Det blir Playstation-show 24 september med "mindre spännande" remaster, enligt uppgift

Robot
Det blir Playstation-show 24 september med "mindre spännande" remaster, enligt uppgift

State of Play nästa vecka, sägs det.

#playstation, #state-of-play

Medlem

Säkert en remaster på Astro Bot..

Medlem

God of War från 2018?

Medlem
Skrivet av Thane:

God of War från 2018?

Jag har inte spelat det på PS4 så jag skulle inte klaga Sen hoppas jag på DLC till Spider-Man 2 också! Och något nytt att se fram emot! Men Silent Hill 2 lär få lite plats också då det lanseras snart så får nog en sista trailer eller så.

Medlem

Utannonsering och släppdatum av Ghost of Tsushima 2? Man kan alltid hoppas

Medlem
Skrivet av justhitx:

Säkert en remaster på Astro Bot..

Skrivet av Thane:

God of War från 2018?

Ni låter som typiska avundsjuka personer som gärna vill ha en PS5 eller PS5 PRO men inte har råd, eller så har ni så mycket anti trotts att ni innerst inne vill ha en Playstation men det vore en sån stor prestige förlust att ni inte vågar köpa en PS5a trots att hjärtat vill..

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ghost of Tsushima 2, Death Stranding 2 vore skoj att få se lite av, men även lite mer prestanda demo av Pro versionen för tex
Black Myth: Wukong som borde kunna dra stor nytta av en PS5 PRO.

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Det är väl den beryktade remastern på Horizon Zero Dawn

Medlem

Är själv rätt trött på remaster, remake men vi är många gamla spel-rävar som spelat länge och tror att vi är dom enda som spelar och förstår inte att det tillkommer massa miljoner "nya" spelare varje år då barnen alltså en ny generation växer upp och börjar spela alltså dom som gick på dagis när tex Horizon Zero Dawn släpptes.

Troligtvis är det rätt lätt,snabbt och billigt att göra en remaster på dessa spel och kundgruppen är någon helt annan än oss gamla gnällspikar som redan spela det för flera år sedan.

Många tror att tiden står still men om tio år är säkert hälften av oss pensionerade från spelandet och det fylls hela tiden på med nya spelare från den yngre generationen. Det är så CEO tänker på dessa bolag, tro inte att någon remake är ägnad vår generation i första hand.

signatur

Medlem
Skrivet av Crank:

Ni låter som typiska avundsjuka personer som gärna vill ha en PS5 eller PS5 PRO men inte har råd, eller så har ni så mycket anti trotts att ni innerst inne vill ha en Playstation men det vore en sån stor prestige förlust att ni inte vågar köpa en PS5a trots att hjärtat vill..

Va? Jag spekulerar bara i vilket spel, som är mindre spännande än Horizon, som kan få en remaster? Jag har en Ps5a så chilla lite.

Medlem
Skrivet av Thane:

Va? Jag spekulerar bara i vilket spel, som är mindre spännande än Horizon, som kan få en remaster? Jag har en Ps5a så chilla lite.

Ganska tråkigt när alla ständigt ska förstöra alla PS5 trådar med massa trams, inte minst när det finns intressanta saker att diskutera.

signatur

Medlem
Skrivet av Crank:

Ganska tråkigt när alla ständigt ska förstöra alla PS5 trådar med massa trams, inte minst när det finns intressanta saker att diskutera.

Rubriken för artikeln är: "Det blir Playstation-show 24 september med "mindre spännande" remaster, enligt uppgift"

Det står "Det säger Grubb mindre om. Vad han säger är att vi kommer få se en ny remaster som "till och med är mindre spännande" än Horizon Zero Dawn-remastern" i artikeln.

Hur förstör man tråden genom att spekulera vilket spel det handlar om i artikeln?

Medlem

Ja nu jävlar vill vi se Ghost of Tsushima 2.

Medlem

Knack 2 remastered.

Medlem
Skrivet av Damion:

Ja nu jävlar vill vi se Ghost of Tsushima 2.

]
Ghost of Tsushima är så väldigt bra spel och jag gillar den grafiska designen samt stridskontrollen som var suverän. Hoppas verkligen dom ger en hint om uppföljaren

signatur

Medlem

Days Gone antyds tydligen från andra källor.

Medlem
Skrivet av Crank:

Kan glädja dig med att jag själv har både playstation 5 och en oöppnad kopia av Astro Bot hemma.
Hoppas att den infon övertygar dig om att det inte finns någon anledning till oro, Playstation-divisionen hos Sony kommer inte att behöva tigga pengar på gatan bara för att man skämtar om dem online.

Medlem

Vågar man gissa på en The Last Of Us 1 Remaster Remaster? Det är väl ändå två år sen vi senast fick en remaster på det spelet, så det börjar väl bli dags igen.

