Nästa Battlefield är ett av EA:s "mest ambitiösa projekt" någonsin

Det är lite samma som andra spelutvecklare, vi lyssnar inte på vad ni vill ha, vi gör något helt annat, älska oss!

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

phi
Medlem

Yes, äntligen! Det MEST ambitiösa BF-spelet... igen! Jisses vad jag längtar och har höga förhoppnigar nu. Var kan jag förboka?

Medlem

Finns ingen trailer i världen som skulle kunna få mig att spela BF igen.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Finns ingen trailer i världen som skulle kunna få mig att spela BF igen.

Inte ens en Battlefield remake

BF2 , 3 o 4 kombinerad remake med typ alla kartor.. 50+ vapen på varje sida..
64/128 spelare..

Fushe Pass med nyaste remake.. de ka jag klippa av min lilltå för

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Det konstiga är att dom gjorde succe efter succe i början. Varför inte bara ge spelarna det dom uppenbarligen vill ha, ett bf 1 (se mitt namn)-3(4) (miljö spelar nog mindre roll) i modern uppdaterad tappning. Grymt ljud, bra känsla på vapen som det var i dessa spel och genomtänkta banor. Självklart vill vi ha lite destruction, olika fodon osv allt som gör bf till bf. Vad dom inte behöver göra är att härma konkurrenter eller tänka på hur dom ska kräma ur så mycket pengar som möjligt ur slutprodukten. Sanningen är att ett bra spel som säljer många ex kan dra in löjligt mycket pengar. Det räcker så.

I början så var det utvecklarna som hade visionerna och skapade ett spel de och kunderna vill spela.

Idag är det ekonomiavdelningen och PR-avdelningen som gör spelen för aktieägarna, utvecklarna gör bara vad de behöver för att få behålla jobbet.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vill ha ett nytt Battlefield: Vietnam med djungel krigsföring och det coolaste vapnet nånsin. M-60.

Någon som uppenbarligen inte spelade vietcong! Ppsh-41 och pps-43 är utan tvekan dom grymmaste spelvapnen genom tiderna! Och specifikt från vietcong!

Medlem

Jag gissar på att det blir Battlefield Vietnam 2042.5 med det mest dynamiska gräset någonsin i spelhistorien. För det är vad spelarna bett om.

Men sanningen är att de kommer faktiskt få konkurrens i Delta Force Hawk Tuah som sett grymt bra ut i gameplay videos iaf so far.

Medlem

Är det free to play är det automatiskt dead on arrival.

Medlem
Skrivet av norrby89:

Någon som uppenbarligen inte spelade vietcong! Ppsh-41 och pps-43 är utan tvekan dom grymmaste spelvapnen genom tiderna! Och specifikt från vietcong!

Hehe, Känner till spelet men har inte lirat det. Tycker inte grafiken håller riktigt. Jag jämför med Battlefield som är extremt snyggt. Tyvärr är jag alldeles för grafik kåt. ..

Älskar ljudet av den mäktiga M60.

signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ ||

Medlem

Ge mig en nyversion av 1942, komplett med bottar och stöd för pc-tillbehör så som joystick eller ratt. Det var kul att flyga med joystick (Speciellt DesertCombat), och det var häftigt att köra stridsvagn med pedalerna till ratten!
Härliga tider.

Medlem

Har väl inte kommit nåt bra sedan 2an eller vietnam... Synd att dom inte lyssnar på vad folk skriver/säger/tycker om de senaste BF spelen... Dom borde väl ändå ha några på kontoret som hänger på forum. Bara för att folk köper spelwn idag, betyder ju inte att dom är bra. Tror dom att det inte är bara spelen som är dåliga, vi som spelat dem sedan första BF som är less på BF, gamla o trötta, kräsna...

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det ska då mkt till efter besvikelserna BF1, BF5 samt 2042. Pressar vidare i BF4

signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

-Vi har aldrig haft mer DLC planerat!

signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag vill ha ett nytt Battlefield: Vietnam med djungel krigsföring och det coolaste vapnet nånsin. M-60.

This. Och en miljö som är fullt förstörbar, allt från byggnader till terräng.

Medlem

Vadå samma som 2042 där ni sa att spelet princip gått guld? och ni låg ganska i förväg i utvecklingen? Sen visade det sig att vi fick beta testa en 6 månaders gammal beta? All jävla destruction i spelet var ett stort rent skämt! BC2 var betydligt bättre, ta en tank köra rätt genom ett hus se hur det faller till grunden. Nej tack ni har mycket kvar att bevisa speciellt när ryktena kom ut om att BF2042 var tänkt som ett battle royal spel men ni ändrade er i sista minuten...

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det är lite samma som andra spelutvecklare, vi lyssnar inte på vad ni vill ha, vi gör något helt annat, älska oss!

