Diablo IV presenterar den nya spiritborn-klassen

Medlem

Sjukt kasst spel. Tråkig karaktär också. Skulle ha lagt till crusader istället

signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

"Det är en akrobatisk närstridsklass som använder sig av styrkan från jaguarens, gorillans, örnens och tusenfotingens andar för att mota Olle i grind."

Hahaha älskar avslutningen med det gamla härliga uttrycket. Perfekt avrundning på den karaktärsbeskrivningen. Nu är frågan bara vad klassen heter på svenska. Rouge var Landsstrykare om jag inte missminner mig.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Sjukt kasst spel. Tråkig karaktär också. Skulle ha lagt till crusader istället

Sammanfattar det hela rätt bra.

Medlem

Whoa! En ny klass? låt mig gissa... 400kr?
sen lite pets.... 450?
kanske en kappa för 200?

Och kort därefter tjänar blizz mer än vad 200 indie studies tjänar tillsammans på innovativa och hjärtskärande spel

phi
Medlem
Skrivet av Zidious G:

"Det är en akrobatisk närstridsklass som använder sig av styrkan från jaguarens, gorillans, örnens och tusenfotingens andar för att mota Olle i grind."

Hahaha älskar avslutningen med det gamla härliga uttrycket. Perfekt avrundning på den karaktärsbeskrivningen. Nu är frågan bara vad klassen heter på svenska. Rouge var Landsstrykare om jag inte missminner mig.

Andefödd!

Medlem
Skrivet av Dinskugga:

Jag tycker PoE är fruktansvärt tråkigt och aldrig förstått PoE fans som hela tiden måste kommentera hur mkt bättre PoE är i varje kommentar om Diablo haha . Så jag tycker D4 expansion är mycket roligare.

Medlem
Skrivet av Allexz:

Whoa! En ny klass? låt mig gissa... 400kr?
sen lite pets.... 450?
kanske en kappa för 200?

Och kort därefter tjänar blizz mer än vad 200 indie studies tjänar tillsammans på innovativa och hjärtskärande spel

Det är en expansion.

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Även fast jag personligen tycker att paladin är ett grymt roligt tema i spel, ie wow, Diablo etc så är det faktiskt rätt uttjatad så jag är glad att dom vill köra på något nytt.

Typ alla andra klasser är ju det med, t ex Rogue och Sorcerer.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tråkigt.
(Pengar.)

PoE!
(inte)

Crusader?
Crusader.

Elden Ring istället.
(Nånting päron.)

Skrivet av devgonnadev:

I'm just so ... over... dessa trailers. Diablo 1-3... en grupp lite tokiga krigare från olika delar av världen som dras till att slåss emot ondska.* där man kan välja en att spela som ... Diablo 4 är mera sportfånarnas ide... "en som är bättre än alla andra" . Vilket är så jävla fel ide när det kommer till "competition" och sport. En är inte bäst? Det är laget tillsammans, folk runtomkring som gör att man blir stark. Du är ta-mig-fan inte stark som barn bara för du är utvald?? Du blir stark genom vänner och val i livet.

Hatar USA galna ideér med spel sen dagarna sen de förstörde pacman & superman mario med sina löjliga tv-spels tävling etc.

Ska ni kolla på denna "trailer" gör er själva en chans skippa till 1:00 - https://youtu.be/dsv8YGqw-hU?t=61

* = https://www.youtube.com/watch?v=j8np3Hk8I64

Nallat lite i godisskålen?

signatur

00:00:02:42

Medlem

Diablo III blev ju typ bra efter expansionen så denna kan nog bli bra! Och denna tycks ju bli lika intressant som Diablo II-expansionen med den som kunde förvandla sig till olika djur. Vad hette den nu igen? Sjukt rolig att spela som i alla fall så denna gör mig pepp.

Avstängd
Skrivet av redruM:

Det är en expansion.

Spelet har mikrotransaktioner

Medlem
Skrivet av phi:

Andefödd!

Tänkte också på det men det är för lätt. Bättre kan vi! Vi måste upp på Landsstrykar-nivå!

Hcz
Medlem
Skrivet av redruM:

Det är en expansion.

40-90 Euro

https://eu.shop.battle.net/en-us/product/diablo-iv

Kan vara stort men gissar på att det är greedy as hell.

Medlem

Kolla här istället så ska ni få se på grejer!
https://www.youtube.com/watch?v=QFVLcNTXtxM

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Spelet har mikrotransaktioner

Vad är det med det då? Klassen är inte en mikrotransaktion utan ingår i en större expansion. Därmed är inlägget jag svarade på missvisande och ditt svar totalt irrelevant.

signatur

Burn in the light.

