Heroes of Might and Magic: Olden Era utannonserat – går tillbaka till rötterna

Robot
Heroes of Might and Magic: Olden Era utannonserat – går tillbaka till rötterna

Med Heroes of Might and Magic III som främsta inspiration.

#Heroes-of-might-and-magic, #Olden-era, #Ubisoft, #Unfrozen, #nyhetstips

Medlem

Jag älskade Heroes 2-3 och 5an, 4an var ok... sen gick det åt skogen Ubishit slutade bry sig hoppas på bättring nu! men kommer va skeptisk Ubishit har inte direkt släppt något bra på länge!

signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Ser helt klart intressant ut, får se vad det leder till. Annars har man alltid Heroes 3 HD-modden man kan återvända till.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Håller tummarna!

Medlem

Kul med ambitionen. Antagligen kommer Ubisoft sumpa detta också.

Medlem

Hoppas men håller inte andan

Medlem

Ska hålla ögonen på det här. Väntar fortfarande på att 3an ska få en värdig arvtagare

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Man kan säga att spelet skulle kunnat heta HoMM: Golden Era.
Här är en matig preview, på tyska men det bara att bocka i översättning på Youtube.
En väldigt viktig feature för mig, är random map generator, och det kommer ha det.

Jag är jäkligt peppad för det här!

signatur

00:00:02:42

Medlem

Nu blir våran fz-medlem Kyrre nöjd

Medlem

Vi behöver ett nytt bra HoMM nu!

signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Ska hålla ögonen på det här. Väntar fortfarande på att 3an ska få en värdig arvtagare

https://store.steampowered.com/app/867210/Songs_of_Conquest/

Medlem
Testat Songs of Conquest?
Skrivet av Managor:

Vi behöver ett nytt bra HoMM nu!

Det är som ett nytt, bra, HoMM.
Givetvis lite egna mekaniker och sånt men kan man HoMM då kan man SoC.

Also. Videon har varit uppe i snart två dagar och har 500 visningar. Snacka om misslyckat sjösättande för en sådan kultklassiker som HoMM spelen.

Medlem

Detta måste bli extremt bra för att lyckas, det finns redan Heroes 3: HOTA som uppdateras regelbundet och är så mycket bättre än original versionen.

Medlem

Första nya heroes sedan h5 som skall bli kul att se vad det är om! Ser riktigt mysigt ut.

Men jag undrar, det heter Old Era, kommer de utspela sig i den gamla loren, det är lite viktigt för mig nämligen...

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur kunde jag glömma det? Har ju det i min wish list 😅 Tack för påminnelsen!

signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Hur kunde jag glömma det? Har ju det i min wish list 😅 Tack för påminnelsen!

Tycker dock det är väldigt olikt HoMM, jag fastnade i alla fall inte för det

Medlem

Blev först jävligt taggad, sen nere i hörnet såg jag den lilla loggan av en bajshög (ubisoft). Stönade ljudligt av besvikelse, skulle säkert kunnat klaga mer men är rädd att ubisoft kommer se det som en microtransaction och kräva mig på det

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Det är för att det inte är så likt, det är marknadsföring som går i loop.

Skrivet av Thedonnaz:

Blev först jävligt taggad, sen nere i hörnet såg jag den lilla loggan av en bajshög (ubisoft). Stönade ljudligt av besvikelse, skulle säkert kunnat klaga mer men är rädd att ubisoft kommer se det som en microtransaction och kräva mig på det

Nu har ju Ubisoft ägt den där licensen i typ 20 år så, det var kanske inte så konstigt. Varför skulle det ha mikrotransaktioner, det låter inte alls troligt.

signatur

Medlem

Jag gillar också trean, men är lite trött på att det alltid ses på med spelhistoriens största, rosaskimrande nostalgiglasögon.

Det var mycket bra för sin tid och många delar håller än idag. Men i ärlighetens namn finns många lastgamla aspekter också. Moderna spel som ovan nämnda Songs of Conquest, men även Age of Wonders-serien och den utskällda sjunde delen av Heroes of Might and Magic har många bra och roliga ideér som tar konceptet till nya höjder i min mening.

Finns det verkligen ett intresse för en ny titel hos de som spelar trean än idag och dessutom följer dess fanutvecklings-community?