Jag är 100% med på att det är konsumenters fel att det är så mycket spel som är samma sak och att studios gör samma sak om och om igen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Hur många gånger kan Dice och EA säga samma lögner om och om igen?

signatur
Medlem

Jag kan genuint inte förstå hur någon är sugen på mer Battlefield efter de senaste 3 släppen...

1: Det kommer att vara trasigt/ospelbart de första 2 månaderna
2: Kommer att vara noll content.
3: Kommer trycka battlepass/mikrotransaktioner rakt i nyllet på en.

Folk verkar inte förstå att ett företag förändrats och det är inte många DICE veteraner kvar. Det DICE som gjorde 1942,BF2,BC1/2,BF3 & BF4 finns inte längre.

Medlem

Jaha, det är upp till bevis dice.
Det här med att köpa någon gris i säcken är jag helt jävla färdig med för vederbörande publisher och har varit i många år nu.

Medlem

snacka om att EA förlorat allt förtroende från sina fans. Bara läsa halva den här tråden så ser man hur illa det är.

Medlem

Alltid spelat BF serien, lätt bättre än CoD serien i mina ögon. Vatten delare givetvis....

Där emot tappade jag helt intresset när dom lämnar WW1 eller WW2. BF 1-5 riktigt bra även om det fanns en del dom absolut i 5'an kunde gjort bättre. Men när BF serien går in i framtiden tappar jag suget direkt.

Med det sagt hoppas det är WW era eller liknande future spel suger.

Medlem

Tänk om Dice vågade göra något annat.. Prova något nytt.. Tänka utanför den där lådan.

"Vi var riktigt sugna på att göra ett nytt Battlefield, mest eftersom det är det enda våra anställda fått öva på de senaste decenierna, plus att aktieägarna tröck på som fan.
Men så råkade vår VD Rebecka Coutaz gå vilse i våra lokaler när hon letade efter toaletten, och hamnade i källaren hos en av våra mindre kända avdelningar (De får oftast fixa AI pathfinding och sånt som ingen annan avdelning vill röra). Just den dagen satt de och lirade på en grym tech demo för något slags RTS som de knåpat ihop på fritiden.
Rebecka såg ett guldläge och om ett halvår släpper DICE ett nytt RTS spel i Aliens universum (Disney gav ett skysst pris för den här gången), så nu kan ni snart se fram emot att få spela singleplayer som Aliens och skapa era egna hives. Ska inte berätta mer, men ser fram emot att se er lira något nytt riktigt snart"

*Only in my dreams..*

Medlem

Jag börjar fylla i bingo-kortet:
"Genre defining technology", "Game changing graphics and level design", "Pushing the limits on what can be done", "We've listened to the community", "Battlefield core identity".
Listan kan göras lång, får se vad de lyckas hålla. Jag kommer inte att förboka.

Medlem

Alltid samma ord, men den här gången låter jag mig inte luras av en fin trailer. Dice tappade allt förtroende från min sida med 2042.

Vill så gärna se att dem testar något nytt, EA har ju rättigheterna för Command & Conquer, hade gärna sett en crossover mellan det och Battlefield med lite RTS inslag i Battlefield. Ta tillbaka commander mode, har ett spelläge där man ska förstöra varandras baser.
De hade ju ett spelläge nu på slutet av 2042 där man var tvungen att tjäna ihop poäng för att "köpa" fordon, kanske vore nått för ett sånt spelläge.

Medlem

Ersätt ”ambition” med ”passion”, så blir det nog ett grymt spel. Ambitionsnivån har det aldrig varit något fel på.

Medlem

Har något BF inte beskrivits på samma sätt?

Medlem

Ett jävla bra Vietnam Battlefield vill jag ha annars får det va faktiskt.

Medlem

Battlefield!
Vilka minnen!

Minns speciellt ögonblicket i BF4 när skyskrapan i Shanghai (?) rasade och 20 pers disconnectade pga att spelet låste sig.

Det var nog i det ögonblicket jag gav upp den serien...

signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie| Amiga 500 |

Medlem

Låter onekligt positivt - Väntat länge på ett bra Battlefield!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Hehe, Känner till spelet men har inte lirat det. Tycker inte grafiken håller riktigt. Jag jämför med Battlefield som är extremt snyggt. Tyvärr är jag alldeles för grafik kåt. ..

Älskar ljudet av den mäktiga M60.

vänta nu, ganska säker på att både första Vietcong och vietcong 2 va bland dom snyggaste spelen som fanns då.

Tänk på att dessa kom 2003 och 2005, dvs dom bör jämföras med battlefield 1942 och battlefield 2

Jämför man ettan med battlefield 1942 (som kom ett år innan) så är vietcong ljusår mycket snyggare juuh =o medans tvåan och battlefield 2 är väldigt likvärdiga =p

12
Skriv svar