Senaste inköp av vad som helst

Medlem

Idag blev det en trälimstub.. av alla saker. Skall bygga ihop ett 4' x 4' spelbord

Testpilot
Skrivet av Slutbossen:

För whiskeyn?

Främst för GT faktiskt, men kanske till whiskey också. Mycket vatten dock så man måste dricka whiskeyn snabbt för att inte vattna sönder den.

Medlem

Fick hem en Steam Deck Oled 512GB här precis. Ska bli skoj och beta av en del av backloggen med denna. Dave The Diver på tur!

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Har otroligt nog köpt ett spel, Castlevania Dominus collection till Steam.

Gillade SOTN väldigt mycket men har inte spelat nåt -vania sedan dess(ok jag testade Aria of sorrow på emulator lite för 10 år sen), börjat lite på Portrait of Ruin och so far är jag nöjd med köpet.

Medlem

Ett gammalt spel till en gammal dator och ett nytt spel till en ännu äldre dator😉

A Pig Quest (2023) till Commodore 64, jag gjorde en preorder hos Protovision över ett och ett halvt år sedan och nu har jag fått mitt exemplar Jag har inte spelat det något men kollat lite på youtube-videos och det verkar väldigt kul. Köpte även soundtrack-CD och poster med det (och det följde med en liten plasthammare).

Under Pressure (1991) till Atari ST, har testat spelet tidigare lite kort och kan snabbt konstatera att det är verkligen känns som ett spel som bara borde finnas till Amiga😅 Vet inte varför dom trodde det skulle vara möjligt att göra en vettig ST-version... tror det spelar i 12fps med konstant slowdown.
Han som gjort Under Pressure är för övrigt samma programmerare som fick det otacksamma jobbet att göra en Atari ST-version av Shadow of the Beast helt själv😮

spelet är väldigt "rare" 😉 skyddsplasten är kvar men den kommer jag ta bort senare.

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Nytt tak samt ”installation” av taket (inklusive allt underarbete som ska göras om). 250 000 riksdaler. Värt.

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Nytt tak samt ”installation” av taket (inklusive allt underarbete som ska göras om). 250 000 riksdaler. Värt.

Vad lång tid installationen måste ha tagit om du betalar i riksdaler. Vi andra har använt den moderna valutan ”Svensk krona” ganska länge nu.

Medlem

Jag har nyligen uppdaterat min musikutrustning. Använde tidigare ett elpiano, men då jag mer och mer arbetar enbart med datorn så blev elpianot som ett midiklaviatur så den byttes ut mot en FLKey 49 midi klaviatur.

Därerfet gick jag och köpte en Roland JU-06A som har de där klassiska 80tals syntchippet i sig som exempel i Eurythmics - Sweet dreams.

Efter det fanns fortfarande köpsuget så impulsköpte Digitone som skall stödja 4 midikanaler samtidigt. Håller nu på att gräva mig genom dess menysystem då den är rätt avancerad att förstå sig på. Men den ger rätt balla ljud man kan tweeka.

Här är ljudexempel på min version av Sweet Dreams. Rätt nära ljud ändå.
https://www.dropbox.com/scl/fi/hqf3mwsj8ouc9qpevrxjg/Sweet-Dr...

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Vad lång tid installationen måste ha tagit om du betalar i riksdaler. Vi andra har använt den moderna valutan ”Svensk krona” ganska länge nu.

Bor på landet, sådana där nymodigheter som SEK har inte kommit till oss ännu.

signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

5 tums färg tv med radio, 100kr

Testpilot

Inhandlat på Inets Megaklick i torsdags. Blev inhandlat på olika drops så det blev 3 separata beställningar och alltså 3 pingvinstänger

Medlem

Två nya figurer idag
Billiga, men förvånansvärt bra kvalite ändå!

Tur man sålt av några så man fått liiiiite mer plats iaf

Medlem

Man får passa på när det säljs som fyndvara

Releasehästryttare
Skrivet av Siegfried:

<Uppladdad bildlänk>

Man får passa på när det säljs som fyndvara

Huh.

Använder du inte gester på telefonen?

