Diskutera – Hur mycket tror du "Switch 2" kostar?

Medlem

Minst 4990 tyvärr.
Lyckligtvis lär den inte bli dyrare än 6490.

Spelen i E-shoppen kommer ha ett nytt riktpris: 699.

Lyckligtvis kommer Switch pro controllern vara bakåtkompatibel.

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem

6499 gissar den landar där nånstans...

signatur

To crush your enemies, see them driven before you and hear the lamentation of their women!

Medlem

5499 SEK

signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Tror den kommer kosta 400 dollar, vilket i Sverige kommer översättas till 5499 kr.

Medlem
Skrivet av marsipanbröd:

Egentligen för lite initialt, för att lägga sig på en prislapp som rimmar med switch, tror jag.

Sen kan de ligga kvar på ungefär samma pris och hämta igen vinst när tekniken blir billigare. På samma sätt som de nog tagit ganska bra betalt för Switch sedan några år tillbaka.

Det låter inte som Nintendo.

Medlem

Tror inte Nintendo vågar ta för mycket betalt för Switch 2, för då kommer ju alla päron bara fortsätta köpa den gamla konsolen. De bryr sig inte om grafik och prestanda, de ser det bara som en leksak. Många verkar inte ens veta vad det heter, de köper ett "Nintendo" till sina barn och är så nöjda

Nä, men dyrare blir det nog, priset på alla konsoler stiger ju... säg ca 6000 kr i Sverige kanske?

Medlem
Medlem

$519 gissar jag. De ser de andra konsolerna gå upp i pris och följer med för det finns inget girigare företag i världen.

Jag tror att de lägger sig någonstans kring 5000 kronor. Sedan kan man ju hoppas på att hårdvaran, när den väl visas upp, snarare motiverar ett lite högre pris runt 6000 kronor. Men det skulle jag inte satsa några pengar på.

Medlem

Med giriga Bergsala så landar det säkert på 5500-6000kr och i staterna 300-350$

Medlem
Skrivet av takaii:

Det låter inte som Nintendo.

Nä precis, de lägger sig högt direkt och håller det i stort sett hela konsolcykeln. Säljer de konsoler billigare är det ofta med spelbundles. Precis som spel kan kosta 5-600 åtta år efter release.

Medlem

$299

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

$399 och med fysisk media $449. 👌😍

Medlem

Tror mera åt 600 usd med tanke på hur det ser ut i dagsläge.

Medlem

Det folk inte förstår är att Nintendo har en status för att vara en lyxig produkt likt Apple det är därför dom kan ta 4500kr för 10 år gammal hårdvara och inte uppdatera Mario Kart på 14 år . Därför är det bara att smälta in det att nästa konsol kommer lega på 8000kr gränsen annars kommer tillbehören göra att det når till den punkten

Medlem

Jag gissar på runt 5000-6000kr

Men hoppas på 8000 kr och att man får bättre hårdvara för de extra tusenlapparna.

Medlem

Vi behöver komma ihåg att en stor del av marknaden för Nintendo är barn. Hur många barnfamiljer har råd att slänga ut 6000+ på en spelmaskin till sina barn, i dessa tider med lågkonjunktur?

Medlem
Skrivet av lonian:

Hemlagade tacos kostar väl inte så mycket? Äter ni fler än 4st var? Eller har du 10 ungar?

Tacokväll med boysen låter som att det innebär öl, rom och whisky under kvällen. Man kan ju kalla det tacokväll om man käkar tacos. Det betyder inte att det är allt man gör under kvällen.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Tacokväll med boysen låter som att det innebär öl, rom och whisky under kvällen. Man kan ju kalla det tacokväll om man käkar tacos. Det betyder inte att det är allt man gör under kvällen.

Okej, trodde han syftade på barnpojkar.
Jag åt faktiskt också tacos i fredags med min fru samt såg en film och det blev inte speciellt dyrt.
Däremot så vägde jag 1kg mer dagen efter.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Medlem
Skrivet av Keima:

Det folk inte förstår är att Nintendo har en status för att vara en lyxig produkt likt Apple det är därför dom kan ta 4500kr för 10 år gammal hårdvara och inte uppdatera Mario Kart på 14 år . Därför är det bara att smälta in det att nästa konsol kommer lega på 8000kr gränsen annars kommer tillbehören göra att det når till den punkten

Jag skulle säga tvärtom. Nintendos status är konsolvärldens leksak.

Medlem
Skrivet av Kiske:

Jag skulle säga tvärtom. Nintendos status är konsolvärldens leksak.

Håller med. Men å andra sidan.

Nintendos varumärke är så oerhört starkt att barnfamiljer ofta inte ens ser andra alternativ överhuvudtaget. Så sett har det ju en rätt speciell ”status” även om det kanske inte nödvändigtvis kan kallas ”lyxmärke”.

Dels har vi gruppen föräldrar som har noll koll, som möjligtvis haft en Nintendokonsol under uppväxten. De köper Nintendo åt ungarna. Dels har vi de spelintresserade föräldrarna som ofta själva fortfarande spelar. De köper också Nintendo åt ungarna, företrädesvis av nostalgiska skäl och som komplement till sitt egna PS/Xbox/PC.

On topic så är mitt bud kring 6000:-

Medlem

5000-6000kr lätt. Steam deck sälja för 6000-8000kr. Så tror man komma lägga sig antingen precis under eller i mellan. Nintendo vet att folk villiga att betala vid release

Medlem
Skrivet av noyart:

5000-6000kr lätt. Steam deck sälja för 6000-8000kr. Så tror man komma lägga sig antingen precis under eller i mellan. Nintendo vet att folk villiga att betala vid release

Du får dra av drygt 2 tusen spänn från lägsta steam deck priset om det ska vara korrekt.

Medlem
Medlem

Allt under 6000 känns ok och förväntat. Över så kommer jag vara lite sur på priset men ändå köpa.

signatur

Rastaration @ PSN & Twitch

Medlem

Gissningsvis 25 fakturerade SIM-korts-timmar.

Medlem

3000 till 4000 kronor. Med tanke på hur de prissatt sig mot motståndet tidigare har jag svårt att se att det kommer kosta skjortan.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

LCD $399
OLED $499

Jag inväntar OLED då den kommer primärt vara en bärbarkonsol för mig.

Medlem

Presterar som ett PS4 fast handhållet. Tänker mig att den kommer kosta vad PS4an kostade. Runt 4000kr.

Skriv svar