Mafia: The Old Country avtäckt!
Låter kul att besöka det gamla landet i Mafia-serien. Visst var man i Italien i tvåan i början, som soldat i den amerikanska armén?
Japp. Ett av extremt få spel där man får skjuta på något annat än tyskar i WW2.
Njaaa, är tveksam. Speciellt om det skall utspela sig innan första spelet som har slöa och vräkigt fula bilar, samt totalt värdelöst dålig musik på radion. Nu är det inte det man enbart gör men en stor del av spelen, jnf tredje spelet som har ett fantastiskt soundtrack och "roligare"/ coolare bilar men resten lämnar en del att önska. Hur som jag hoppas att man blir positivt överraskad 🙂
Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!
Njaaa, är tveksam. Speciellt om det skall utspela sig innan första spelet som har slöa och vräkigt fula bilar, samt totalt värdelöst dålig musik på radion. Nu är det inte det man enbart gör men en stor del av spelen, jnf tredje spelet som har ett fantastiskt soundtrack och "roligare"/ coolare bilar men resten lämnar en del att önska. Hur som jag hoppas att man blir positivt överraskad 🙂
Red dead gick bra där fanns inte ens bilar
Muskelbilar från 60talet är ju med i var och varannat bilspel. Jag tycker bilarna i första spelet är helt underbara både att titta på och köra 🙂
Hoppas verkligen att man kan välja att ha italienska röster men tvivlar på det.
Hoppas också på det! Det jag gillade med Metro spelen var att du kunde välja att rösterna är på ryska, så hoppas lite på samma här! Sjukt taggad
Muskelbilar från 60talet är ju med i var och varannat bilspel. Jag tycker bilarna i första spelet är helt underbara både att titta på och köra 🙂
Av anledningar, jmf med en 1931 Voisin C20 Mylord Demi-Berline eller liknande. Jag fann dem understyrda och långsamma samt designspråk som inte tilltalar mig.
Red dead gick bra där fanns inte ens bilar
Helt annan ton, tema och kultur, men ridning är den sämsta delen av spelet. Mafioso på häst i Sicilien, jag väljer att vara skeptisk.
Hade hoppats på amerikanske östkusten på 1920-talet. Det här kansje kan bli bra ändå.
F.ö. är kopplingen mellan den amerikanska och den sicilianska maffian svagare än man kan tro. De flesta tidiga gangsters i USA hade ingen koppling till Sicilien (många hade över huvud taget inte italienska rötter. Om något ligger den amerikanska maffians rötter i de mer eller mindre organiserade gatugängen i 1800-talets storstäder.
Jag hade gärna kört en modern version också…
Gamla spelen var la rätt kul men i ärlighetens namn är inte bilar med 8hk och tommy guns särskilt roliga i längden jämfört med vad man kan göra i modern tid.
Varför inte 80- talet och Miami, eller 90- talet och New Jersey? Hoppas kan man väl.