Star Wars Outlaws får ny creative director och sin största uppdatering hittills
I vilket syfte släpps dessa patchr? Spelet är väl främst singleplyer?
1) folk som spelat spelet, ska spela om det?
2) spelare som inte spelat igenom spelet pga problemen, ska ta upp det igen?
3) locka nya köpare med att ha ”fixat” spelet?
1&2 drar rimligtvis inte in mer pengar, men iaf goodwill.
3 kan potentiellt dra in mer stålar, men det lär vara svårt att övertyga potentiella köpare då spelet redan blivit recenserat, då krävs det ju att få Momentum och nya recensioner av den senaste patchen?
Det är så dags nu.
Gör rätt från början ist, allt låter som fundamentala gameplay mekaniker som borde fungera i ett spel med så hög budget.
I vilket syfte släpps dessa patchr? Spelet är väl främst singleplyer?
1) folk som spelat spelet, ska spela om det?
2) spelare som inte spelat igenom spelet pga problemen, ska ta upp det igen?
3) locka nya köpare med att ha ”fixat” spelet?
1&2 drar rimligtvis inte in mer pengar, men iaf goodwill.
3 kan potentiellt dra in mer stålar, men det lär vara svårt att övertyga potentiella köpare då spelet redan blivit recenserat, då krävs det ju att få Momentum och nya recensioner av den senaste patchen?
Vad är det för betydelse att spelet är främst singelplayer? Ska man ge upp om den har buggar vid release och/eller ska inte singelplayer patcher släppas? Sen är det väl mer det att de vill väl göra DLC till spelet och det är ju knappast lönt om det är helt för buggigt.
Håller inte med på punkt 3. Jag vet många som väntar flera patcher innan de köper spel. Har du haft intresse i ett spel från start är chansen stor att du har lite koll på vad som händer efter release även om spelet fått dåliga recensioner.
Åtminstone är det så jag gör (och en del av mina vänner).
Punk 2.
Om du köpt spelet och inte lämnat tillbaka det så är det väl rimligt att invänta en patch och hoppas det blir bättre?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Då spelet kommer till Steam (strax) gissar jag att Ubi har hopp om att det fått bättre rykte till dess. Kan innebära bra saker för dom. Själv har jag inte haft problem med spelet. Gillade det dag ett, fortsätter gilla det. Men inser samtidigt att många har issues med det, och då kanske det varit bättre att fixa detta direkt från start istället (som @Molotov är inne på).
En Bamseponny av folket
Vad händer om man gör ett dåligt jobb i spelbranschen som kostar företaget miljoner?
- OJ, Bra jobbat! Nu kan du gå vidare och ansvara för nästa projekt också! Låt någon kompetent försöka rädda det sjunkande skepp du lämnar.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Det här är så jäkla dåligt. Först när spelet är släppt och flera månader gammalt polerar man det.
Mjae.
Det är ju uppenbart fel. Det är ju knappast så att de började pilla på det här nu i helgen.
De jobbar hela tiden. Det är ju patch 1.4.
Och jag tycker det är bra att de såhär pass långt in faktiskt försöker putsa till gameplay i ett singelplayer spel.
Sen kan jag hålla med om att spel bör släppas mer polerade generellt.
Outlaws verkade väl okej men lite obalanserat och med lite jank. Men långt ifrån säg CP2077.
Känns som att studiosarna lite börjat justera sina enorma skutor då de sett hur katastroflanseringar inte längre funkar utan snarare ger långsiktig skada på folks förtroende.
Vad händer om man gör ett dåligt jobb i spelbranschen som kostar företaget miljoner?
- OJ, Bra jobbat! Nu kan du gå vidare och ansvara för nästa projekt också! Låt någon kompetent försöka rädda det sänkande skepp du lämnar.
Låter precis som Norrköpings kommun.
“All thinking people are atheists.”
#Patientgamers fungerar även i detta fall.
Det här är så jäkla dåligt. Först när spelet är släppt och flera månader gammalt polerar man det. Herregud vad mycket fel det är i spelbranschen idag.
De kunder som förköper, samt de som köper produkter dag ett är försökskaniner åt företagen, skamligt att detta får fortgå.
Det är så dags nu.
Gör rätt från början ist, allt låter som fundamentala gameplay mekaniker som borde fungera i ett spel med så hög budget.
Det var precis någon som hyllade CDPR och Hello Games för att de fixade spelet efter det det var släppt, så varför inte samma här?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Det var precis någon som hyllade CDPR och Hello Games för att de fixade spelet efter det det var släppt, så varför inte samma här?
