Red Dead Redemption kommer till pc – den här månaden!

Medlem

Nice! Så länge priset är runt 300 kr så blir det mitt nästa Steaminköp.

signatur

Change is the only constant

Kommer köpa om det inte är en skitport, synd det inte är snyggare men stilen är bra och lär se bra ut i 4K på tvn. Med lite tur kommer något mod också som hottar upp lite. Sen hoppas jag på att kontroller är lite moderniserat men vi får se.

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem

Äntligen! Bättre sent än aldrig. Den som väntar på något gott… Nu får man verkligen hoppas att de portat spelet bra och att grafiken är top notch!

signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Äntligen! Bättre sent än aldrig. Den som väntar på något gott… Nu får man verkligen hoppas att de portat spelet bra och att grafiken är top notch!

Jag skulle inte förvänta mig top notch grafik från ett 14 år gammalt spel. Men visst, för vad det är så är grafiken ganska så felfri (enligt trailern iaf).

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Finns inte på Steam än. Spel brukar dyka upp där när de tillkännages, så det är lite oroväckande. En gissning är Rockstar Launcher-exklusivitet ett tag, och sen till Steam/andra.

Det kommer på Steam, men kommer kräva deras launcher ändå.

https://store.steampowered.com/app/2668510/Red_Dead_Redemptio...

Medlem

Körde på 360, och nyss remake på PS5 (fast det är en PS4 version). Sååå bra.
Om jag ska köra igen på PC... troligen inte. Men vem vet.

Medlem

Nä vad i hela friden?! Gud förbannat, äntligen! Man har ju väntat i +10 år RDRforPC.
Nu var det till slut eld med rök nu till skillnad från förra året.

Skrivet av JompaSmash:

Utdaterat spel, om man hoppas på något i stil med Red Dead 2 är det risk att man blir besviken.

Ja, kan vara risk för det. Kan omöjligt vara lika bra med tanke på åren emellan, och hur jävla välgjort tvåan ändå är. Men man får väl köra igenom storyn så nog ska det duga.

signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jag undrar varför de inte siktade på remake på alla plattformar. De har ju redan skapat hela RDR1-världen i RDR2?
Fattar att det är en massa jobb att fixa alla quests, scripts, klipp osv - men tror det hade varit värt mödan...!
RDR1 körde jag på Ps3 och är ett av tidernas bästa spel imo. Som jag minns det iaf. 😅

Medlem

Vet inte om det blir ett köp, har det ju kvar till ps3:an. men till skillnad från RDR2 så är ju detta iaf ett kul spel.

Körde bara till mexico på 360

kommer köra med en helt annan förståelse för storyn nu efter 2:an

signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Redaktör
Skrivet av Dahlis87:

Det kommer på Steam, men kommer kräva deras launcher ändå.

https://store.steampowered.com/app/2668510/Red_Dead_Redemptio...

Ah, fint!

signatur
Medlem

Är det bojkott av detta spelet som gäller eftersom det kräver rockstar konto? Eller är det bara bojkott när det gäller Playstation spel som kräver psn?

Medlem

Lätt! vilken underbar överraskning

signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Det är nästan så att man vill dra igång det på Series X och njuta av 4k.

Synd att det bara rullar i 30fps dock. Har varit sugen på att köpa det på Xbox men väntar nog hellre på PC-versionen nu om priset blir rimligt.

Medlem
Skrivet av dolofsson:

Jag undrar varför de inte siktade på remake på alla plattformar. De har ju redan skapat hela RDR1-världen i RDR2?
Fattar att det är en massa jobb att fixa alla quests, scripts, klipp osv - men tror det hade varit värt mödan...!
RDR1 körde jag på Ps3 och är ett av tidernas bästa spel imo. Som jag minns det iaf. 😅

Nuevo Paraíso är inte med i RDR2 och det var väl lite mindre än hälften av första spelets karta.

Medlem

Äntligen! Jag har väntat och hoppats ända sedan det släpptes första gången! Efter att ha spelat RDR2 för inte så längesedan är jag också väldigt taggad, även om det lär märkas att det första spelet är såpass gammalt nu.

Medlem

Nu när spelet har rullat ut för dryga 570kr (Rockstar) och 599kr (EPIC) så känns det liiiiite tungt prissatt...

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

12
Skriv svar