Diskutera – Hyllade spel du inte förstår storheten hos

Medlem
Skrivet av addman:

jesus christ on a bike

signatur

Konsolgubbe

Medlem

Förutom Bad Company 2 så har jag extremt svårt för "online fps". Eller så har dess spelarbas extremt svårt för mig. Kan vara så.
Gillar dom men är oftast kass på dom. Går inte att köra för dom för att ha roligt för alla ska vara så fruktansvärt bäst online. Minsta fel man gör så lär man få höra det. Oftast genom en del mindre fina ord.
Detta gäller allt jag testat. Battlefield, Cod, Destiny, Overwatch, med flera.
Roliga spel utan spelglädje enligt mig.

Det var bättre på min tid när alla satt och gapskrattade åt någon stackare sköts av banan på "Facing Worlds" eller ännu bättre på "Monastery Peak"!

signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Ghost of Tsushima
Silent Hill 2 remaken
Jedi Survivor

Medlem

Listan är lång men några jag skulle fråga varför folk spelar eller fortfarande spelare är:
Rust. Like wtf why har man så dålig moral så man tycker om att jävlas med folk så mycket.
Minecraft. Ja ok barn under 12 år förstår jag kanske.
Runescape. Varför har detta någonsin varit populärt.
Cs : Spelade själv CS en gång i tiden, när spelet var en mod, Förstår inte varför 2020 plus någon spelar det när utbudet är så sjukt mycket större.
Sist men inte minst,
World of shitcraft. Asså det har haft sin tid låt det dö I frid och kanske vi kommer få ett ordentligt nytt mmo inom sinom tid.

Medlem

Witcher 3 har jag försökt komma in i flera gånger, men har alltid tappat intresse och påbörjat nåt annat istället. Inte att det är nåt jag ogillar med spelet, utan faktum är att jag tycker storyn verkar välskriven och så men det finns inget i det som gör att jag känner "ååh nu vill jag fortsätta spela". Vet inte vad det är. Nån dag kanske det klickar.

Medlem

Witcher 3 och Metal Gear Solid V. Varje gång jag ser det i Steambutiken blir jag sugen att köpa, men något tar emot. Kört båda men bara kommit förbi de första uppdragen och inte fastnat, vill verkligen gilla det men det går inte.

signatur

Change is the only constant

Medlem

Red Dead Redemption 2

Jag har aldrig orkat komma in i detta spelet trots jag försökt både en och fem gånger.
Det är så förbenat seeeegt med allt haha

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Jag spelar för ladda batterierna/avkoppling, kräver spel att jag måste upprepa moment/lägga ned vad jag upplever som för mycket tid på att lära sig mönster/pussellösningar, då lägger jag ned direkt 😅

Alternativt att det är ett narrativ jag inte finner intressant/fångar mitt intresse, då lägger jag ned.

Exempel på spel: souls-spel, Doom eternal, online MP-spel (inte alla dock), spel med starkt focus på smygmekaniker, kollektivistiska sportspel, tråkig nog så har jag valt bort Nintendo i många år för att de tilltalar mig inte längre, m.m

signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Half-life 2

Försökte spela det för många år sen men tröttnade efter någon timme. Kändes som en hyfsat generisk shooter och de är alla så vansinnigt lika varandra. Förstår verkligen att man kan ha kul med dem men konceptet tilltalar inte mig.

Apropå Nintendos påstådda brist på innovation (trots att de alltid har ny mekanik i sina spel) så känns shooter-genren just så för mig. Inget har hänt sen Perfect Dark egentligen. Men egentligen är det ju som att gnälla över att komedier i stort följer samma mall som de gamla grekernas - funkar det så funkar det och har man roligt så har man.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det finns massor som jag inte gillar som nästan alla andra verkar gilla.
Det senaste jag råkade ut för
Super Mario Wonder
Dave The Diver.

inga spel för mig, gäspning och uttråkad av spelen.

Mario Wonder, fattar inte att folk tycker detta var bra. Jämför man med de förra Mario spelen så var detta verkligen som att leka i sandlåda. Finns ingen utmaning alls..