Nej jag har varken hyllat CDPR eller Hello Games för Cyberpunk eller No mans sky.
Men i dom fallen är det väll att räkna som "expansioner" i detta fall verkar det som spelmekanik var fel vid release nu gör man om.
Nu vet jag inte vilka spel du syftar på, och jag minns inte att jag hyllat några. Du får gärna peka mig dit jag gör det🙏
Vill gärna spela Star Wars Outlaws men vad jag sätt av det hittills har inte övertygat mig så detta är bra nyheter. Men finns flera andra saker som behöver fixas också, tex snyggare grafik, mer attraktiv karaktär och lite buggar så jag avvaktar nog med köp. Eventuellt tills det finns massor av latjo moddar.
Mjae.
Det är ju uppenbart fel. Det är ju knappast så att de började pilla på det här nu i helgen.
De jobbar hela tiden. Det är ju patch 1.4.
Och jag tycker det är bra att de såhär pass långt in faktiskt försöker putsa till gameplay i ett singelplayer spel.
Sen kan jag hålla med om att spel bör släppas mer polerade generellt.
Outlaws verkade väl okej men lite obalanserat och med lite jank. Men långt ifrån säg CP2077.
Känns som att studiosarna lite börjat justera sina enorma skutor då de sett hur katastroflanseringar inte längre funkar utan snarare ger långsiktig skada på folks förtroende.
Självklart började de inte polera det idag, min poäng var att de kan väl försena spelet från början och polera färdigt det innan det släpps.
De kan ju sikta på att få det 100% färdigt, än det 80% skick som de flesta AAA spel släpps i.
Bara en dum tanke såklart. Det funkar ju så bra nu så varför ändra ett vinnande koncept.
Låter precis som Norrköpings kommun.
Östgötska shots fired!
En Bamseponny av folket
Nu vet jag inte vilka spel du syftar på, och jag minns inte att jag hyllat några. Du får gärna peka mig dit jag gör det🙏
Nej, det var inte du. Det var någon annan. Tycker mest det var en konstig att man har så olika standarder där. Jag tvivlar inte på att detta spelet var lite B när det kom ut och att de kommer fortsätta förbättra det.
Idag är det ju ett undantag att stora spel är bra och buggfria vid släpp.
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Nej, det var inte du. Det var någon annan. Tycker mest det var en konstig att man har så olika standarder där. Jag tvivlar inte på att detta spelet var lite B när det kom ut och att de kommer fortsätta förbättra det.
Idag är det ju ett undantag att stora spel är bra och buggfria vid släpp.
Hello Games fick en jävla massa skit när NMS släpptes. De fick skit lååååångt därefter också. De blev hyllade när de lade till det som skulle funnits vid release, och sedan fortsatte polera och släpper gratis exapansioner/funktioner hela tiden.
CDPR förlorade en jäääääävla massa good will och förtroende folk hade för företaget. De har fortfarande inte återhämtat sig helt från det.
Ubisoft släppte en dålig produkt, med dåliga mekaniker och en story som är ok men med "meh" karaktärer. Ovanpå det är de relativt illa omtyckta bland gamers (vet inte hur mainstream ser på det, om de ens vet Ubisoft existerar) pga alla skandaler och dåliga releaser de gjort de senaste åren.
Så nej, inte olika standarder. De andra har fått sin skit när de var aktuella. Nu är Ubisoft aktuella och får sin välfärtjänta skit.
I drank what?
Vill gärna spela Star Wars Outlaws men vad jag sätt av det hittills har inte övertygat mig så detta är bra nyheter. Men finns flera andra saker som behöver fixas också, tex snyggare grafik, mer attraktiv karaktär och lite buggar så jag avvaktar nog med köp. Eventuellt tills det finns massor av latjo moddar.
1. Om man är lite haj med moddar så kan spelet se svinsnyggt ut.
2. Ew, seriös eller?
2. Ew, seriös eller?
1. Inte så haj på moddar så väntar tills någon annan som är haj berättar hur jag ska göra 😆
2. Ja. Det är en preferens 😁
- OJ, Bra jobbat! Nu kan du gå vidare och ansvara för nästa projekt också! Låt någon kompetent försöka rädda det sjunkande skepp du lämnar.
Som politiker
2. Ew, seriös eller?
Kan man inte vara Leia i metall-bikini så varför ens spela?
/s