Tips på roliga single player fps spel?

Medlem
Tips på roliga single player fps spel?

Hej på er Som rubriken ovan lyder så vill jag ha tips på bra single player shooters. Grafik eller ålder på spel spelar ingen roll bara det har ett skönt gameplay och är lätt och komma in i. Håller just nu på med Duke Nukem Forever(spelade aldrig det back in the days) så skulle vara kul med tips på liknande som är snabba att komma in i och sköna att bara slå ihjäl några timmar med Alla tips mottages varmt

Redaktör
Ponny

Bulletstorm sprang jag på häromdagen. Har fina minnen från det!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Nyare: Doom 2016, nya Wolfenstein, Spec Ops: the Line, BF5.
Äldre: Soldiers of Fortune 1/2, Half-Life.

Medlem

Är du sugen på en rail shooter, bara enkelt pangande så rekommenderar jag Blue Estate.

Skribent

Black Mesa! Grym remake av Half-Life.

Medlem

Titanfall 2. Stört bra spel!


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jag fick massa tips i min tråd. Du kan säkert hitta ngt där som intresserar.

https://www.fz.se/forum/trad/451071-vilket-ar-det-basta-fps-s...

Medlem

Titanfall 2 som någon nämnde har en bra kampanj! Infinite Warfare är nog bästa COD kampanjen jag kan komma på!

Medlem
Skribent

No One Lives Forever 1 & 2. Spel som alla borde ha spelat och som förtjänar en uppföljare. Cate Archer ftw!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Dreijer:

Nyare: Doom 2016, nya Wolfenstein, Spec Ops: the Line, BF5.
Äldre: Soldiers of Fortune 1/2, Half-Life.

När vi pratar om SoF så borde vi även nämna Ravens andra klassiker så som Star Trek Voyager: Elite Force och deras orimligt underskattade Singularity.

Jävla tragiskt att de blev nedskickade och slava i saltgruvorn till CoD när Activision tog över. Otroligt kompetenta utvecklare med bra spel och bra idéer.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent

C&C Renegade, om det nu går att få tag på någonstans.

Skribent
Skrivet av Shadee:

C&C Renegade, om det nu går att få tag på någonstans.

Det gjordes väl en fan-remake för några år sen tror jag till och med?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

No One Lives Forever 1 & 2. Spel som alla borde ha spelat och som förtjänar en uppföljare. Cate Archer ftw!

Håller med! Grymt roliga spel, bra story, setting, humor och gameplay!

Finns endast på PC och Xbox/PS2 om jag inte missminner mig? Ingen remake har släppts väl?

Medlem

Turok 1 & 2.

Mycket utforskande och är väldigt enkla att bara sätta igång och börja röja.
2'an är väl lite mer komplex i bandesignen, därav är det också ganska mycket längre än det första spelet.
Nightdive's remasters är fantastiska portar.

Turok 3 däremot är inte någon höjdare. Det känns bara som en nedvattnad Half-Life kopia.

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det gjordes väl en fan-remake för några år sen tror jag till och med?

Ingen koll faktiskt. Inte spelat det på många många år, men hade lätt köpt till PC om det kostade runt 10-13€.

Skribent
Skrivet av Shadee:

Ingen koll faktiskt. Inte spelat det på många många år, men hade lätt köpt till PC om det kostade runt 10-13€.

Renegade X hette det. Släpptes 2014


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Get to the Orange Door är riktigt trevligt.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

När vi pratar om SoF så borde vi även nämna Ravens andra klassiker så som Star Trek Voyager: Elite Force och deras orimligt underskattade Singularity.

Jävla tragiskt att de blev nedskickade och slava i saltgruvorn till CoD när Activision tog över. Otroligt kompetenta utvecklare med bra spel och bra idéer.

Håller helt med!

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Aha. Kollade upp lite snabbt och ser ut som det är multiplayer samt en minikampanj. Inte själva originalspelet.

Sedan så se på fan. Det fanns ju på Steam! För det här lär väl vara originalspelet? Kom på Steam i mars iår som jag förstår det.
https://store.steampowered.com/app/2229890/Command__Conquer_R...

Undrar vad det kostade på rean som avslutades för 1h sen...🙄

Edit: Verkar vara rejält trasigt dock och inte anpassat alls till dagens datorer. Enligt recensionerna iaf.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det spelet är så j-kla bra. Fler borde spela det!

Medlem

Real Return to castle wolfenstein, finns som mod nu på steam, version 5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Många har ju varit och är ganska kritiska till Atomic Heart men jag diggade det faktiskt !

Medlem

Prey 2006, Black Mesa, Atomic Heart, BioShock


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar