Vad gör ni nu?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Blev förvånad att ett tågbolag kallade sig A-Train, uppenbart någon spelnörd var inblandad i namnet:

"Utredaren uppmanar A-Train, som ansvarar för driften av tågen, att bättre följa slitage och underhållsbehov i växeln för att kunna agera mer proaktivt och åtgärda eventuella brister innan olyckan är framme".

https://www.mitti.se/nyheter/darfor-sparade-arlanda-express-ur-6.20.230314.b7e1b37bce

För referens: A-Train

Nä.

The directions began with the words "Take the A Train", referring to the then-new A subway service that runs through New York City, going at that time from eastern Brooklyn, on the Fulton Street Line opened in 1936, up into Harlem and northern Manhattan, using the Eighth Avenue Line in Manhattan opened in 1932.

Lite före spel.

signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Kodar och ska snart äta lunch.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av demagog:

Nä.

The directions began with the words "Take the A Train", referring to the then-new A subway service that runs through New York City, going at that time from eastern Brooklyn, on the Fulton Street Line opened in 1936, up into Harlem and northern Manhattan, using the Eighth Avenue Line in Manhattan opened in 1932.

Lite före spel.

Den specifika strängen "A-Train" tycker jag tydligt syftar på spelet "A-Train" och inte att ta ett tåg. Du får tycka vad du vill själv.

Medlem

Funderar sönder mig på en reklam som poppat upp i skallen, men kan för mitt liv inte komma på vad den kom ifrån! 😗

"De vet du" som upprepades i reklamen med olika dialekter har jag för mig.
Har försökt att söka på det, men hittar bara nåt pojkband som heter samma sak. 🤣

Kan någon hjälpa mig!?

Medlem
Skrivet av Ichinin:

Blev förvånad att ett tågbolag kallade sig A-Train, uppenbart någon spelnörd var inblandad i namnet:

"Utredaren uppmanar A-Train, som ansvarar för driften av tågen, att bättre följa slitage och underhållsbehov i växeln för att kunna agera mer proaktivt och åtgärda eventuella brister innan olyckan är framme".

https://www.mitti.se/nyheter/darfor-sparade-arlanda-express-ur-6.20.230314.b7e1b37bce

För referens: A-Train

Jag tänkte på A-train i the boys.

Inaktiv

Ska försöka få bort lukten från ett par stinkande skor...

Medlem

Spelar Rez Infinite... har lite problem med level 4 men förhoppningsvis går det bra efter några mer försök

signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Har börjat fortsätta att spela Dark Souls: Remastered igen ... var säkert 3 år sedan jag spelade det senast och det är svårt att lära sig kontrollerna igen... trycker fel hela tiden 😅 Har börjat utforska Depths och har såklart blivit cursad😅🙃

signatur

◍◯◍
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc

Medlem

Vaknade precis upp i Moldavien… Jag vet inte vad jag gör här men som tur är åkte jag hit av egen vilja 🤣

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Gjort lite banor i NeoSprint med den inbyggda ban-editorn.
Dom som syns på bilderna heter "Soft Sprint #5" och "Soft Sprint #4" om någon skulle känna för att spela dom

signatur

◍◯◍
◍◯◍

Skrivet av Stefan JL:

Gjort lite banor i NeoSprint med den inbyggda ban-editorn.
Dom som syns på bilderna heter "Soft Sprint #5" och "Soft Sprint #4" om någon skulle känna för att spela dom

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Testade båda två riktigt bra byggt må jag säga 🙂 Ha en fin kväll 🙂

Inaktiv

Vill flytta filer till iphone mobilen från datorn o sitter o svär över att man inte bara kan koppla in mobilfan med en usb till datorn.

Medlem
Skrivet av Poisoninmyveins09:

Testade båda två riktigt bra byggt må jag säga 🙂 Ha en fin kväll 🙂

Tackar😊

signatur

◍◯◍
◍◯◍

Medlem

Mer Dark Souls: Remastered... efter drygt 6 timmar så blev jag äntligen av med cursen, det var på ett väldigt jobbigt ställe med massa spöken.
Och nu har jag precis kommit till Blighttown och dog nästan direkt av en större fiende som hade en klubba som vapen 😅

signatur

◍◯◍
◍◯◍

Medlem

Precis varit på arbetsintervju i Lund och väntar på tåget hem.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Privat så har jag haft flera arbetsintervjuer, blivit erbjuden och tackat nej till ett av jobben (för kass lön). Hatar mitt nuvarande jobb dock så behöver ifrån där så fort det går.

