Steam-användarna är inte nöjda med nysläppta Planet Coaster 2

Robot
Steam-användarna är inte nöjda med nysläppta Planet Coaster 2

Allt från UI till bristande fysik kritiseras.

#Frontier, #Planet-coaster-2, #nyhetstips

Medlem

Det som är tråkigt med släpp som dessa är: Skall man köpa det nya som är nytt och coolt, fast buggigt och dåligt och då stödja spelet och utvecklarna så de kan fixa det, eller skall man bara fortsätta spela det gamla spelet som funkar bättre, har mer saker i sig??

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

De släppte även ett dlc i samband med release för typ 200kr, det bör verkligen inte uppmuntras.

Medlem
Medlem

Att simulerar alla åkare i rutschkanorna skulle nog bli extremt krävande för datorn.

signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Redaktör
Ponny

Vattenlanden är ju skälet till varför jag sett fram emot detta.

(Ja, FZ-recension kommer.)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gillade första men känner ingen brådska att köpa detta om det har så många problem. Får mogna något halvår.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Gör ett Oceana och sätt fyr på det!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Action Park! 😂

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag är nyfiken på denna stora ravin mellan spelmedier och "spelare" i dagens samhälle. Det verkar vara mer eller mindre en konstant faktor gällande många nya spel idag. Där spelmedier hyllar och spelar sågar/har problem/tycker verkligen inte lika.

Hade varit ett intressant ämne att diskutera under Fz fredag

Medlem
Skrivet av yoggi:

Jag är nyfiken på denna stora ravin mellan spelmedier och "spelare" i dagens samhälle. Det verkar vara mer eller mindre en konstant faktor gällande många nya spel idag. Där spelmedier hyllar och spelar sågar/har problem/tycker verkligen inte lika.

En spontan tanke är väl att nivån på hårdvara kan skilja ganska mycket mellan en recensent och gemene spelare ute i den vida världen. Många problem som inte märks av på en starkare burk kan bli smärtsamt uppenbart på lägre presterande hårdvara.

Finns säkert fler saker som kan påverka, men personligen tror jag inte att spelmedierna är några slags medhårsstrykare som bara vill locka till köp (även om de garanterat existerar också).

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Synd. Hoppas de kan lappa ihop det för jag hade så kul med förra spelet att jag till och med tog platinum på det på min ps5a.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vilket fiasko. Här var jag astaggad just för att jag velat mysa med ett sim som detta men icke.

Medlem
Skrivet av 4liv3:

En spontan tanke är väl att nivån på hårdvara kan skilja ganska mycket mellan en recensent och gemene spelare ute i den vida världen. Många problem som inte märks av på en starkare burk kan bli smärtsamt uppenbart på lägre presterande hårdvara.

Finns säkert fler saker som kan påverka, men personligen tror jag inte att spelmedierna är några slags medhårsstrykare som bara vill locka till köp (även om de garanterat existerar också).

Syftar på saker som inte riktigt har med hårdvara att göra.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det som är tråkigt med släpp som dessa är: Skall man köpa det nya som är nytt och coolt, fast buggigt och dåligt och då stödja spelet och utvecklarna så de kan fixa det, eller skall man bara fortsätta spela det gamla spelet som funkar bättre, har mer saker i sig??

Kul att betala 50€ för att vara betatestare.

Testpilot
Skrivet av yoggi:

Utöver ovan nämnda kommentar kring hårdvara finns det en annan aspekt att ta i beaktning; Erfarenhet.

Då menar jag inte nödvändigtvis att recensenten i fråga har dålig erfarenhet med spel, men kanske inte är särskilt familjär med den genre eller specifika franchise som ska utvärderas. Exempelvis blir det väldigt missvisande om en recensent som är van att spela Super Mario helt plötsligt ska sätta sig in och testa senaste Call of Duty. Det kommer bara leda till en klar dissonans mellan recensenten och de spelare som kanske plöjt tusentals timmar i föregående titel.

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

1
Skriv svar