Bisarra Mario-fotot "kommer inte hända igen", enligt f.d. Nintendo-anställda

Robot
Bisarra Mario-fotot "kommer inte hända igen", enligt f.d. Nintendo-anställda
Medlem

Hur kan detta vara ett problem?

Releasehästryttare

Folk misstar det där scendraperiet för ett duschdraperi?

Medlem
Medlem
Skrivet av KortTjock:

Hur kan detta vara ett problem?

Inte direkt ett problem men pinsamt.

Mario är världens mest kända karaktär så Nintendo vill skydda sin karaktär/varumärke från att svartas ner.

Tänk dig om det var ditt barn istället, även om det inte är hela världen vill du ändå inte att folk ska se den bilden och tro att ditt barn är ett pervo.

Medlem

Människor är så pinsamma som försöker hitta symbolik i det mest onödiga.

Framgår det ens om Mario tittar in eller ut?

Medlem

Fattar inte bilden. Aldrig sett den innan heller. Han tittar ut bakom duschdraperiet? Och? Han visar ju inte sin penis direkt.

signatur

1# FZ Troll

Ehh... OK? 🙈

Medlem

Ja det ser ju faktiskt ut som att Mario äntligen, efter alla år, får se Peach naken i duschen. Hoppas på fler roliga bilder från Nintendo i närtid!

Medlem

Det blir väl en slags social feed back loop. Neurotikerna reagerar och triggat lite lustigkurrarna (som skrattar åt både neurotikerna och själva tanken), som i sin tur lockar anti establishment folket, som alltid letar efter energirika memes och sammanhang, som de kan missrikta för sina egna agendor. Och alla föder de sedan varandra mer och mer, medans vettigt folk skakar på huvudet. Och den listan på aktörer är inte heller uttömmande.

Sad, very sad.

Medlem

Jag tänkte direkt Japans humor när jag såg bilden. Men även för dom väldigt väldigt milt. Jag har aldrig upplevt Mario som någon uppseendeväckande karaktär. Snarare trevlig och lite tråkig.

Medlem
Skrivet av Devan:

Folk misstar det där scendraperiet för ett duschdraperi?

https://www.gamedesigning.org/wp-content/uploads/2017/09/C2.j...

Well... oh, well!?

What do we have here?

Svag belysning som i ett amatörfoto sen nån glasdörr med insynskydd? Möjligen någon klinkersplatta i bakgrunden? Det är mer ett duschdraperi än scendraperi. Dessutom jobbar Mario mycket i badrum!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av jehuty:

Inte direkt ett problem men pinsamt.

Mario är världens mest kända karaktär så Nintendo vill skydda sin karaktär/varumärke från att svartas ner.

Tänk dig om det var ditt barn istället, även om det inte är hela världen vill du ändå inte att folk ska se den bilden och tro att ditt barn är ett pervo.

Alltså…va?

Skrivet av Hanzo:

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1451092?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Well... oh, well!?

What do we have here?

Svag belysning som i ett amatörfoto sen nån glasdörr med insynskydd? Möjligen någon klinkersplatta i bakgrunden? Det är mer ett duschdraperi än scendraperi. Dessutom jobbar Mario mycket i badrum!

Jag kan köpa att ett scendraperi inte är den första liknelsen som ploppar upp, men resten måste jag verkligen anstränga mig för att se, vilket betyder att din text målar upp mer än bilden i sig.
Ett sådant scenario kan man ju applicera på vilken bild som helst.

Medlem

Marios ständiga jakt efter prinsessan. Skall vi tolka det som stalking så? Kom igen! Lite väl PK att se denna bild som ett problem.

signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

1
Skriv svar