Vad spelar du för tillfället?

Medlem
Vad spelar du för tillfället?

Vilket spel spelar du för tillfället?
Varför valde du att börja med just det spelet.
Vore intressant att höra


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag kan börja
Jag spelar för tillfället 3st spel "aktivt".

Tactics Ogre Reborn
Spelar på steam deck.
Alltid gillat JRPG Strategi eller vad man ska kalla det. Spelade aldrig originalet och jag tycker det här har allt man kan förvänta sig av denna typ av spel. Storydrivet och pixligt

Ghosts of Tabor
Ett early access spel som kan beskriva sig som "Escape from Tarkov i VR".
Precis som det låter, oförlåtande och grindigt men ack så belönande.
Lyckas man "låsa upp allt" så blir det dock inte lika kul utan då väntar man på nästa wipe.

Sniper Elite VR
Helt ok spel.
Saknar känslan i skjutvapnena vilket är synd. Men sniperbössorna har däremot bra känsla och storydrivna sp-shooter är man inte bortskämd med i VR.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Farm tycoon på Switchen tro det eller ej. Blev helt hooked. Älskar såna sims…och tänkte jag ska testa driva min bondgård. 10kr på förra rean, tror inte jag kunnat göra en bättre affär 😂 och det är faktiskt roligt

Releasehästryttare

Har svårt att slita mig från Deep rock galactic fortfarande!

Inaktiv

Sand land, riktigt kul spel. Gillar DragonQuest/DragonBall stilen. grafien är bra det känns som man spelar en anime
Fått riktigt bra omdömen på Steam.

Spelet fanns med på sommarean nu så blev ett av köpen:D

Medlem

Stellaris

Mitt goto spel om jag inte känner för något annat, har nästan alltid en kampanj igång.

The Riftbreaker

Det släpptes nyligen en expansion, dags för en ny genomspelning.

XCOM Enemy Within

Mitt favorit XCOM. Hoppar igång när jag vill spela från TV soffan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har nyss spelat klart Warcraft III: Reign of Chaos v1.30.4. Ska till att börja med Frozen Throne nu.

Varför? Jag kände ett skriande behov av att stilla mitt Warcraft behov, men jag tycker att WoW har blivit så jävla dåligt, tråkigt och PK, nu de sista åren och är inte heller särskilt förtjust i Cataclysm. Så det kändes bra att kunna återvända till ett oredigerat, ocensurerat warcraftspel från Blizzards storhetstid (att jag sedan aldrig spelat det tidigare är ju ytterligare ett plus!).

Medlem

Brunwald Castle är lite... typ... som Atlantis i Fate of Atlantis. Fast i mycket mindre skala.

The Last Crusade älskar verkligen det här med att endast synliggöra en liten yta runt Indy, för att labyrintisera upplevelsen så mycket som möjligt. Trodde fan aldrig katakomberna skulle ta slut. Det är inte svärt att orientera sig, men när man för tredje gången kastas in i exakt samma typ av labyrintiska utforskande så känns det väldigt gammalt.

Såhär långt känns spelet förvånansvärt lätt.

Försöker civilisera Irland i Imperator Rome. Har noll koll på vad jag gör men har en saftig bit av Nordirland under min tumme.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Lätt fram till den a punkt, det vill säga.

Saknar ett föremål jag kan använda för att muta en vakt för att slippa slåss med denne. Känner mig helt chanslös vad gäller slagsmålet, har fått ned vaktens hälsa till hälften när det gått som bäst.

Dock, hade det inte varit för att jag vet vilket föremål jag behöver (för att jag läst det på annat håll) och att jag är medvetden om att jag måste spela om spelet nästan från början för att kunna plocka upp föremålet hade jag aldrig tagit mig förbi detta scenario (sämsta tänkbara Sierra-attityd med en semi-dead end man inte ens är varse om att man befinner sig i)... men eftersom att vägen mellan föremålet och där jag befinner mig nu är både lång och seg att spela får der bli ett senare projekt när jag lyckats återfå mitt intresse i spelet.

Vissa saker var verkligen inte bättre förr.

Medlem
Skrivet av Legerdemain:

Lätt fram till den a punkt, det vill säga.

Saknar ett föremål jag kan använda för att muta en vakt för att slippa slåss med denne. Känner mig helt chanslös vad gäller slagsmålet, har fått ned vaktens hälsa till hälften när det gått som bäst.

Dock, hade det inte varit för att jag vet vilket föremål jag behöver (för att jag läst det på annat håll) och att jag är medvetden om att jag måste spela om spelet nästan från början för att kunna plocka upp föremålet hade jag aldrig tagit mig förbi detta scenario (sämsta tänkbara Sierra-attityd med en semi-dead end man inte ens är varse om att man befinner sig i)... men eftersom att vägen mellan föremålet och där jag befinner mig nu är både lång och seg att spela får der bli ett senare projekt när jag lyckats återfå mitt intresse i spelet.

Vissa saker var verkligen inte bättre förr.

Nej det är lätt att glömma bort


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Spider-Man 2: Blev sommarens story-spel eftersom det var på rea för någon månad sen.

Warno: Fick bli sommarens tunga strategispel för sena regniga kvällar!

Medlem

Kör Remnant 2 med dess DLC just nu. Ettan var en väldigt positiv överraskning, så har sett fram mot att lira tvåan. Som småbarnsförälder är det lite jobbigt att det inte verkar finnas en klassisk pausfunktion, men det får gå ändå.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Efter Paper Mario (jättekul) så fortsätter jag nu på Horizon Forbidden West.

