Japp, Horizon Zero Dawn remastras till PS5 och pc

Robot
Japp, Horizon Zero Dawn remastras till PS5 och pc
Medlem

Perfekt, kanske dags att ge det ett försök då

Medlem

Ett knappt 4 år "gammalt" spel behöver redan en remaster?
Sonys playstation show var bland de värsta "showerna" som varit. Vilket skämt

signatur

The King is Back

Medlem

Grymt att Alan Wake 2 DLC pack 2 släpps nu i oktober. Givet köp o ligger på 35% total season pass REA.. På PlayStation Store 🏪. Vilket jag väntat på att få. utforska...

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Fattar inte vitsen med detta. Förutom att mjölka såklart.
Spelat både Zero dawn och Forbidden west på PC. Svårt att se att man ens märker nån skillnad.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Gillar originalet och spelat igenom det flera gånger, men känner inget sug för detta. Men åtminstone så har dom ett relativt lågt uppgraderingspris för dom som vill spela det, så jag har egentligen inget att klaga på.

Medlem
Skrivet av FortuN:

En remaster känns onödig, men spelet är inte fyra år gammalt. Det släpptes feb/mar 2017, så det är snarare lite mer än sju år.

Medlem
Skrivet av backspaze:

En remaster känns onödig, men spelet är inte fyra år gammalt. Det släpptes feb/mar 2017, så det är snarare lite mer än sju år.

Ja det som kommer göra störst skillnad tror jag är bättre mo-cap. Dåliga animationer tog mig ständigt ur ettan då det var aktivt störande. Att man då passar på att polera upp grafiken till dagens standard känns ändå rimligt.

Är lite kluven just om dessa saker. Å ena sidan står sig många relativt nya spel bra, men å andra sidan förväntar jag mig nästan att "hitsen" ska hottas upp lite för den nyaste konsolen.

Medlem

Känns som de borde gjort spelarna en tjänat och släppt detta som en patch. Tänker bara på Cyberpunk med sina uppgraderingar via gratis patcher.

signatur

1# FZ Troll

It's not a lake, it's an ocean

Oj, vad många PS4-spel som släpps som "nya" till PS5 till fullpris.

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Next-gen is Cross-gen.

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Fattar inte vitsen med detta.

Jag tror helt enkelt att när dom gjorde Forbidden West så la dom märke till att vissa saker skulle kunna läggas in i originalet utan några större problem, och tillsammans med nya generationen utav konsoler så passar dom på att ge nya spelare chansen att återuppleva första spelet. Det var helt enkelt lätt för dom att fixa, och en snabb cash grab.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Fattar inte vitsen med detta. Förutom att mjölka såklart.
Spelat både Zero dawn och Forbidden west på PC. Svårt att se att man ens märker nån skillnad.

Jag märkte skillnad direkt. För att hålla det enkelt, upplevde jag att man får det första spelet med uppföljarens grafik, vilket gör mycket mer än man kanske tror. Grafiken är bättre, ljussättningen likaså, och så mycket annat. Att de dessutom valde att spela in rösterna på nytt för att förbättra röstskådespeleriet är också uppskattat, då det (i alla fall med min relativt korta tid med spelserien) bitvis var undermåligt.

Gamla:

Nya:

Med allt detta sagt känns det ändå onödigt. Första spelet är fortfarande snyggt, och även om detta är ännu snyggare, känns det som att man hade kunnat vänta tills efter en eventuell Horizon 3 eller 4 för att göra en sådan här uppgradering.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag märkte skillnad direkt. För att hålla det enkelt, upplevde jag att man får det första spelet med uppföljarens grafik, vilket gör mycket mer än man kanske tror. Grafiken är bättre, ljussättningen likaså, och så mycket annat. Att de dessutom valde att spela in rösterna på nytt för att förbättra röstskådespeleriet är också uppskattat, då det (i alla fall med min relativt korta tid med spelserien) bitvis var undermåligt.

Gamla:https://i.imgur.com/0kRTlik.jpeg

Nya: https://i.imgur.com/9GSlrm5.jpeg

Med allt detta sagt känns det ändå onödigt. Första spelet är fortfarande snyggt, och även om detta är ännu snyggare, känns det som att man hade kunnat vänta tills efter en eventuell Horizon 3 eller 4 för att göra en sådan här uppgradering.

Ja det kanske är mer skillnad än jag trodde.
Dom borde dock patchat in det gratis, det hade varit uppskattat.

signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* Amd 7800X3D * 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz/32* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns som de borde gjort spelarna en tjänat och släppt detta som en patch. Tänker bara på Cyberpunk med sina uppgraderingar via gratis patcher.

Skillnaden här är väl att Horizon faktiskt var spelbart när det släpptes. CDPR ljög alla rakt upp i ansiktet och släppte versioner av spelet som var så pass ospelbara att Sony valde att ta bort Cyberpunk från digitala butiken. Det var ett svek som är oförlåtligt oavsett hur många patchar som kommit efter släpp.

