ens äldre spel, som man vill visa.
Kan du försöka ta en något skarpare bild, tack?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
förlåt, var så uppspelt över att visa vad man körde som ung så man tänkte inte på att bilden blev så dålig i kvalite.
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance
blir fortfarande inte vidare skarpt, ber om ursäkt för det
Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
förlåt, var så uppspelt över att visa vad man körde som ung så man tänkte inte på att bilden blev så dålig i kvalite. <Uppladdad bildlänk>
Har också Oracle of Seasons liggande hemma hos föräldrarna. Mest frustrerande minnen av det spelet faktiskt. Kan inte ha förstått tillräckligt med engelska när jag spelade det som barn för när jag tänker tillbaka på det så känns det som att jag bara vandrade runt på måfå hela tiden.
Har också Oracle of Seasons liggande hemma hos föräldrarna. Mest frustrerande minnen av det spelet faktiskt. Kan inte ha förstått tillräckligt med engelska när jag spelade det som barn för när jag tänker tillbaka på det så känns det som att jag bara vandrade runt på måfå hela tiden.
tror jag gjorde det också även om engelska inte var något problem
Det var bra på sin tid Fredrik . man satt i bilen och försökte få lite ljus för att kunna spela, tror att tända ljuset i baksidan kunde störa då folk körde. good times. hade ett turtes spel som verkligen var dåligt, men så många spel försvann genom åren. man var också ung.
Mitt fynd jag gjorde i soprummet hemma för några år sedan
https://i.imgur.com/lNdCYFM.png
Kände att detta behövde en egen post, även om jag gjorde en innan. damn, ser grymt ut :D. när jag växte upp (inte gjort det helt) så hade vi fortfarande en hel del floppy disk skivor kvar från den tiden då dom användes. tror det var till min äldre brors cm64? ingen aning faktiskt, dom var gigantiska.
förlåt, var så uppspelt över att visa vad man körde som ung så man tänkte inte på att bilden blev så dålig i kvalite. <Uppladdad bildlänk>
Tackar
Riktigt fin spelsamling! Jag körde också på Pokemon Red.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Sega Mega Drive är det äldsta jag har hemma, min första konsol och tillika spelmaskin då vi inte hade dator på den tiden. Den rullar på bra fortfarande utan minsta problem. Har nyligen gått igenom allt sådant gammalt och packat i plastlådor från IKEA så blir ingen uppackning för att lägga in bild. Klenoden i spelsamlingen från Sega är ett komplett Fantasy Star IV, som jag köpte begagnat efter att ha sålt jultidningar och majblommor.
Har även N64 med flera kompletta spel, Mario64, Mario Kart 64, Goldeney och ett par till. Köpte på blocket för 800:- för flera år sedan. Då ingick också 4 originalkontroller, minneskort och expansionpak.
Edit: Rättat lite stavfel. Skriver på mobilen och har tydligen för tjocka tummar.
Här är en del av samlingen.
<Uppladdad bildlänk>
Känner igen flera spel från min egen PC-samling Realms of the Haunting är ett av mina favoritspel Jag kommer ihåg hur detaljerad grafiken var till skillnad mot andra FPS-spel och väldigt stämningsfullt. Spelet fick ofta just grafiken som minus i recensioner eftersom det inte var i "riktig" 3D som men jag gillade som sagt detaljrikedomen 3D-motorn gav till skillnad mot den detaljlösa och kantiga Quake som var "state of the art" vid den tiden.
Känns som jag är redo för en andra genomspelning av ROTH... jag är lite sugen faktiskt Första gången spelade jag i action-läget och det blir det nog om jag spelar det igen.
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc
Här är en del av samlingen.
<Uppladdad bildlänk>
Skulle du mot förmodan vilja sälja the dig så hojta
i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5
Känner igen flera spel från min egen PC-samling Realms of the Haunting är ett av mina favoritspel Jag kommer ihåg hur detaljerad grafiken var till skillnad mot andra FPS-spel och väldigt stämningsfullt. Spelet fick ofta just grafiken som minus i recensioner eftersom det inte var i "riktig" 3D som men jag gillade som sagt detaljrikedomen 3D-motorn gav till skillnad mot den detaljlösa och kantiga Quake som var "state of the art" vid den tiden.
Känns som jag är redo för en andra genomspelning av ROTH... jag är lite sugen faktiskt Första gången spelade jag i action-läget och det blir det nog om jag spelar det igen.
ROTH var en intressant kombination av FPS och äventyrsspel. Labyrinten var riktigt knivig.
Skulle du mot förmodan vilja sälja the dig så hojta
Tyvärr inte. Riktigt snygg utgåva. Har även boken.
En del från samlingen
Lite C64-spel:
Atari ST-spel (USA utgåvor)
Capcom Street Fighter EX:
PC-spel (DOS)
Amiga 1200:
◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍ Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍ Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11
◍◯◍ C64, Atari ST, Nintendo Switch, Archimedes, Amiga, ZX Spectrum, PSP, Amstrad CPC, Dreamcast.. etc