Medlem
Skrivet av Sviskon:

Kolla här istället så ska ni få se på grejer!
https://www.youtube.com/watch?v=QFVLcNTXtxM

Helvete va stelt det såg ut.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Kanske Grim Dawn/Titan Quest är något för dig, väldigt bra spel båda två.

Kan inget annat än att hålla med. Grim Dawn är i min mening det rätta mixen av Diablo och PoE. Bra flyt och lagom djup i karaktärerna. Och teamet som matar ut bra uppdateringar.

Jobbar på mitt första försök att döda "ubers"

Medlem
Skrivet av Therant:

Saknar verkligen D1 stilen. Där kändes man som en ensam ynklig krigare som skulle rädda världen. D3/4 känns som superhjältar i en Marvelsoppa. Så synd att det blivit såhär enligt mig.

Har ni några tipps på D1 liknande spel?

Hero Siege är väldigt likt d2 iaf.

Testpilot
Skrivet av Funkymook:

Även fast jag personligen tycker att paladin är ett grymt roligt tema i spel, ie wow, Diablo etc så är det faktiskt rätt uttjatad så jag är glad att dom vill köra på något nytt.

Ärligt talat förstår jag inte varför vi får enstaka klasser strösslat med sådan lång tid mellan dem. En klass varje år känns ärligt talat väldigt slött, åtminstone för spel som ligger nära GaaS-modellen. Kollar man på andra spel i exempelvis MobA- eller FPS-genren så har man kunnat spotta ur sig betydligt mer på kortare tid.

För att tydliggöra det jag menar; bara för att en klass släpps behöver det inte utesluta att en annan släpps samtidigt, eller kort inpå åtminstone. Att vi nu får något annat än Paladin/Crusader är såklart roligt, men det är ändå en klass-typ som spelarbasen har skrikit efter innan D4 ens släpptes. Så jag hoppas Blizzard får tummen ur och får ut denna snart också, och att vi inte behöver vänta till Oktober nästa år...

signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Kan inget annat än att hålla med. Grim Dawn är i min mening det rätta mixen av Diablo och PoE. Bra flyt och lagom djup i karaktärerna. Och teamet som matar ut bra uppdateringar.

Jobbar på mitt första försök att döda "ubers"

1500+ timmar i Grim Dawn. Hittar fortfarande nya items, recept, secrets. Har fortfarande inte dödat alla bossar i spelet, och har fortfarande tonvis med builds jag vill prova. Sen kommer ytterligare en expansion nästa år.

Dock kan jag rekommendera Grim Dawn Item Assistant för den som vill spela. Du behöver det inte direkt, men börjar du spendera en hel del tid med spelet så är det ett måste. Det finns så sjuuukt många items i spelet och detta är ett stashprogram du kör i bakgrunden som ger dig oändligt utrymme och möjlighet att filtrera och söka efter items du äger. Programmet gör att du kan omvandla en stashtab som input och en annan som output i spelet. Så det är bara att hiva in så mycket loot du vill utan att behöva fundera på saken.

Medlem
Skrivet av Mortac:

1500+ timmar i Grim Dawn. Hittar fortfarande nya items, recept, secrets. Har fortfarande inte dödat alla bossar i spelet, och har fortfarande tonvis med builds jag vill prova. Sen kommer ytterligare en expansion nästa år.

Dock kan jag rekommendera Grim Dawn Item Assistant för den som vill spela. Du behöver det inte direkt, men börjar du spendera en hel del tid med spelet så är det ett måste. Det finns så sjuuukt många items i spelet och detta är ett stashprogram du kör i bakgrunden som ger dig oändligt utrymme och möjlighet att filtrera och söka efter items du äger. Programmet gör att du kan omvandla en stashtab som input och en annan som output i spelet. Så det är bara att hiva in så mycket loot du vill utan att behöva fundera på saken.

Jo det blir grötigt. Men jag har kört item filteret som är inbyggt i spelet. Det blir ju att man inte tjänar så mycket iron men det brukar räcka när man ska crafta nåt.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Jo det blir grötigt. Men jag har kört item filteret som är inbyggt i spelet. Det blir ju att man inte tjänar så mycket iron men det brukar räcka när man ska crafta nåt.

Jag har typ 12 000+ items i min stash. Många dubbletter givetvis, men jag nådde en punkt där att skapa alts enbart för lagring av items inte var hållbart längre. Det var liksom på nivån att jag slutade spela spelet för att det tog för mycket tid att gå igenom vad som var värt att spara och vad som var bäst rollat. Nu räcker det med att ställa in spelets lootfilter på att enbart visa dubbelrollade gröna samt blå/lila items. Sen är det bara att hiva in i stashen utan att ens behöva tänka på det.