Avstängd
Skrivet av cyppa:

Mario Wonder, fattar inte att folk tycker detta var bra. Jämför man med de förra Mario spelen så var detta verkligen som att leka i sandlåda. Finns ingen utmaning alls..

Ja riktigt sömnpiller.
Men Nintendo-klubben är stor och dom ser så klart inga fel.
På gränsen till sk toxic positivsm vilket leder till väldigt segt och utdraget urvattnande från Nintendo vad gäller deras spel.
Men ibland träff dom rätt

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Apropå Nintendos påstådda brist på innovation (trots att de alltid har ny mekanik i sina spel) så känns shooter-genren just så för mig. Inget har hänt sen Perfect Dark egentligen. Men egentligen är det ju som att gnälla över att komedier i stort följer samma mall som de gamla grekernas - funkar det så funkar det och har man roligt så har man.

Dishonored 2, Prey och Deathloop följer inte samma mall

Medlem
Skrivet av Lidodido:

Witcher 3 har jag försökt komma in i flera gånger, men har alltid tappat intresse och påbörjat nåt annat istället. Inte att det är nåt jag ogillar med spelet, utan faktum är att jag tycker storyn verkar välskriven och så men det finns inget i det som gör att jag känner "ååh nu vill jag fortsätta spela". Vet inte vad det är. Nån dag kanske det klickar.

Också börjat på det, men det kändes inte så intressant. Cyberpunk klickade direkt för mig.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Dishonored 2, Prey och Deathloop följer inte samma mall

Springa, skjuta/slå, interagera med upplysta delar av omgivningen - check, check, check. Har inte spelat nåt av dem men de ser väldigt lika ut vad jag redan spelat. Min poäng är inte att säga att genren är dålig eller så, men att det grundläggande, återkommande konceptet inte är min grej, oavsett vilken twist de lagt till.

Med det sagt älskar jag Metroid Prime, men där kändes alltid pusslandet och utforskandet först. Å andra sidan ser ett videoklipp från nåt av de spelen rätt genetiskt ut det med. Svårt att se vilken känsla ett spel väcker. Och för den delen hur åksjuk jag blir av att spela dem 😅

Medlem
Skrivet av Munhuggas:

Springa, skjuta/slå, interagera med upplysta delar av omgivningen - check, check, check. Har inte spelat nåt av dem men de ser väldigt lika ut vad jag redan spelat. Min poäng är inte att säga att genren är dålig eller så, men att det grundläggande, återkommande konceptet inte är min grej, oavsett vilken twist de lagt till.

Med det sagt älskar jag Metroid Prime, men där kändes alltid pusslandet och utforskandet först. Å andra sidan ser ett videoklipp från nåt av de spelen rätt genetiskt ut det med. Svårt att se vilken känsla ett spel väcker. Och för den delen hur åksjuk jag blir av att spela dem 😅

Spelen jag nämnde har lite egna grejer som får dom att sticka ut, i Prey t ex har de satsat mycket på utforskandet och atmosfären och man har förmågor som jag aldrig tidigare sett i en shooter.

Metroid Prime är underbart. Jag spelade det för första gången för inte så längesen.

Medlem

Half-Life-spelen
Bioshock-spelen
Breath Of The Wild
Super Mario 64, Galaxy, Sunshine, Odyssey
Fallout-spelen
Skyrim
Disco Elysium

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Spelen jag nämnde har lite egna grejer som får dom att sticka ut, i Prey t ex har de satsat mycket på utforskandet och atmosfären och man har förmågor som jag aldrig tidigare sett i en shooter.

Metroid Prime är underbart. Jag spelade det för första gången för inte så längesen.

Håller med, spelade igenom Metroid Prime på Wii typ 2009. Få spel har fått mig att känna mig så ensam i ett spel som Metroid Prime och trots att det inte är ett skräckspel så ingav det nästan känslan av skräck emellanåt. Top notch!