Medlem

Concord. Nytt försök.

Nej knappast. Är mer sugen på remake än remaster. Gissar att Knack 1 och 2 kan få remasters. Om de även kommer visa remake får de gärna porta sly-trilogin till ps4/5.

Medlem
Skrivet av Margy:

Days Gone remaster + DLC vore nåt man verkligen skulle önska även till jultomten

signatur

Medlem
Skrivet av Margy:

Skrivet av Crank:

Days Gone remaster + DLC vore nåt man verkligen skulle önska även till jultomten

Jag spelade aldrig det på PS4 men har haft det på min att spela lista så hoppas detta stämmer så jag får bästa upplevelsen direkt!

Medlem
Skrivet av Crank:

Skrivet av Crank:

ajabaja,

Medlem
Skrivet av Margy:

Det är ett spel som jag värderar högre än både Horizon och Ghost of Thushima så för mig är det en stor och god nyhet

Medlem

Inget får mig att bli upphetsad som en "mindre spännande" remaster. Mmmm.

Bloodborne remaster hade jag dock köpt en PS5 Pro för, även om jag inte gillar att Sony bara säljer den digitalt.

Medlem
Skrivet av Crank:

Ja det vore helt otroligt om Sony lyssnat på sista legendariska avsnitt 51 ur The Days Gone Podcast och lagt till de bortspolade områden m.m. I avsnittet där regissören John Garvin intervjuades, berättades det mycket intressant om Days Gones cut-content, idéerna till Days Gone 2 samt manusskrivande i allmänhet.

https://open.spotify.com/episode/1hmACDUdeljcjrA9R2BIMQ?si=41...

Medlem

GTA V Re-re-re-re-remaster for PS5 Pro

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag spelade aldrig det på PS4 men har haft det på min att spela lista så hoppas detta stämmer så jag får bästa upplevelsen direkt!

Jag spelade på PS4 och sedan skulle jag bara testa hur det var med 60fps på PS5an och blev helt fast igen och spelade igenom spelet en gång till, inte ofta jag spelat samma spel två gånger. Så jag hoppas du hittar det på en fin rea och snart kan spela igenom det.

signatur

Medlem
Skrivet av Famipan:

Ja det vore helt otroligt om Sony lyssnat på sista legendariska avsnitt 51 ur The Days Gone Podcast och lagt till de bortspolade områden m.m. I avsnittet där regissören John Garvin intervjuades, berättades det mycket intressant om Days Gones cut-content, idéerna till Days Gone 2 samt manusskrivande i allmänhet.

https://open.spotify.com/episode/1hmACDUdeljcjrA9R2BIMQ?si=41...

De ska tydligen ha skrivit serien som en trilogi vill jag minnas att jag såg en video om för ett tag sedan. Men det lär aldrig bli av för Sony hatar dem av någon anledning. Men ska de remastra spelet borde ju det "bortklippta" materialet åtminstone vara med!

Skrivet av Crank:

Jag spelade på PS4 och sedan skulle jag bara testa hur det var med 60fps på PS5an och blev helt fast igen och spelade igenom spelet en gång till, inte ofta jag spelat samma spel två gånger. Så jag hoppas du hittar det på en fin rea och snart kan spela igenom det.

Får se, utannonseras remaster inväntar jag nog den istället. Annars kanske jag letar upp originalet, ska finnas en fin samlarutgåva med steelbook jag gärna skulle lägga vantarna på i sådana fall.

Medlem

Har lirat igenom Days Gone 2-3 gånger. Lite sugen på att göra det igen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

De ska tydligen ha skrivit serien som en trilogi vill jag minnas att jag såg en video om för ett tag sedan. Men det lär aldrig bli av för Sony hatar dem av någon anledning. Men ska de remastra spelet borde ju det "bortklippta" materialet åtminstone vara med!

Får se, utannonseras remaster inväntar jag nog den istället. Annars kanske jag letar upp originalet, ska finnas en fin samlarutgåva med steelbook jag gärna skulle lägga vantarna på i sådana fall.

Ok, om du inte har spelat Days Gone ännu så skulle jag nog undvika att lyssna på avsnitt 51 jag länkade och som troligtvis är originalkällan till all info om att spelet skulle bli en trilogi m.m.

Podden The Days Gone Podcast är för övrigt en ypperligt najs podd att lyssna på efter att man kört Days Gone och inte kan få nog, ELLER om du bara lyssnar på de första avsnitten som ger tips för nybörjare och gör dig sugen att lira.

Hoppas du får tag på steelbooken, annars är det ofta på rea på PSN och jag har kört det 7ggr så jag kan säga att du nog kommer få valuta för vad du än lägger på det.

12
Skriv svar