Uppgift: GTA VI släpps inte förrän 2026

Robot
Uppgift: GTA VI släpps inte förrän 2026

Och pc-versionen släpps 12–18 månader efter konsolreleasen.

#gta-6, #gta-vi

Releasehästryttare

Det är väl mer ett rykte än så länge tills Rockstart bekräftar eller förnekar det.

Medlem

Bildcred till shitpostarna på r/GTA6.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

Medlem

"Rockstar och förseningar är dock något vi kommit att vänja oss vid, så det vore knappast en lågoddsare om uppskjutningar tillstötte."

Ju lägre odds, desto troligare är det. Citatet ovan säger alltså att det knappast vore troligt att det blir uppskjutet..? Jag gissar att det ska va tvärtom. Dvs att det antingen vore en lågoddsare, eller att det knappast vore en högoddsare?

Avstängd

When it's done
Finns ingen anledning att sitta och vänta.

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

2026 låter ganska fantastiskt för Xbox och dåligt för PlayStation i så fall.

Medlem

Kommer bli tvungen att köpa en playstation om PC-releasen är så långt efter konsolerna.

signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Skulle inte förvånar mig det skulle va sant också. 2028 den hade ju varit jobbigt sitter mer eller mindre på ålderdomshemmet med en hink under sin stol för sina behov.

signatur

Ultrawide: Break free from the ordinary. See the game as it's meant to be seen.

Geeks Gaming

Förstår inte varför dom inte prioriterar PC mer. Enbart på steam beräknas runt 40 miljoner sålda. Och jag som köpte de dag ett fysisk kopia har de genom rockstar vilket typ alla jag spela med på den tiden körde genom. Och dom har även rekryterat moddare från pc. Och är nästan lika många som kör pc dagligen som Xbox och PS tillsammans.

Avstängd
Skrivet av Aesoprock:

Kommer bli tvungen att köpa en playstation om PC-releasen är så långt efter konsolerna.

Nej stå emot

signatur

Skrivet av Molotov:

Nej stå emot

Varför? GTA passar väl alldeles ypperligt på konsol?

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Förstår inte varför dom inte prioriterar PC mer. Enbart på steam beräknas runt 40 miljoner sålda. Och jag som köpte de dag ett fysisk kopia har de genom rockstar vilket typ alla jag spela med på den tiden körde genom. Och dom har även rekryterat moddare från pc. Och är nästan lika många som kör pc dagligen som Xbox och PS tillsammans.

För att folk köper först på konsol och sedan på PC i det läget. Detta har hänt med GTAV som nysläppts på typ tre generationer konsoler också.

signatur

Och allt vad det innebär, fortfarande.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej stå emot

Kanske en vanesak men tycker GTA passar bäst på konsol.

___

I övrigt har jag nästan mentalt ställt in mig på 2026 så har är inte chokad men rykte är ett rykte.

Avstängd
Skrivet av Sebastian Lind:

Varför? GTA passar väl alldeles ypperligt på konsol?

Därför att PC versionen kommer vara överlägsen är en anledning . Så undvik slipper man även dubbel dippa

signatur

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Kanske en vanesak men tycker GTA passar bäst på konsol.

___

I övrigt har jag nästan mentalt ställt in mig på 2026 så har är inte chokad men rykte är ett rykte.

Finns inget som passar bäst på konsol, speciellt inte en konsol som gör samma som en dator fast sämre.

signatur

Skrivet av Molotov:

Därför att PC versionen kommer vara överlägsen är en anledning . Så undvik slipper man även dubbel dippa

Visst, har man en bra pc är det väl i princip alltid bästa alternativet gällande prestanda och möjlighet till moddar.

Men om man får vänta väldigt mycket längre och konsolerna ändå har högst prio för devsen så hade jag inte personligen valt att vänta, särskilt inte som GTA funkar så bra som "handkontroll i soffan"-spel. Har föredragit Rockstars spel till konsol sedan GTA 3, men det är väl en smaksak. 🤷

Medlem
Skrivet av Fearnox:

2026 låter ganska fantastiskt för Xbox och dåligt för PlayStation i så fall.

Varför? Ska MS köpa upp Rockstar nu också eller vad har jag missat?

signatur

PSN: OAKTHYR

Avstängd

Visst, har man en bra pc är det väl i princip alltid bästa alternativet gällande prestanda och möjlighet till moddar.

