Valve släpper SteamOS till Asus Rog Ally och andra Steam Deck-konkurrenter
Och Windows-stöd på väg till Steam Deck.
#asus-rog-ally, #lenovo-legion-go, #msi-claw, #steam-deck, #steamos
"Äntligen kan jag installera windows på min bärbara speldevice", sade ingen någonsin.
Verkligen. Men det är skönt att alternativet finns!
Och allt vad det innebär, fortfarande.
"Äntligen kan jag installera windows på min bärbara speldevice", sade ingen någonsin.
Bästa som kan hända, i med mus tangentbord baam klar.
Spela spel är kul ibland.
Finns inte en chans att jag sätter in Windows på Steam decken men om man vill spela native gamepass är det ju ett alternativ om dom får det att rulla bra. Vet inte alls hur bra Steam decken fungerar i windows tidigar, det blev aldrig att man provade själv för SteamOS var så perfekt från start. Behöver inte ens vara och gröta där om man håller sig till Steam.
☝️Hur man säger att man är en Linux-nörd utan att säga att man är en Linux-nörd.
Bästa som kan hända, i med mus tangentbord baam klar.
Finns inget som hindrar dig från att göra det under Linux.
Kör med mus, tangentbord och extern skärm på min Legion Go under Nobara.
Funkar klockrent, har noll behov för Windows faktiskt.
När första Rog Ally skulle lanseras var det någon här på FZ som hurrade.
Jag sa att jag inte skulle palla med w11 på en bärbar konsoldator varpå personen hävdade att big picture mode på steam var lösningen på allt. Men w11 finns ju där? Spelar ingen roll för upplevelsen hävdade denna..
Och nu är vi här. Jag sa ju det. Typ.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Är jätteintresserad av hur det här utvecklar sig i framtiden. Inte Windows på SD, utan mer Linux på bärbara med Windows. Som användare så skulle jag gärna se annan hårdvara köra steamOS med stöd från Valve, det skulle ge större valmöjligheter. Älskar dock min Steam Deck fortfarande
När första Rog Ally skulle lanseras var det någon här på FZ som hurrade.
Jag sa att jag inte skulle palla med w11 på en bärbar konsoldator varpå personen hävdade att big picture mode på steam var lösningen på allt. Men w11 finns ju där? Spelar ingen roll för upplevelsen hävdade denna..
Och nu är vi här. Jag sa ju det. Typ.
?? Förstår inte ett ord vad du skrev.. förstår du vad du skrev?
https://www.fz.se/forum/trad/453716-asus-steam-deck-utmanare-...
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Betyder det att jag kommer att kunna köra Gamepass på Steam Decken?
Om du menar installera gamepass spel och inte köra xcloud.
Ja för det krävs windows och då kan du göra det.
☝️Hur man säger att man är en Linux-nörd utan att säga att man är en Linux-nörd.
Alternativ text:
”Hur man säger att man jobbat med Microsoft OS sedan dos och jobbat med alla deras försök med handhållet os.”
1338 - One Step Above
Jag förstår precis vad han skrev, och jag följde inte ens länken han senare förtydligade med
Stort av Valve att låta andra bärbara PC-konsoler gå tillgång till SteamOS!
Kanske det här kan leda till fler bärbara konsoler från andra tillverkare med ett slimmare alternativ med strömsnålare, lättare konsol anpassad enbart för indie-spel
Det lär ju säljas fler spel via Steam så… Valve är inte dumma.