dator helt enkelt. För mig med. I extremfall borde det fungera att göra ett nytt konto och köpa 1månads sub så får man 100 timmar extra. Bättre det än att hålla på att pröjjsa massa för 15 timmar i taget. Bara att connecta sina spel till det och köra. Men antar Nvidia kommer göra en spärr för sån abuse. Vet att det är möjligt atm.

Tror de har slutat med 1-mån sub också, bara 6 månader som är möjligt nu.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Gör inte alla det? Har man ett jobb som är framför en dator, så kan jag garantera att de flesta kan göra dagens jobb inom en timme för att sedan låtsas arbeta de resterande 7, jag låtsas inte jobba, jag spelar spel istället.

Skrivet av Prixm:

Gör inte alla det? Har man ett jobb som är framför en dator, så kan jag garantera att de flesta kan göra dagens jobb inom en timme för att sedan låtsas arbeta de resterande 7, jag låtsas inte jobba, jag spelar spel istället.

Så, eh, vad jobbar du med? Frågar åt en vän.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Någon som nyttjar tjänsten och kan dela med sig av sin upplevelse? Sitter med en väldigt trött PC och hade varit jäkligt gött att slippa köpa en ny om Geforce Now funkar bra. Latensen har ingen betydelse, spelar mest långsamma spel. Om man prövar gratis versionen, ger det ett hum om hur tjänsten är eller är det stor skillnad på gratis och det man betalar för?

Yep gratis ger ett hum om hur det är. Viktigast är att kolla ditt intetnet och ms till närmsta servern. Om du sitter med 10ms eller runt där eller lägre kan du pröjjsa så får du asbra spelupplevelse på ultimate. Känns som att spela spelen native.

Eller asso använd bara gratis för att kolla nätuppkopplingen så den är bra, allt annat visar det inte så bra. Har dålig GPU, inge reflex etc på gratis.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Tror de har slutat med 1-mån sub också, bara 6 månader som är möjligt nu.

Ibland så är 1månads greyyed out på svenska sidan men går att köpa vanligtvis om man trixar lite, typ gå in på engelska GFN sidan så kan man köpa där, köpte tex 1 månad för 1 månad sen så

Medlem
Skrivet av Prixm:

Kanske kommer låta paranoid nu men passa dig för vad du skriver på forum etc, i synnerhet när du delar ditt nick med twitch etc.

Antar att det inte är skitsvårt att ta reda på vad du heter irl. Folk är avundsjuka och kan likväl höra av sig till din arbetsgivare med vad du skriver här.

Återigen kan vara jag som är extra försiktig och jag skriver förhoppningsvis detta helt i onödan men man vet fan aldrig.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Eh? Det var nog den konstigaste attityden jag hört på länge.
Men passa på och njut.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Kanske kommer låta paranoid nu men passa dig för vad du skriver på forum etc, i synnerhet när du delar ditt nick med twitch etc.

Antar att det inte är skitsvårt att ta reda på vad du heter irl. Folk är avundsjuka och kan likväl höra av sig till din arbetsgivare med vad du skriver här.

Återigen kan vara jag som är extra försiktig och jag skriver förhoppningsvis detta helt i onödan men man vet fan aldrig.

Jag är inte orolig, det var mitt förra jobb, bor inte kvar i Sverige ens :P!

Skrivet av Billyballong:

Eh? Det var nog den konstigaste attityden jag hört på länge.
Men passa på och njut.

Vissa lever inte för sitt jobb. Jag gör det jag behöver göra, sen gör jag vad som gör mig glad. Satt i en chefs-position, så något gjorde jag rätt.

Medlem

Vänta nu... Om det nu är så få som kommer "drabbas", varför behövs gränsen? Påverkan på systemet och eventuella kostnader bör ju rimligen alltså vara rätt låga eftersom det är så få som ligger så högt. Deras egna ord! Luktar skit lång väg!

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Skrivet av Monki Rauklund:

Och söker dom folk?