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Man kan säga att spelet skulle kunnat heta HoMM: Golden Era.
Här är en matig preview, på tyska men det bara att bocka i översättning på Youtube.
En väldigt viktig feature för mig, är random map generator, och det kommer ha det.
https://youtu.be/N8idk9bRSlg

Det ser kanske lite försiktigt ut med så stark H3-känsla, men visuellt tycker jag om det och de nya systemen låter intressant. Blir definitivt att hålla utkik efter matiga previews när Early Access kommer nästa år.

Skrivet av Gesturr:

Instämmer icke. Jag har fallit pladask för SoC och älskar Heroes 3 (kör moddade varianterna HOTA och ERA) då det löser många saker jag inte var ett fan av. Magisystemet är grymt, att man inte kan skapa en oändligt stor arme är ett stort plus, och expansionen av sina byar/städer gillar jag mycket med.

signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Jag väntar ihärdigt på ”Songs of Conquest” - för er som spelat det, skulle ni säga att det är en mer värdig uppföljare till HoMaM3?

Medlem
Skrivet av Glöttis:

Nu blir våran fz-medlem Kyrre nöjd

Kommer inte ihåg senast jag var så här hype senast nu hoppas man att det lever upp till förväntningarna bara.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Första nya heroes sedan h5 som skall bli kul att se vad det är om! Ser riktigt mysigt ut.

Men jag undrar, det heter Old Era, kommer de utspela sig i den gamla loren, det är lite viktigt för mig nämligen...

Japp, det är fortfarande Erathia. En prequel så att säga.

Medlem
Skrivet av Wolffe:

Jag väntar ihärdigt på ”Songs of Conquest” - för er som spelat det, skulle ni säga att det är en mer värdig uppföljare till HoMaM3?

Songs of conquest är ju släppt.

Det är OK enligt mig, jag borde teoretiskt gilla det mer men tycker fortfarande inte att dom har hittat en gameplay loop som är lika bra som homm3 eller 4..

Ser helt fantastiskt ut dock samt värt att spela!

Medlem

Otroligt taggad!! Det är värt att notera att det inte är Ubisoft som utvecklar, utan en extern studio som heter Unfrozen. För alla som är kritiska mot Ubisoft så lär det väl vara goda nyheter!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det är för att det inte är så likt, det är marknadsföring som går i loop.

Nu har ju Ubisoft ägt den där licensen i typ 20 år så, det var kanske inte så konstigt. Varför skulle det ha mikrotransaktioner, det låter inte alls troligt.

har du sett Ubisoft de senaste 20 åren? Shitshow deluxe

Medlem
Skrivet av Thedonnaz:

har du sett Ubisoft de senaste 20 åren? Shitshow deluxe

Ja och jag tycker mycket de gör är ganska B. Men jag är också realist och kan inte direkt se hur de kan göra det i detta spelet och jag vet inte heller hur mycket mikrotransationer det egentligen är i t ex Assassins Creed om jag skall vara ärlig. Det är inte som att alla spel kan ha det, även om företagen säkert skulle vilja.

signatur

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Japp, det är fortfarande Erathia. En prequel så att säga.

Ja, detta är mycket, mycket bra. Jag älskar den där gamla loren som satt ihop så bra med alla de gamla MM och Homm-spelen.

Men vi får se, jag känner att om inte personerna som faktiskt jobbar med spelen gillar hur de gamla spelen var (vilket kan uppfattas lite tacky av kidsen idag) så kommer det bli konstigt och inte så bra.

signatur

Medlem

Räcker att spelet blir ''ok'', dvs 3 av 5 för att jag ska haffa det men Ubisoft är som EA och det mesta dom rör blir till bajs.. Man slits mellan hopp och förtvivlan

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Räcker att spelet blir ''ok'', dvs 3 av 5 för att jag ska haffa det men Ubisoft är som EA och det mesta dom rör blir till bajs.. Man slits mellan hopp och förtvivlan

Som det nämndes ovan är det inte Ubisoft som utvecklar den här gången, de är endast utgivare. Det är en spelstudio som heter Unfrozen Studio som utvecklar. Som studio har de endast gjort ett spel tidigare (Iratus: Lord of the Dead) så lite svårt att förutse hur det kommer gå.

123
Skriv svar