Squadron 42 kommer släppas 2026

Robot
Squadron 42 kommer släppas 2026

Singelplayer-delen till Star Citizen får ett releaseår.

#Squadron-42, #Star-citizen

Medlem

Så tolv år senare än 2014, när det först skulle släppas? Eller sex år senare än 2020, när det sen skulle släppas? Kanske blir det 2032 nästa gång?

Inaktiv

"En krasch skylldes lite komiskt nog på datorn i stället för att spelet var ostabilt."

Medlem

Tycker de bara kan säga 20-nånting

Medlem
Skrivet av ScorchPipe:

Då har de ju bara 75 år kvar, server meshing kommer ju inte fungera perfekt med så lite tid kvar!

Edit: det gäller ju för SC, vilket den här nyheten inte gäller

Edit 2: Men SC kommer troligen dröja till när? Minst 2028? 16 år av utveckling?

Avstängd
Skrivet av ScorchPipe:

2099! Håller med!

Medlem

Tyckte prologen visade exakt det jag vill ha från SQ42 så jag är väldigt nöjd. Även de andra delarna från Citcon, speciellt med allt som 1.0 kommer innebära så bär det mot en ljus framtid!

Medlem
Skrivet av generalfil:

Tyckte prologen visade exakt det jag vill ha från SQ42 så jag är väldigt nöjd. Även de andra delarna från Citcon, speciellt med allt som 1.0 kommer innebära så bär det mot en ljus framtid!

Håller med. Får inte glömma att majoriteten av de features som utannonserades förra citizencon har faktiskt implementerats eller komma göra det i och med 4.0.

De har lärt sig att inte lova för mycket verkar det som, förvisso lite för sent men ändå.

Medlem

Hoppas de kan hålla det denna gång (av tiotal föregående uttalanden...). Tyvärr så finns det absolut ingenting som visar på att de är mer sanningsenliga denna gången, de har antingen ljugit hejvilt förut eller inte insett utmaningarna med att uppnå deras mål, oavsett så ingiver det inte något särskilt förtroende i deras bedömningsförmåga.. Men, den som lever får se.

Medlem

Det tror jag när jag ser det.

signatur

subterranean homesick alien

Avstängd
Skrivet av Jönsen:

Håller med. Får inte glömma att majoriteten av de features som utannonserades förra citizencon har faktiskt implementerats eller komma göra det i och med 4.0.

De har lärt sig att inte lova för mycket verkar det som, förvisso lite för sent men ändå.

Njaaa, bör inte vara så jäkla prioriterat att implementera stora maskar a la Dune, som de gjort nu.

Ja, lite sent att lära sig kanske.. Gör ett spel som funkar med ett litet skruttskepp och picka som man kan spela med först.

Medlem

Gäspa sönder under gameplay visningen.. såg väldigt lame ut.

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Såg fett grymt ut. :3

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Man börjar undra om skådisarna minns att de är med i detta spel?

Intervju 2026:

"Du är också med i ett spel som kommer senare i år"
"Är jag?"

Medlem

Kul, jag hinner spara till en vettig dator.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kul, jag hinner spara till en vettig dator.

Till barnen

Medlem

När ett spel blir rushat och släpps för tidigt så säger gamers att utvecklarna borde ha väntat med att släppa och att man ska låta det ta den tid det tar. När utvecklare väljer att skjuta upp releasen så klagar gamers på hur lång tid det tar. Mitt enda svar till detta är. Spela något annat medan ni väntar. Men i just detta fallet så gissar jag på att 90% av alla som klagar har noll intresse för Star Citizen och SQ42, utan vill bara ha något att klaga på.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Kul att du gilla det! 😃

Jah kände att det var jätte lång visning där man bemanna en "turret" elle vad man ska kalla det för, där man skjuter på rörliga föremål som inte skjuter tillbaka mot en, och såna sekvenser har man sett 100 gånger förut i spel och de är oftast enligt mig tråkiga. När det började mot slutet bli att man styrde karaktären och sköt mot aliens så vart jag även besviken där i hur lite feedback det gav spelaren.

Det var även cutscenes en hel del och det är okej så länge man är investerad i spelet men känner att det är ett oklokt sätt att visa upp sitt spel på.

Avstängd

Man kan väl inte hålla på och smöra med Star citizen heller?

Medlem

2026? Nu var de nog lite för optimistiska. Blir försenat. Var så säker. Evighetsprojekt.

Medlem
Skrivet av Proximately:

Håller med, ser otroligt snyggt ut och hur läckert som helst!
Jag räknar med att det blir försenat, och när det väl släpps oerhört tungdrivet och fullt av buggar, men jäklart att det kommer vara något utöver det vanliga!

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Var det Henry Cavill som var med? Det hade jag missat!

signatur

Burn in the light.

Medlem

Wow, 30-40 timmar??? Hade nog väntat mig lite matigare efter den utvecklingstiden

Dödgrävaren
Skrivet av deezel:

Wow, 30-40 timmar??? Hade nog väntat mig lite matigare efter den utvecklingstiden

Hade de bara gjort ett singleplayer-spel så hade det redan varit klart å släppt tror jag, men nu så har de typ utvecklat SQ42 och Star Citizen sida vid sida. Så även om SQ42 varar 30-40 timmar så kommer Star Citizen vara "för evigt" eller tills pengarna tar slut, när det väl släpps.

Medlem

Prologen var fantastisk o krasherna visade att det var i spelmotorn o inte ett videoklipp.
Ska bki kul med squadron 42 men star citizen kommer nog få fler speltimmar, speciellt med nya org aktiviteter o buffar o ritningar, material o att kunna blantera modulära egna storskaliga baser eller rymdstationer med hjälp av sin org. Och att t.om kunna låsa upp funktionen att bygga sin orga egna javelin capitalship fick ju igång hype mätaren.

Medlem

Hur kan ett spel som varit under utveckling så lång tid fortfarande se så snyggt ut?

Medlem
Skrivet av JackG100:

Hade de bara gjort ett singleplayer-spel så hade det redan varit klart å släppt tror jag, men nu så har de typ utvecklat SQ42 och Star Citizen sida vid sida. Så även om SQ42 varar 30-40 timmar så kommer Star Citizen vara "för evigt" eller tills pengarna tar slut, när det väl släpps.

Det menar du inte?

Men med tanke på att de bara var finputsande kvar för SQ42 redan 2023, så känns 30-40 timmar fortfarande fjompigt.

Medlem

Ser fram emot att spela Squadron 42! Min HOTAS är redo

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Smaken är som baken! Jag tycker det ser episkt ut

Dödgrävaren
Skrivet av deezel:

Det menar du inte?

Men med tanke på att de bara var finputsande kvar för SQ42 redan 2023, så känns 30-40 timmar fortfarande fjompigt.

Jo, lite kort känns det som. Men samtidigt så är ju inte längre nödvändigtvis bättre. Min förhoppning är att det är lite branchande story, och en levande reaktiv värld som i gamla wing commander, när ens polare kunde gå om en i kill-count eller dö å inte va med på mer missions.

123
Skriv svar