Men om man får vänta väldigt mycket längre och konsolerna ändå har högst prio för devsen så hade jag inte personligen valt att vänta, särskilt inte som GTA funkar så bra som "handkontroll i soffan"-spel. Har föredragit Rockstars spel till konsol sedan GTA 3, men det är väl en smaksak. 🤷

Ja det är så klart en smaksak men det går inte att neka att PC versionerna av rockstars spel alltid är bättre mer eller mindre på alla sätt.
Så därför är råder att vänta om man inte vill dubbeldippa

Edit "handkontroll i soffan" är ingen konsolexklusiv funktion.

signatur

Redaktör
Ponny
Skrivet av Kalliban:

"Rockstar och förseningar är dock något vi kommit att vänja oss vid, så det vore knappast en lågoddsare om uppskjutningar tillstötte."

Ju lägre odds, desto troligare är det. Citatet ovan säger alltså att det knappast vore troligt att det blir uppskjutet..? Jag gissar att det ska va tvärtom. Dvs att det antingen vore en lågoddsare, eller att det knappast vore en högoddsare?

Det där har jag egentligen koll på. Jag vet: det låter som en dålig ursäkt. Men jag hade INTE koll på det förut. Nu gick det dock lite för fort. Tack!

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Håller med om det du skriver, men detta kommer för egen del helt att bero på hur det faktiskt flyter på konsol.
Visst har man en PS5 ståendes hemma så det är inga problem att köra där, men om de drar till med att det endast blir 30 FPS på release på konsol så kan det gott vänta tycker jag

Medlem

Bah, vad är det för jäkla skit.

Är nästan klar med RDR2, skulle vara kul att uppleva GTA6 hyfsat närtid.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Flamso:

För att folk köper först på konsol och sedan på PC i det läget. Detta har hänt med GTAV som nysläppts på typ tre generationer konsoler också.

Fast långt ifrån alla köper spelet flera gånger och den extra inkomsten från de relativt få som dubbeldippar, lär nog inte väga upp 12-18 månader utav inkomster i onlinebutiken från alla PC-spelare.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Fast långt ifrån alla köper spelet flera gånger och den extra inkomsten från de relativt få som dubbeldippar, lär nog inte väga upp 12-18 månader utav inkomster i onlinebutiken från alla PC-spelare.

Jag inklusiv alla jag känner har köpt det flera gånger! Skulle nog vilja säga att det svindlande få idag som inte gjort det!

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Jag inklusiv alla jag känner har köpt det flera gånger! Skulle nog vilja säga att det svindlande få idag som inte gjort det!

Ja det är väl mycket därför det sålt så otroligt många ex, även prissänkningar har ju spelat in såklart.

Medlem

Dålig tajming, måste ersätta min gamla Xbox one när GTA6 kommer men då blire en series X för 6500kr bara 1-2 år innan en ny konsol ändå släpps :/

Medlem

Perfekt! Låt konsolnissarna betatesta spelet i 12-18 månader innan PCMR får sin del av kakan.

signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

Medlem

Som vanligt. Men för lång väntan. 6-8 månader för PC-releasen hade varit rimligt.

Skrivet av Molotov:

Ja det är så klart en smaksak men det går inte att neka att PC versionerna av rockstars spel alltid är bättre mer eller mindre på alla sätt.
Så därför är råder att vänta om man inte vill dubbeldippa

Edit "handkontroll i soffan" är ingen konsolexklusiv funktion.

Vänta ja, om man nu verkligen vill kräma ur varenda procent av spelupplevelsen. För min del duger konsol fint så länge den fixar åtminstone stabila 30fps, jag kan leva med det. Har inga planer på att uppgradera dator för ett enstaka spel eller två. Sannolikt kommer ju även en ännu fläskigare version om ~5 år eller nåt till framtida konsoler och pc då GTA6 lär säljas lika länge som femman.

Och det är sant att hk inte är något konsolexklusivt! Men det beror väl lite på vilken setup man har hemma om man har möjlighet att köra pc i soffan eller ej. Kan ju va bökigt, även om det är teoretiskt möjligt!

Skrivet av Dudinkalv:

Håller med om det du skriver, men detta kommer för egen del helt att bero på hur det faktiskt flyter på konsol.
Visst har man en PS5 ståendes hemma så det är inga problem att köra där, men om de drar till med att det endast blir 30 FPS på release på konsol så kan det gott vänta tycker jag

Jag kan leva med 30 om den är rock solid, men 60 vore så klart 🥳🥳🥳

Medlem

Kommer ju klia rejält i plånboken när konsolversionen kommer ut, men ska stå emot med all min kraft för att inte behöva köpa spelet dubbelt upp. GTA V köpte jag i tre olika format (PS3/PS4/PC), vill inte göra om det.

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Avstängd

När de har låtit oss vänta så här länge kan man lika gärna vänta tills GTA6 släpps på rea!

123
Skriv svar