Assassin's Creed Shadows kommer att ha basbygge
Ja, varför inte?
Basbyggande kan vara rätt trevligt i ett spel, åtminstone om det görs rätt. Rätt för mig är att det får relevans till resterande delar av spelet. Det kan vara att skapa utrustning eller passivt samla resurser. Är det däremot bara där för kuriosa ser jag inte någon större vinning i att inkludera det i slutändan.
Var sjukt trist i Fallout 4 och lär vara lika trist här garanterat... Att så många spel försöker vara jack of all trades nuförtiden är en väldigt dålig trend.
En annan har spenderat mer tid på basbyggandet i Fallout 4 än något annat, bästa saken det spelet hade att erbjuda i en uppsjö av annars mediokert innehåll. Bör tilläggas att det gjordes med en myriad av moddar, som lade till massa mer innehåll och desto mer djup i saken också
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < Pixel 8 | WF-1000XM4 | XB900N >
Äntligen. Lönnmord OCH att få samla träbitar och tegelpannor.
Jag ser framför mig hur Ubisofts kreativa ledning, alla med lite lätt magont över aktiekursen, trängs inne på ett kontor och kastar alla möjliga idéer på väggen för att se vad som fastnar. Någon googlar "best selling games features" och läser de första träffarna högt. Man undrar ju om soulslikes hunnit komma på tal ännu eller om man sparar det till nästa titel.
Bra idé, hoppas på bra genomförande.
Äntligen. Lönnmord OCH att få samla träbitar och tegelpannor.
Man behöver ju ändå träbitar för LÖNNmord, så varför inte?
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Det är inte så att träbitar är en restprodukt av LÖNNmord?
Är du inte pappa än så kanske det är dags att börja fundera på den biten.
Minns Monteriggioni! Var fasen toppen att se den växa fram. Är också svag för nybyggardelen i AC3.
I'm all for it!
Ja, verkar som att många inte spelat de äldre spelen. Jag tycker att sånt är riktigt kul.
Spelet kommer att lanseras som Arboristens Kredo: Skuggor i Sverige
Valhalla hade väl också "basbyggande" där man skulle samla saker till att bygga upp kolonin
Enligt mig den tråkigaste delen av spelet.
Den extremt utdragna kampanjen och det trista Asgard-sidospåret var de tråkigaste delarna av Valhalla.
Den extremt utdragna kampanjen och det trista Asgard-sidospåret var de tråkigaste delarna av Valhalla.
Måste erkänna att jag inte körde klart Valhalla pga. kampanjen. Som du säger var den utdragen och repetitiv. Nytt land? Samma problem.
Är skeptisk mot spelet som helhet om de lyckats få till tempot i handling som spårade ur och hade sin kulmen i det bloatade Valhalla. (Mirage orkade jag inte spela för jag tyckte det lät tråkigt och att de inte riktigt fattat att motsatsen till bloatat spel inte nödvändigtvis är kort spel med begränsade möjligheter).
Men basbyggande är jag all for. Tycker det har varit nästan bästa delarna med AC serien, de små minigames mellan handlingen där man får bygga upp sitt skrå, eller sin italienska by etc. Bybyggandet i Valhalla var dock inte jättespännande men jag gillar att de försöker till skillnad från vad andra verkar tycka.
Det är sant, man måste ju mörda lönnen först.
Är du inte pappa än så kanske det är dags att börja fundera på den biten.
Hehe
För mig var det mest sättet man samlade in resurser för byggandet som var problemet. Raid x 100 för att få ihop tillräckligt och alla raids var likadana.
För mig var det mest sättet man samlade in resurser för byggandet som var problemet. Raid x 100 för att få ihop tillräckligt och alla raids var likadana.
Japp, och i början var det tusentals av en resurs som bara samlade damm och begränsat antal av en annan resurs som stoppade en från att uppgradera hela tiden. De ändrade detta i en senare patch, men det första systemet var värdelöst. Det fanns positiva saker som var bra med Valhalla, men annat som drog ner spelet.
Frågan är om det är ett bisyssel eller ett krav för att bli bättre (tex equipement upgrade) eller storykrav.
Hade varit ngt annat om Ubi för en gångs skull då istället satsade på ngt annat, som tex en renodlad survivalcrafting spel ( och varför inte i AC universumet).
Visst kommer vissa gillar detta, men vissa inte alls, det är inte vad man förkniper (vill se) i ett AC spel,
Frågan är om det är ett bisyssel eller ett krav för att bli bättre (tex equipement upgrade) eller storykrav.
Hade varit ngt annat om Ubi för en gångs skull då istället satsade på ngt annat, som tex en renodlad survivalcrafting spel ( och varför inte i AC universumet).
Visst kommer vissa gillar detta, men vissa inte alls, det är inte vad man förkniper (vill se) i ett AC spel,
Jag tror inte att survival hade passat i AC-universumet då "AC-universumet" i princip är sättet som storyn förmedlas (via tidsresande) samt historiska platser och personer. Jag menar, om det är ett survival, hur skulle man då få det att bli ett AC?
Minns Monteriggioni! Var fasen toppen att se den växa fram. Är också svag för nybyggardelen i AC3.
I'm all for it!
Fast i monteriggioni renoverade man ju bara befintliga byggnader, genom att anlita hantverkare för man betalade ju bara. Står det basbyggande borde man ju få bygga husen.
Fast i monteriggioni renoverade man ju bara befintliga byggnader, genom att anlita hantverkare för man betalade ju bara. Står det basbyggande borde man ju få bygga husen.
Ja, vi får hoppas att det är nere på hammare och spik-nivå men jag tvivlar!
P/E kring 8 känns ändå ganska lågt. Funderar på om det inte kan vara köpläge. Marknaden brukar ofta överreagera på nyheter. Jag är ingen jätte fan av AC serien men jag tycker ändå att de jag har testat har varit ganska roliga att spela. Nya Prince of Persia gillade jag verkligen. Sen är ju åsikterna lite olika kring Outlaws, har inte själv spelat det och lanseringen gick väl inte jättebra. Men många verkar gilla det också, risken är väl dock att har det inte sålt bra nu kommer det inte att sälja bra senare heller.