Magiskt! Hogwarts Legacy reas ut med 70 %

Robot
Magiskt! Hogwarts Legacy reas ut med 70 %

Trollar bort en del av prislappen.

#hogwarts-legacy

Medlem

Warner Brothers behöver väl göra allt som går för att rädda skeppet. Positivt för folk som inte spelat spelet. Ett bra spel för en billigare peng. Det är svårt att vara negativ inför.

Medlem

Fantastiskt spel. Nästan så att man borde starta upp det igen nu när höstmörkret rullar in.

Medlem

Slog till på -70%. Väntat över ett år på denna rea och nu är den här.

Medlem

Jobbigt att jag köpte det för ett par månader sedan för fullt pris. Nåväl, bra spel.

signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Så jävla bra! Älskar att jag har massa bra spel så jag aldrig mer i mitt liv kommer behöva köpa spel för mer än 300 SEK st (i dagens kurs mätt).

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Warner Brothers behöver väl göra allt som går för att rädda skeppet. Positivt för folk som inte spelat spelet. Ett bra spel för en billigare peng. Det är svårt att vara negativ inför.

Det kan ju också handla om att skolstarten på Hogwarts är den 1a September

Medlem

Kliar nästan lite i köp fingret men tror jag väntar tills det kommer 'gratis' på ps+ har witcher 3 att hålla mig varm med i höst.

signatur

Med vänliga hälsningar från Costa Del Sol.

Medlem

Spelade detta med dottern, enormt tråkigt spel tycker jag, dottern var av en annan uppfattning.

Medlem

Jag köpte på release, men tröttnade rätt hårt efter cirka 20 timmar. Kanske ska ge det en ny chans i vinter. Inte alls samma magi som de äldre harry-potter spelen från början av 2000.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Tack för tipset! Jag har varit sugen på detta sen release men har inte haft tid att spela det. Slog till nu med rabatten, så nu kan det ligga och samla damm i backloggen

Medlem

Köpte och spelade igenom det strax efter release. Riktigt bra spel men har några brister så skulle ge det 8/10 i betyg.

Medlem

Grymt spel som jag rekomenderar dom flesta att testa!

Medlem
Skrivet av magma:

Jag köpte på release, men tröttnade rätt hårt efter cirka 20 timmar. Kanske ska ge det en ny chans i vinter. Inte alls samma magi som de äldre harry-potter spelen från början av 2000.

Magi här är inte rätt ord du lever på nostalgi ifrån svunna tider!

Att vandra omkring på Hogwarts med alla sina miljoner detaljer är fantastiskt, eller ska jag säga, magiskt.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Körde klart mainstoryn häromdan. Jag var inte helt såld varken på mainstoryn eller spelets sidequests (vet inte riktigt vad det beror på... dåligt manus?), men tycker spelet har sina stunder som när man får sin trollkvast eller besöker Hogsmeade för första gången. Den där dlc-questen som först bara fanns till playstation var riktigt bra. Spelade den först igår på mitt xbox Jag önskar bara att övriga quests kunde hålla samma nivå

Medlem
Skrivet av xXG13HaZeXx:

Magi här är inte rätt ord du lever på nostalgi ifrån svunna tider!

Det jag saknar är enkelheten i de äldre spelen, även om det var linjärt och kontrollerna horribelt dåliga. Problemet idag är att många spel försöker vara open world och fyller världen med massor av ointressanta uppdrag istället för att ha ett fåtal riktigt bra. Less is more, som man brukar säga

Men världen i Hogwarts är riktigt vacker, likaså slottet.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Typiskt min tur. Just precis när jag lägger ut mitt exemplar av PS5-spelet till försäljning xD
Ffffuuuu

signatur
Medlem

Lyckats köpa en steam key för $17 på release dagen tröttnade hårt på spelet så körde aldrig klart det. Lite för mycket woke i spelet för min smak men är stundvis ett väldigt mysigt spel.

Medlem
Skrivet av janssonn:

Lyckats köpa en steam key för $17 på release dagen tröttnade hårt på spelet så körde aldrig klart det. Lite för mycket woke i spelet för min smak men är stundvis ett väldigt mysigt spel.

Vad exakt med spelet var woke om man får fråga?
Många slänger ur sig det ordet så fort de tycker att det är för många färgade människor eller för många som inte är straighta.
Är detta fallet även här?

signatur
Medlem

Det var lite ballt att spela i VR men inget jag orkar lira genom.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bra spel, om än lite väl mycket copy paste i spelvärlden.
Klart värt att lita.

Gnällkuk

Jag har för mig att jag läste något tidigare om att PC-porten inte var speciellt bra och att de dessutom övergav den rätt fort. Är det så fortfarande=?

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Vad exakt med spelet var woke om man får fråga?
Många slänger ur sig det ordet så fort de tycker att det är för många färgade människor eller för många som inte är straighta.
Är detta fallet även här?

Jag använder ordet för att beskriva om de har forcerat in etniciteter eller homosexuella. Om det är rätt eller fel, har jag ingen aning om. Etnicitet reagerade jag inte ens på men de har verkligen varit noga med att hålla allt könsneutralt. Jag fick intrycket av att de kanske kommit på detta i efterhand och därför ändrat dialogerna, så att de tilltalar dig med "they".

När jag mötte bartendern Sirona trodde jag verkligen att spelet hade buggat ur.

Medlem

Hur är "last gen" versionerna av det här? Sitter fortfarande med Xbox one men har inte sett så mycket hur de versionerna är

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jag tipsade om denna rea förra veckan i Rea-tips tråden, men den tråden drunknade nog bland allt annat. Elden ring reades ut för 279kr.

Så förra veckan kunde man fiska hem två bra spel billigt. Jag lägger prisbevakning på alla nya spel, bättre att spela dom senare när dom är buggfixade och säljs för under halva priset 🤣

signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Ser ej rean

Hallååå. Varför kan jag inte se rean? någon som vet. Läste via mobilen och såg inte via appen steam, kollade på pc på steam också men där är det full pris.

1
Skriv svar