Däremot förstår jag inte syftet med den här remastered-utgåvan. Horizions, i mitt tycke, enda styrka är det tekniska. Så techdemon ska bli en bättre techdemo. Nej, släpp nya IP och nya upplevelser! Att spela samma spel om och om igen börjar bli väldigt tröttsamt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Ja det kanske är mer skillnad än jag trodde.
Dom borde dock patchat in det gratis, det hade varit uppskattat.

Håller med, men samtidigt kostar det typ mindre än en pizza gör för mig i dagsläget så det svider inte så mycket lol.

signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Håller med, men samtidigt kostar det typ mindre än en pizza gör för mig i dagsläget så det svider inte så mycket lol.

Det är goodwill jag menar, kvittar om det kostat 5kr.

signatur

Flakmonkey

Kommer inte spela om det, men för de som inte gett sig in i serien ännu så är det väl ett väldigt bra alternativ. På det sättet har jag ingenting emot remasters även om det är på spel som bara är en generation gamla. Sen vet jag inte hur mycket det hindrar studios från att utveckla nytt. Guerilla jobbar garanterat på något nytt och det är andra människor som gör det, människor som är bättre lämpade för det och som kommer jobba med det i flera år. Om en remaster (eller mindre titlar/DLCs) är ett sätt för att få in ny personer och se till att hålla igång kassaflödet så är ju det något positivt. Betydligt bättre än att de gör som andra utvecklare där de kickar folk när ett projekt är klart eftersom de inte behövs där och då.

Hade det varit trevligt om de bara hade nya titlar på gång? Självklart, men någonstans så är det ju också en fråga om risk och reward och ibland är det nog trevligt med lågriskprojekt också.

Medlem

Det var betydligt större skillnad än vad jag hade räknat med
Att spela in alla röster igen, och att denna gång använda motion-capture är ett enormt arbete och det är väl behövt. Gamla spelet har tyvärr skyltdockor.

Medlem

Ser fram emot Horizon 2 remaster till PS6.

Medlem

De som la till spelet gratis under "Playstation at home" under covid, kan även uppgradera för samma pris.

https://blog.playstation.com/2024/09/24/horizon-zero-dawn-rem...

Medlem
Skrivet av backspaze:

Ja men till pc kom det 2020 så för oss med pc blir det 4 år bara i mellanrum

signatur

The King is Back

Medlem

Ser inte riktigt meningen med detta, men då det inte släpps som fullpris är det ändå något åt rätt håll. Dock ger det ju ännu en tydligare bild av att Sony trampar vatten nu, när fokus ligger på att släppa remaster efter remaster, på relativt nya spel dessutom...

Medlem

Borde såklart vara en gratisuppdatering för de som äger spelet. Dags för Sony att mjölka för att täck Concord-floppen, blir väl en Demon’s Souls Remaster-remaster härnäst.

Medlem

Denna karaktär såg ut som en nedgradering?

I övrigt tycker jag spelen ser riktigt läckra ut grafiskt, tyvärr klarar jag inte av Ashly Burch som Aloy.

signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Oj, vad många PS4-spel som släpps som "nya" till PS5 till fullpris.

$50 är dock inte fullpris längre, men köp det för en billig peng på PS4 och uppgradera sen för $10.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Borde såklart vara en gratisuppdatering för de som äger spelet. Dags för Sony att mjölka för att täck Concord-floppen, blir väl en Demon’s Souls Remaster-remaster härnäst.

Är remastern onödig? Ja, i mitt tycke. Men lägg ner med dessa korkade uttalande pga Concord fiaskot.

Jag har den senaste tiden läst märkliga kopplingar till spelet, bl.a. det höga PS5 Pro priset "måste bero på Concord", och nu din kommentar. Du tror inte att priser är satta långt innan och inte i sista minuten beroende på om ett spel floppade eller ej? Ingenting behöver ha något med Concord att göra.

Hade de velat "mjölka" för att täcka Concord, så hade de inte satt ett lågt pris på ca 100 kr för uppgraderingen. Det var nog en del under covid som redan då fick spelet utan extra kostnad. Ingen är tvungen att uppgradera, det är eget val om man tycker det är värt det (samma princip gäller för PS5 Pro).

Avstängd

Har fortfarande spelet på wishlist, kanske lika väl vänta på remaster då.
Hur ser det ut på PC? är det vanliga spelet som "patchas" eller är remaster ett nytt spel?

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av FortuN:

Det är ju jättebra att dom uppgraderar spel till ny hårdvara. Tycker däremot inte att dom behöver ta betalt för det.

signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Kan vi lägga ner detta nu?! Visst, remaster/remake av äldre spel, men så pass nya?! Nej, så sjukt onödigt.

12
Skriv svar