Quiz – Kan du mer än Peter om Quake?

Robot
Quiz – Kan du mer än Peter om Quake?

Rocket jump mot stjärnorna eller pladask ner i lavan? Utmana e-sportveteranen Peter Nordstrand från Agon by AOC i Quake-kunskap!

Medlem

Fasen! Antal remasters av Quake åkte ja dit på annars sitter kunskapen. Dags för nytt Quake snart eller?!

Medlem

Rätt ok för en som nästan exklusivt spelade Q2CTF.

Medlem

Aldrig spelat så mycket Quake förutom ettan och lite Q3, så det här var ju ingen lyckad historia.

Medlem

8/10 korrekta svar
Som ett perfekt tajmat rocket jump på första försöket!

MItt Quake kan jag, men frågan om hur många remasters kan man ju omöjligt ha koll på.

Sen var det årtalet.... Får skylla på att jag spelade som mest qw, q2 och q3... Sen inte så mycket efter det.

Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Mitt resultat: 10/10.

Och på sjutton sekunder också. Det var inte illa!

Medlem
Medlem

Jag fick tyvärr pisk

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Och på sjutton sekunder också. Det var inte illa!

Problemet är att det går att speedrunna och köra om så många gånger man vill, det är orimligt med ett sådant resultat första gången utan att på förhand känna till frågorna.

Så länge det är möjligt, kommer jag ta alla Quiz-resultat med en nypa salt.

Medlem

Aldrig varit ett Quake fan.

signatur

I drank what?

Medlem

Har spelat lite Quake live någon gång det senaste decenniet men annars har man inte spelat sedan Q3 under gymnasietiden... kan inte mycket om vad som hänt inom Quake på si sådär +20 år.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Medlem

Tja, quake för min del slutade med Q2 XD

Medlem

Inte förvånad!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Min Quake erfarenhet består nog mest av LAN partyn med kompisarna på 90-talet då det vart en del Quake och Duke3d spelande hela natten lång.

signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kul quiz! Tackar.

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skribent

Skapligt ändå.

Medlem
Medlem
Skrivet av Foxmulder:

Mitt resultat: 10/10.

Haha hur många ggr gjorde du det? 17 sec liksom haha!! Läsa och hinna svara på 1.7 sec på varje fråga. Stabilt.

Medlem
Medlem
Fragtjuv

Attans

signatur

AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB
Samsung Odyssey Smart G6

Medlem

Vet inte så mycket om Champions får jag erkänna

Medlem

signatur

CPU/Kylare: AMD Ryzen 7 7800X3D/Thermalright Phantom Spirit 120 Evo
Chassi/PSU: Fractal Design Define R6/Corsair HX1000 1000W
MB/RAM: Asus ROG Strix B650E-F Gaming/Kingston Fury Beast 32GB DDR5
GPU: ASUS ROG Strix RTX 4090 24GB OC
Monitor/AVR/Högtalare: LG OLED C9 77"+LG OLED C2 42"/Marantz Cinema 50/Dali Zenzor

Medlem
Medlem

signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
12
Skriv svar