I övrigt har jag streamat min utmaning där jag tänkt klara alla soulslike-spel (sisådär 90+ stycken iaf) och där jag har börjat med Code Vein. Skitkul men jag suger så det lär bli svårt och tufft x) Iaf fått ner två bossar so far! Ifall någon vill kolla på detta så kika in min egna tråd om det på forumet, jag vill inte spamma denna tråden för marknadsföring.

Medlem

Dags att laga något käk....

Mm.. hamburgare!

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har suttit någon halvtimme och letat efter någon rolig tråd att köra lite gravedigging på. Hittade inget som inspirerade.

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Kodar i React och försöker att hålla mig från att spela.

Mycket svårt.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vilar ut efter gårdagens härliga festival

Medlem

Blev just färdig med sista passet på säsongsjobbet och avnjuter en kopp te. Nu blir det att unna sig en månads semester innan fasta jobbet sätter igång igen i höst.

Medlem

Jag var precis hos naprapaten på elbehandling av muskelskada och fick beskedet att jag kan löpträna igen.

Jag åkte på en muskelbristning i vaden för några veckor sedan. Hade blivit sned i höften vilket i sin tur felbelastade vaden. Nu är höften fixad (och jag vet hur jag ska undvika problemet i fortsättningen) och skadan har läkt så jag kan börja jogga igen. Äntligen! Löpning är livsstil för mig så det känns grymt kul.

Medlem

Laddar ner Fallout - London!

woho

signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

Lång dag.

Varvar ner genom att kolla på Den Svarta Svanen på SVT-Play.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dricker bärs.

signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Dricker bärs och installerar FF XIV igen

Medlem

Funderar på hur fan jag ska köpa musik, har inte köpt musik sen, ja, när fan kom Spotify? Och innan dess kom väl den mesta musiken från bukten..

Nu är det så att det är dags att begrava morsan som gick bort i lördags, och efter att ha mötet med prästen kom det fram att vi inte får använda streamingtjänster för musiken, utan CD skivor i original eller köpta digitala låtar från, ja, vilken tjänst?

signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Funderar på hur fan jag ska köpa musik, har inte köpt musik sen, ja, när fan kom Spotify? Och innan dess kom väl den mesta musiken från bukten..

Nu är det så att det är dags att begrava morsan som gick bort i lördags, och efter att ha mötet med prästen kom det fram att vi inte får använda streamingtjänster för musiken, utan CD skivor i original eller köpta digitala låtar från, ja, vilken tjänst?

Nu har jag inte använt det på ett tag men du kanske kan hitta något på bandcamp?

Medlem
Skrivet av Issue:

Har du tid att vänta kvar så kan du beställa från CDON och Ginza. Annars om du är mer tekniskt lagd och du vill ha någon svåråtkomlig obskyr låt så finns det musiktjänster och ripper verktyg. Sen kan ffmpeg konvertera från vilket format som helst till .wav som du behöver för att bränna musik CD. Kan vara svårare att hitta CD brännare, bästa chansen är att fråga runt i bekantskapskretsen.

Har tyvärr gått genom samma problematik som dig. Känns för övrigt väldigt B-aktigt att behöva köra CD skivor år 2024... kyrkan är verkligen på stenåldern när det gäller teknik. Vet inte om du kan spela upp en MP3 från egen laptop. Kanske kan fråga om det förresten?

Medlem
Skrivet av Issue:

Beklagar först och främst. <3
Mycket finns på Bandcamp som SanyaIV skrev. CDON och Ginza (Edit, Ichinin hann före!) har jag inte testat på mååånga år men en bekant hittade skivor där när han var i samma situation som dig. FB marketplace kanske?

Vilka låtar hade du behövt? Om det är för personligt att skriva på forumet så kan du skicka ett meddelande, jag har en rätt skaplig samling av CD's, om jag kan hjälpa så gör jag det.

Skriv svar