Medlem

Jag spelar SunnySide och Starfield.

SunnySide är väl en farming och social simulator. Ta hand om sina plantor, djur och skaffa vänner. Lite av en light version av Stardew Valley i 3D miljö.

Starfield, det är starfield. Uppskattar det för vad det är. Kunde ha varit bättre och kunde ha varit sämre. Men jag har kul med det och det är det som spelar roll.

Medlem

Vad jag spelar beror mest på vad jag känner för stunden, jag har ganska många spel installerade och jag hoppar hejvilt mellan dom
Just nu har det blivit ganska mycket Dark Souls: Remastered... har spelat drygt 24 timmar totalt och gjorde en paus på 3 år efter jag spelat 17 timmar, just idag så gick jag tillbaka lite i spelet och kollade om jag missat något på dom tidigare delarna och upptäckte karaktären som syns på bilden nedan


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Shadows of Doubt och xDefiant.

Shadows of Doubt förlorar man sig själv i, sån otrolig atmosfär.
xDefiant blir man bara galen på, men det känns skönt att panga i det spelet - tillfredsställande.

Medlem

Efter roliga Paper Mario så tänkte jag fortsätta på Horizon Forbidden West, men fortsätter på Wind Waker istället. Kände direkt att det är roligare. Uppskattar den avskalade grafiken, Horizon känns så plottrigt.

Medlem

Varvar Wartales med Lies of P just nu

Medlem

Har fastnat i ett gammalt DOS spel från 1994, "Kingmaker".
Ursprungligen ett kortdrivet brädspel från 70-talet (som fick en ny utgåva förra året) där man manövrerar engelska adeln med sina härer under "Rosornas krig".

När man accepterat att ögonen blöder och kontrollerna är stela och dåliga så finns här ett riktigt underhållande spel och MASSOR av nostalgi för de som är gamla nog att minnas DOS-eran!

Finns för DOSbox eller spel direkt i webbläsaren
https://www.myabandonware.com/game/kingmaker-2xb


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

yoshi's woolly world.

Väldigt mycket Yoshis Island känsla, även om jag inte gillar garn grafiken.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har nyss spelat klart Warcraft III: Reign of Chaos v1.30.4. Ska till att börja med Frozen Throne nu.

<Uppladdad bildlänk>

Varför? Jag kände ett skriande behov av att stilla mitt Warcraft behov, men jag tycker att WoW har blivit så jävla dåligt, tråkigt och PK, nu de sista åren och är inte heller särskilt förtjust i Cataclysm. Så det kändes bra att kunna återvända till ett oredigerat, ocensurerat warcraftspel från Blizzards storhetstid (att jag sedan aldrig spelat det tidigare är ju ytterligare ett plus!).

Trodde jag var den enda som lirade Warcraft III nu har dock spelat klart kampanjerna och kör bara skirmish matcher.

Medlem

Jag fixar och donar lite i The Finals

Medlem

Squad 24/7 ! Kanske inte riktigt men det är roligt att liksom följa med tillsammans med andra för att lösa en uppgivt, annars blir det mest Flashpoint campaigns southern storm, ett Matrix spel:)

Medlem

Elite: Dangerous är mitt main, sen blir det nån match world of warships. Sen blir det nån mellanstickare typ Diablo 4(testade sorceress) och Supreme Commander.

Medlem

Spelar Thirsty suitors. Ville ha något annorlunda och det fick jag. Det är svårt att beskriva spelet men det är litet och ingår i GP för de som har det så det är enkelt att prova. Spelet är inte för barn dock. Det innehåller inget naket eller våld men jag tror att den yngre generationen finner spelet ganska tråkigt. Helst ska man nog ha passerat tonåren också för att kunna relatera till huvudpersonen Jala.

Medlem

Spelade precis ut Spider-man 2 och Kena Bridge of spirits och just påbörjat Assassin's Creed Mirage och Avatar som jag växlar i mellan! 2st relativt nya spel från min backlog som jag ännu inte klarat! De ska jag klara ut nu under min semester! Spelar på Ps5. Kör även lite olika bilspel och flight simulator till pc med div ratt å Joystick!

Redaktör
Ponny

Just nu spelar jag OM Assassin's Creed: Revelations. Fick med mig många, många timmar i helgen! Skälet är väl min "spel-OCD". Började med originalet i fjol, och har betat av uppföljarna. Vet inte riktigt var resan ska sluta, men jag kör på så länge motivationen finns där. Men nån paus lär det bli framöver.

Spelar även Phoenix Wright, om än inte lika intensivt. Också ett spel jag kör om.

Sedan ska jag starta första Dragon Age endera dagen, men får se när det blir.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Soptunnebarn:

Spelade precis ut Spider-man 2 och Kena Bridge of spirits och just påbörjat Assassin's Creed Mirage och Avatar som jag växlar i mellan! 2st relativt nya spel från min backlog som jag ännu inte klarat! De ska jag klara ut nu under min semester! Spelar på Ps5. Kör även lite olika bilspel och flight simulator till pc med div ratt å Joystick!

Ah, spider man 2! Extremt roligt spel!
Körde det i våras och plockade Platinum i det!

Medlem

Försöker bocka av lite i backlogen nu i sommar:

PsVita: Danganronpa
PS4: Nier Replicant
Ps5: YS Origin
Switch: We Love Katamari, Theatrhytm Final Bar Line

Skriv svar