Medlem
Quest 3

Har en quest 2a men iom att de sänkt priset på quest 3 då de ska lansera quest 3s så kände jag att 5k var ett helt ok pris.

signatur

Just an honest man in a leather mask.
Denim demon.
Självmordsbombare för frälsningsarmén.

Medlem

Ubiquiti airMAX GigaBeam Plus 60 GHz

Lite tweak kvar för signalstyrkan. Men 800 mbit/s på kontoret 250 meter bort. Funkar kanon!

En stor ring Gustafskorv.
Häst när den är som bäst, Gustafs Gustafs Gustafs!

signatur

Fifteen minutes, or it’s free!
PSN: Aktiv_Slaktkniv

Medlem

Steam Deck 256gb för 2400kr

Medlem

Elite Series 2 core för 600kr

Medlem
SSD

En SSD på 1TB för 730 spänn på netonnet var en helt ok deal måste jag säga! Som jag suktar efter mer utrymme på senaste.

signatur

Denim demon.

Medlem

nu blir'e leka av

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Två nya figurer idag
Billiga, men förvånansvärt bra kvalite ändå!
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>
<Uppladdad bildlänk>

Tur man sålt av några så man fått liiiiite mer plats iaf

<Uppladdad bildlänk>

Jag tycker om anime & manga men jag har aldrig fattat grejen med dockor. Jag håller med att de kan va häftiga att titta på i butik, men jag känner inget behov av att fylla glasskåp med dem. Sen om jag plötsligt skulle förstå storheten med detta skulle nog frugan börja undra varför börjat samla på dockor, speciellt de som kommer med välutrustade bauta-meloner. Det är väl en samlargrej som mycket annat? Gotta catch ’em all.

Aja, jag är väl speciell så sett att jag har ett par ninjadräkter hemma, men de har jag ju nytta av vid Halloween.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Fear the Spotlight, Spelade lite igår och det var en kontrast att gå från Alan Wake 2 till detta. Skönt med spel som har enklare grafik, många nya spel kan kännas lite för mycket. Jag föredrar t ex gamla Vice City och San Andreas, jämfört med femman.

"This game was developed by Crista and Bryan (that's us, hi there!). Crista was an Art Director at Nickelodeon and an Art Lead on Animaniacs. Bryan worked on The Last of Us, Uncharted, and Journey."

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag tycker om anime & manga men jag har aldrig fattat grejen med dockor. Jag håller med att de kan va häftiga att titta på i butik, men jag känner inget behov av att fylla glasskåp med dem. Sen om jag plötsligt skulle förstå storheten med detta skulle nog frugan börja undra varför börjat samla på dockor, speciellt de som kommer med välutrustade bauta-meloner. Det är väl en samlargrej som mycket annat? Gotta catch ’em all.

Aja, jag är väl speciell så sett att jag har ett par ninjadräkter hemma, men de har jag ju nytta av vid Halloween.

Det är tur att vi är olika, för hade ju varit extremt tråkigt om alla hade tyckt om samma saker

Skrivet av Hanzo:

Jag tror inte du vet vad en docka är, en docka är något helt annat än en figur eller staty. Docka är något som barn leker med, figurer och statyer är något man samlar på. Sen finns det säkert de som samlar på dockor också, men det är alltså inte det som är på bilden.

Vissa samlar på konst, jag tycker personligen att målningar och "vanlig" konst är ganska tråkigt, ifall jag vill titta på något som jag finner inspirerande så föredrar jag också figurer/statyer, har ett helt rum dedikerat till just detta, anime är dock inget jag samlar på alls.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Det är tur att vi är olika, för hade ju varit extremt tråkigt om alla hade tyckt om samma saker

Medhåll, som Sebastian hade uttryckt det. Gillar själv anime och animefigurer, men min samling är helt klart mer modest än din. Jag har dock en förstående fästmö så ge mig några år så kanske jag kommer ikapp dig!

Medlem

Tankade diesel och AdBlu för 1500:- nyss, skinkul ju

Medlem
Hotend

En ny hotend för att få denna gamla reliken att fungera igen. Min första maskin någonsin och har svårt att skilja mig från den hur frankenstein med olika delar den än är.

signatur

Denim demon.

Medlem

Datorkomponenter (5700X3D + 512GB NVME + 4070 Ti Super).

signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Skriv svar