Skrivet av Sebastian Lind:

Personligen jobbar jag natt i vården och det finns tillfällen där man kan få en lucka på 3 timmar men det är så random att det inte är att räkna med alla gånger. Men helt klart att man kan ha med sig något att spela på utifall att.
Min Steam Deck och Nintendo Switch fyller det hålet av tristess.

Eftersom att jag gör fler timmar åt gången på mitt jobb på natten än dagarbetare så kan jag vara mer ledig än de arbetspass jag har.
Så fritid har jag gott om att kunna spela på.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Har liknande upplägg, jobbar oftast 2-3 timmar om dagen, men det är happy flow. Om något strular är det vanliga 8+ timmar.
Jobbar som Service Delivery Manager och är inte schemalagd mer än "gör dina 40 timmar i veckan minimum". Ingen övertidsersättning men 5 extra semesterdagar.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kane:

Vänta nu... Om det nu är så få som kommer "drabbas", varför behövs gränsen? Påverkan på systemet och eventuella kostnader bör ju rimligen alltså vara rätt låga eftersom det är så få som ligger så högt. Deras egna ord! Luktar skit lång väg!

Troligtvis drar de översta 5% säkert 250 timmar per månad medans snittspelaren spelar runt 1 timme om dagen.
Så på hundra spelare så spelas runt 3000 timmar per månad av snittspelarna medans de översta 5% står för 1250 timmar på en månad.
De översta 5 procenten står således för ~25% av belastningen. Kan de då få dem att spela mindre eller betala mer så har de gjort en stor vinst.

Medlem

Låter väll ändå rimligt att man måste betala för sig om man använder någons företags tjänst mer än 100 timmar i månaden.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Håller verkligen inte med. Skulle jag jobba en timma per dag jäkligt effektivt skulle jag förmodligen inte ens hinna med 20% av vad som behöver göras under dagen.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag brukar också spela på arbetstid ibland men 100 timmar på en månad under arbetstid är nog svårslaget, haha.

Medlem

Detta sporrade mig till att prova Boosteroid, ett ganska gott alternativ till GeForce Now. Inte helt på det klara om jag tycker det är bra nog ännu, men imponerad av kvaliteten då jag trodde det skulle vara ganska mycket sämre men det är faktiskt ganska nära. Det enda jag tänkte på var input delay där GFN är djävulskt bra. Med det sagt så är det möjligt att det är så pass jämförelsebart att jag väljer Boosteroid istället då de inte har några begränsningar. Just nu har de också sänkt priserna tills början av december för att råva in nya användare efter ramaskriet som denna nyheten förde med sig.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

brrap brrap pew pew
Skrivet av Prixm:

Jag jobbar 98% framför datorn och mina 8 timmar räcker inte till... Jag är inte bitter 😂

signatur

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Håller verkligen inte med. Skulle jag jobba en timma per dag jäkligt effektivt skulle jag förmodligen inte ens hinna med 20% av vad som behöver göras under dagen.

Han skriver i ett annat inlägg att han hade en chefsposition, vilket förklarar det lite bättre. Det är ju lite annorlunda om man faktiskt har ett jobb där man förväntas att jobba 😅

Medlem

Bara 100? Det drar jag ju på en knapp vecka..

Medlem
Skrivet av Kane:

Jag gissar att det snarare är 94% som kommer drabbas. Som du så uppmärksammat påpekar så finns det ingen anledning för dem att göra så här annars.

Medlem

Med familj och allt så rör det inte mig då jag nog bara kommer upp i 30-40h max på en månad och då spelar jag nog lika mycket utanför GFN.

Bandbredd och hårdvara för de som lägger flera 100+ timmar eller mer kostar så får man de att spela mindre sparar man ju pengar.

Går tyvärr aldrig göra alla nöjda vilket jag förstår med personligen tar jag detta över en ökning på såg 30% av priset även om jag slagit i taket. As så många tjänster kan betalar för idag ändå.

signatur

R7 5800X3D | 6950XT Red Devil | 32GB DDR4 | 2x27" 1440p
Never underestimate the power of stupid people in large groups!

1
Skriv svar