Medlem

Red Dead Redeption 2 är enligt mig världens mest överskattade spel. Alltså, jag förstår storheten i detaljerna, karaktärerna, atmosfären och allt det där, men snacka om att det är segt.

Gears of War-serien är också extremt överskattat. Grafiken är fin, men annars är det väldigt själlöst och tråkigt.

Street Fighter-serien är också en serie jag inte förstår hur så många människor kan älska. Hackigt, styltigt och fult. Det är ljusår upp till spel som Soul Calibur, enligt mig.

signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Nintendo..

signatur

Allätare

Medlem

Witcher 3, RDR2. Försökt otaliga gånger, fastnar aldrig. Känns mer som ett måste eftersom det ska vara så bra

Qus
Medlem
Backloggens befriare

Lämnar denna här...

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Resident evil 4. Alla lyfter det till skyarna. Enligt mig ett av de sämre spelen i serien. Som stort fan av survival horror och de tidigare spelen i serien så var 4an en stor besvikelse, ett mediokert actionspel (med klumpig kontroll). Som tur är hittade de tillbaka till storform igen med 7an!

Medlem

I stort sett dagens AAA-spel i jämförelse med Nintendos storsäljare. God of War och Horizon i all ära men gameplayet blir så förutsägbart att jag sitter hjärndöd med kontrollen till hands tills eftertexterna rullar. Har alltid varit en PC- och Playstation-individ men efter ett tag insåg jag att Nintendos låga grafikbudget gav mig roligare titlar där gameplayet prioriteras!

signatur

- Bete dig för fan -
- Ingen favoritkonsol, bara favoritspel -

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja riktigt sömnpiller.
Men Nintendo-klubben är stor och dom ser så klart inga fel.
På gränsen till sk toxic positivsm vilket leder till väldigt segt och utdraget urvattnande från Nintendo vad gäller deras spel.
Men ibland träff dom rätt

Verkligen! Jo, alldeles för många som bara köper och tycker det är alldeles lagom och bra bara för att det står Nintendo eller Mario.
Sen kan jag absolut hålla med att dom IBLAND träffar rätt 😁

Tydligen så var ju just detta ett av de bästa Mario spelen med. Man funderar om dom har spelat de andra som finns.
Jag och min sambo testade det (hade precis klarat av allt i New Super Mario) och vi kollade på varandra och undrade vad dom hade rökt för skit när dom gjorde detta.
Det är så otroligt flummigt.

Hon är ingen gamer men gillar att spela Mario ibland. Även hon tyckte att det var alldes för lätt, för barnvänligt. "MEN MARIO ÄR DET BARNSPEL". Ja, är inte nästan alla spel det? Men åter, inget har varit så otroligt lamt.
Ungefär som att man tyckt att Mario spelen varit alldeles för våldsamma och för svåra förut och man har bantat ner "våldet" och gjort så att även en utvecklingsstörd fiskmås ska kunna spela.
Nu tar jag i och säger:
DET VAR FAAN BÄTTRE FÖRR!

Medlem

Mario Wonder har brutalt svåra banor om man vill ”maxa” spelet, extrabanorna är riktigt utmanande, framförallt den sista.

Medlem

Half-Life 1 o 2.
Borderlands spelena.
Counter-Strike.
Fortnite. Även LEGO-delen som man hade hoppats lite på.
Gears of Wars serien.

Medlem

Alien Isolation. Tyckte det var stämningsfullt till en början, men när väl xenomorphen visade sig så föll hela spänningsdelen. Blev mest tråkigt att smyga runt och gömma sig i skåp. Körde aldrig klart det.

Men jag har väl inga problem med att se hur andra gillar det. Jag tror däremot inte att smygarspel är min grej.

Medlem

God of War
Dark Souls
Elden Ring
Death Stranding

Boss-spel generellt förstår jag inte poängen med.

Medlem

Alla generiska turn-based Final Fantasy-kloner på Steam med "overwhelmingly positive" betyg med sömning design & en story som kunde vara pihåttad av AI.

Skriv svar