Subnautica 2024?
Så när Subnautica släpptes så skippade jag det då jag tyckte spelet hade jättejobbig "pop-ins" (alltså där saker laddar in väldigt nära spelaren)
Detta verkar ha patchas bort av utvecklaren och spelet är bättre nu.
Men är det någon som spelat det de senaste åren och tycker det är värt tiden att spela igenom nu innan 2an släpps nästa år?
Helt klart ett mycket bra spel.
Man kan även spela det i VR med motion controllers om man vill.
Men är det någon som spelat det de senaste åren och tycker det är värt tiden att spela igenom nu innan 2an släpps nästa år?
Ja, ja och åter ja. Apbra spel, helt klart värt en genomspelning!
I drank what?
Jag och grabben ska köra det Co-op, det ska bli kul.
Är aningen förvirrad, behöver bygga en undervattenbas nu men hittar inte instruktionerna till att bygga bas rummet som behövs.
Önskar också att jag inte spelat på survival mode, är bara jobbigt att behöva tänka på mat/dryck varje ~20 minut..
Annars är det kul, behöver hitta diamant och litium också, gissar att de är i grottorna man hittar under 100m ?
Edit: hur f'n laddar man saker? har batteri med verkar inte finnas nått sätta att byta dem, ficklampan har slutat funka och undervattens torpeden är nere på 20% .. help!
Sitter själv och velar om jag ska köpa. Bra rabatt nu på Steam. Det som talar emot är att jag inte är så förtjust i survival.
Man kan välja att köra utan survival
Är aningen förvirrad, behöver bygga en undervattenbas nu men hittar inte instruktionerna till att bygga bas rummet som behövs.
Önskar också att jag inte spelat på survival mode, är bara jobbigt att behöva tänka på mat/dryck varje ~20 minut..
Annars är det kul, behöver hitta diamant och litium också, gissar att de är i grottorna man hittar under 100m ?
Edit: hur f'n laddar man saker? har batteri med verkar inte finnas nått sätta att byta dem, ficklampan har slutat funka och undervattens torpeden är nere på 20% .. help!
Jag valde faktiskt bort mat- och dryckdelen, glad för det.
Finns laddningsstationer till batterier kommer jag ihåg, men det var ett tag sen jag spelade.
En glad kalmarit boende på Gotland!
Jag valde faktiskt bort mat- och dryckdelen, glad för det.
Finns laddningsstationer till batterier kommer jag ihåg, men det var ett tag sen jag spelade.
Har inte lust att spela om 4 timmar bara så får stå ut med det.
Och ja med tanke på att jag kan skapa solpaneler så gissar jag på att det går och ladda batterierna, men problemet kvarstår att jag inte kan bygga en undervattensbas än och du kan inte bygga något i escape podden.
Behöver också hitta planerna till dockan där man skapar ubåtarna...
Men energin är slut för dagen så får ge det ett försök i morgon igen!
Lysande spel, har en omspelning igång som jag dock inte rört sedan 2021, 171 timmars speltid, varit överallt, har skaffat allt, men bygger egentligen bara en massa baser, simmar omkring, och tar det lugnt, lite zen. Har trots det ännu inte träffat på en enda
Reaper Leviathan
, vilket jag tycker är klart intressant. Kanske skulle ta och spela vidare lite när jag får tid.
Man kan välja att köra utan survival
Trevligt, blir nog köp. Vill även prova det i VR, vilket jag är väldigt nyfiken på.
Om du inte ändrat knappar så bytar du batteri med R knappen. Tar ett tag innan man hittar laddaren så man får ha en hög extra batterier. Fantastiskt spel, önskar jag kunde uppleva det blint igen
R fixade det! Tack!
Bleh, sista radio meddelandet säger att jag måste leta efter en livpod på 200m 1km akter om aurora, har letat i en timme nu och hittar inte fanskapet ^^
Skall man behöva kolla upp det på YT eller vadfalls ..
Nånting jag stör mig på rejält är att man bara har 5 quickslots, så du måste byta ut saker helatiden när man utforskar, hoppas verkligen nästa spel ger en fler slots!
Bleh, sista radio meddelandet säger att jag måste leta efter en livpod på 200m 1km akter om aurora, har letat i en timme nu och hittar inte fanskapet ^^
Nånting jag stör mig på rejält är att man bara har 5 quickslots, så du måste byta ut saker helatiden när man utforskar, hoppas verkligen nästa spel ger en fler slots!
Mja det är en kritik jag har mot subnautica. Lite väl svårt att hitta life pods ibland. Även om det är gött med att inte bli handledd blir det lite väl irriterande. Om de inte vill handleda får de vara lite mer specifika. Jag lyckades inte spela utan att ta hjälp. De ville säkert att man skulle leta för att också utforska.
Om det är något man absolut inte hittar så är youtube ett bra hjälpmedel. Alltid några gånger för mig varje genomspelning som kollar upp något på youtube.
Lysande spel, har en omspelning igång som jag dock inte rört sedan 2021, 171 timmars speltid, varit överallt, har skaffat allt, men bygger egentligen bara en massa baser, simmar omkring, och tar det lugnt, lite zen. Har trots det ännu inte träffat på en enda
Reaper Leviathan
, vilket jag tycker är klart intressant. Kanske skulle ta och spela vidare lite när jag får tid.
Det tyckte jag var märkligt med tanke på att man gör det per automatik om man kör huvuduppdraget. Du måste haft enorm tur haha
Min Dator Går På StjärnKraft !
Det tyckte jag var märkligt med tanke på att man gör det per automatik om man kör huvuduppdraget. Du måste haft enorm tur haha
Filbunke förtäljer ju inte om han omedelbart stängt av spelet när han hörde konstiga ljud
Vissa blir verkligen livrädda. Rätt roligt att kolla reaktioner klipp.
Reaper Leviathan
Sett 3 olika bara idag och då har jag bara spelat 3 timmar.
Nu är jag immun mot skräck men tog några sekunder innan jag vände mig om när jag hörde den skrika på mig första gången ^^
Vilken del av huvuduppdraget? Första gången jag spelade så träffade jag på en hel del, men jag kan inte minnas att jag ens hört en den senaste omspelningen, vilket jag tycker var rätt så fascinerande. Har definitivt inte moddat bort dem heller
Filbunke förtäljer ju inte om han omedelbart stängt av spelet när han hörde konstiga ljud
Vissa blir verkligen livrädda. Rätt roligt att kolla reaktioner klipp.
Blir varken rädd eller stänger av.