När man sen gör en ny karaktär så är det bara att söka fram om man har lootat nått man behöver genom att söka på t.ex. item slot, stats och levelkrav och sen klicka på en knapp så dyker det upp i stashen. Extremt tidssparande jämfört med att behöva logga in på olika karaktärer hit och dit för att hitta nått item man behöver.

Medlem

Håll ut, Titan Quest 2 och GD : The Fangs of Asterkarn närmar sig

Avstängd
Skrivet av redruM:

Vad är det med det då? Klassen är inte en mikrotransaktion utan ingår i en större expansion. Därmed är inlägget jag svarade på missvisande och ditt svar totalt irrelevant.

Tycker du ett spel som kostar fullpris ska ha mikrotransaktioner?
Spelets ”Live service” funktioner är totalt meningslösa och är bara där som en ursäkt att sälja battlepasses och dyra skins till ungarna.
Ska dom ha en applåd för att dom bakar in den nya klassen i senaste expansionen? Nja…
Vi får se om expansionen är värd pengarna när det släpps helt enkelt, jag gissar NOT

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Tycker du ett spel som kostar fullpris ska ha mikrotransaktioner?
Spelets ”Live service” funktioner är totalt meningslösa och är bara där som en ursäkt att sälja battlepasses och dyra skins till ungarna.
Ska dom ha en applåd för att dom bakar in den nya klassen i senaste expansionen? Nja…
Vi får se om expansionen är värd pengarna när det släpps helt enkelt, jag gissar NOT

Det gör mig inget ont, jag köper själv inget i spelet och om andra har glädje av MT så är det väl bra.

Jag har inte sagt att de ska ha en applåd, jag säger att det är felaktigt att påstå att klassen är en mikrotransaktion.

Hur tänker du själv att det ska fungera? Du vill inte att klassen ska vara någon MT men verkar heller inte gilla att den är med i en expansion. Vad ska Blizzard göra för att du ska vara nöjd?

signatur

Burn in the light.

Medlem

För mig är detta too little, too late.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag har typ 12 000+ items i min stash. Många dubbletter givetvis, men jag nådde en punkt där att skapa alts enbart för lagring av items inte var hållbart längre. Det var liksom på nivån att jag slutade spela spelet för att det tog för mycket tid att gå igenom vad som var värt att spara och vad som var bäst rollat. Nu räcker det med att ställa in spelets lootfilter på att enbart visa dubbelrollade gröna samt blå/lila items. Sen är det bara att hiva in i stashen utan att ens behöva tänka på det.

När man sen gör en ny karaktär så är det bara att söka fram om man har lootat nått man behöver genom att söka på t.ex. item slot, stats och levelkrav och sen klicka på en knapp så dyker det upp i stashen. Extremt tidssparande jämfört med att behöva logga in på olika karaktärer hit och dit för att hitta nått item man behöver.

Jag förstår vad du menar. Men jag brukar vilja köra en "self found" stil när jag kör. Men visst hittar man nåt som ser bra ut så sparar jag det.

Medlem

Tänk att sitta och spela ett spel där man kan bygga sin egen klass med abilities som man verkar tycka är coola, använda vapen som är roliga att spela med för att sedan söka sig fram till vad andra tycker är den bästa builden just nu.
Jag lovar er att när ni slutar jaga efter metan i varenda spel så kommer också spelen bli roligare.

Medlem
Skrivet av devgonnadev:

I'm just so ... over... dessa trailers. Diablo 1-3... en grupp lite tokiga krigare från olika delar av världen som dras till att slåss emot ondska.* där man kan välja en att spela som ... Diablo 4 är mera sportfånarnas ide... "en som är bättre än alla andra" . Vilket är så jävla fel ide när det kommer till "competition" och sport. En är inte bäst? Det är laget tillsammans, folk runtomkring som gör att man blir stark. Du är ta-mig-fan inte stark som barn bara för du är utvald?? Du blir stark genom vänner och val i livet.

Hatar USA galna ideér med spel sen dagarna sen de förstörde pacman & superman mario med sina löjliga tv-spels tävling etc.

Ska ni kolla på denna "trailer" gör er själva en chans skippa till 1:00 - https://youtu.be/dsv8YGqw-hU?t=61

* = https://www.youtube.com/watch?v=j8np3Hk8I64

Chilla! Det tillverkas mängder av spel och de som gillar dem spelar dem. Sluta klaga så mycket och spela de spel du själv vill spela, ingen tvingar dig att spela Diablo 4.

123
Skriv svar