Er Top 5 Mobilspels lista
Har det senaste letat upp lite nya mobil spel och kom över Undecember i går och testade det en stund, vansinnigt snyggt för att vara ett mobilspel men det överhettar min telefon så det blir skippa för min del tills jag får bättre hårdvara.
Också spelat Sky Force Reloaded mycket det sista och det har min starka rekommendation!
Skulle vilja ha era Top 5 listor på mobil spel ni tycker är roliga att lägga tid på!
Dead Cells (Gör sig bäst med handkontroll)
Fast jag spelar mest via emulator. Kör just nu mycket SNES-spel via Snes9x EX+ och handkontroll. (Super Mario Bros 3 är tidlöst)
Alto's Odyssey, ett enkelt men väldigt roligt runner-spel, där man åker skidor nerför en bana. En stor del av spelet ligger i att göra tricks i så långa kedjor som möjligt och pressa mekaniken för att få ut så mycket som möjligt. Svårt att lägga ner!
Monument Valley, har bara spelat ettan men antar att tvåan är lika bra. Ett elegant pusselspel som leker med perspektiv. Lite kort, men väl värt det.
Reigns, speciellt uppföljaren Her Majesty är riktigt bra CYOA-spel där man försöker överleva som monark genom att göra val och utforska diverse scenarion. Gjort för att spelas flera gånger och varje genomspelning ger mer och mer kontext och kunskap till nästa gång. Fängslande!
The Room-serien, pusselspel med Escape Room-vibbar. Lite som att öppna mer komplicerade kassaskåp, och spelen kastar in lite överraskningar på vägen.
Sky: Children of the Light har jag inte spelat själv, men det är samma utvecklare som gjorde fenomenala Journey. Släpptes även nyligen till Switch och har ganska liknande koncept som sin föregångare, av vad jag sett i alla fall.
1. Star Realms. Deckbuilder.
2. Melvor Idle. Runescape fast ändå inte.
3. Blockudoku. Pusselspel.
Det är de enda spelen jag spelar på telefonen. Digitalt Star Realms gör sig bäst på PC med mer skärmutrymme, men det händer att jag kör någon match på telefonen eller plattan.
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Spelar typ aldrig på mobilen.
Tidigare mör jag spelade så hade jag en 8bitdo kontroll och så körde jag emulatorer. Snes och Nes spel.
1. Techno Kitten Adventure
2. Tiny Wings
3. Frogger
4. Snake
5. Flappy Bird
Hearthstone skulle haft en plats om det inte presterade uselt på precis alla telefoner jag testat det på. Likaså skulle Q*Bert och Lemmings haft topp 3-placeringar om inte Sony tog versionerna man betalat för och gjorde om dem till free2play fullständigt nedlusade med reklam tills de blev helt ospelbara.
Spelar inte mycket på mobilen men ett par spel har man spenderat många timmar på genom åren.
FF Tactics - War of The Lions: Fantastiskt spel!
Slice & Dice - många timmar om man gillar roguelites!
Slay the Spire - som ovan
Shattered Pixel Dungeon - min favorit bland pixeldungeon spelen. Lite sega att sätta sin i i, men sen är man fast!
Oceanhorn tipsades det om här. Kan slå ett slag för det. Mysig Zelda-klon från Finland.
Annars blir det inte så mycket spelande på mobilen för egen del. Fastnade länge och väl i FFVII Ever Crisis men det var ju utvecklat för att man skulle fastna i det. Jäkla mög! Netflix tycker jag faktiskt har en del intressanta spel i sin lista. Monument Valley-spelen är fina och snart kommer det tredje.
En Bamseponny av folket