Ubisoft bekräftar att de har fler Assassin's Creed-remakes på gång

Robot
Ubisoft bekräftar att de har fler Assassin's Creed-remakes på gång

Ge mig Black Flag. På momangen.

#Assassins-creed, #Ubisoft


Medlem

Har bara spelat dom 3 första spelen i serien. Skiljer det ens något grafikmässigt mellan dom gamla och nya spelen så att det är lönt med remakes?

Testpilot

Känner mig lite skeptisk till att de spelen skulle bli så mycket bättre av remakes faktiskt. Möjligtvis det första spelet som redan när det släpptes kändes lite kantigt.

Medlem

Remakes är välkomna då deras ”remaster” Eizo collection inte var mycket att hurra för har jag hört.

Köpte nyligen bundlen med Unity, Syndicate och Black Flag till PS4 för att de var billiga och med en nypa hopp om gratis (eller prissatta) 60fps patchar i likhet med Origins och FarCry 5.

Har inte testat LG C1:s motion smoothing för fejkad 60fps på spelen ovan men jag är rädd att stridssystemets tajming inte funkar i likhet med i Mad Max på PS4.

Nej, jag vill inte se Ubisoft göra remakes av serien. Speciellt med deras inställning och stil på den moderna serien vilket har gjort det för löjligt stort och innehållslöst. Gillar inte rpg elementen i serien, har man följt serien sen begynnelsen vet man att detta är inte AC längre.
Har varit en trogen Creed följare sedan 2010 men nu med hela kontroversen med Shadows har jag helt ledsnat på den här serien....

Gillade aldrig de tidiga AC, men spelade Origins och Odyssey, roligt att man verkar inspirerats av Witcher 3, Bethesda osv, helt rätt väg.

Black Flag har jag inte spelat, skulle gärna spela en remake av det.

Det tråkiga med serien är sci-fi/nutida elementen. De borde absolut ha delat upp detta och haft kvar original AC för fansen och sen en ny spelserie som är openworld/RPG som inte har nutida-grejset, det är bara i vägen för upplevelsen.

Avstängd
Skrivet av Besprutningsfarfar:

Gillade aldrig de tidiga AC, men spelade Origins och Odyssey, roligt att man verkar inspirerats av Witcher 3, Bethesda osv, helt rätt väg.

Black Flag har jag inte spelat, skulle gärna spela en remake av det.

Det tråkiga med serien är sci-fi/nutida elementen. De borde absolut ha delat upp detta och haft kvar original AC för fansen och sen en ny spelserie som är openworld/RPG som inte har nutida-grejset, det är bara i vägen för upplevelsen.

Odyssey är min favorit som Kassandra.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Testpilot

Black Flag är nog det spelet jag mest ser fram emot få sig en putsning, även Rogue vore trevligt att se.

Däremot Unity och Syndicate tror jag inte behöver mycket mer än lite moderna tillslag som RT och uppskalning (DLSS/FSR), texturmässigt håller det upp rätt okej fortfarande. Men det kan lika gärna vara minnet som spökar och att spelen har åldrats sämre än vad mitt minne säger, och därmed kräver en fullstor genomgång vid en uppdatering.

Skrivet av Ibenaben:

Har bara spelat dom 3 första spelen i serien. Skiljer det ens något grafikmässigt mellan dom gamla och nya spelen så att det är lönt med remakes?

Korta svaret; ja.

Allt annat vore ett katastrofalt misslyckade över inte mindre än 3 konsolgenerationer, för att inte tala om PC. Särskilt när det kommer till Ubisoft som brukar lägga väldigt mycket krut på den grafiska presentationen. Som jag nämner ovan kanske inte Unity respektive Syndicate behöver en full remake (knappt remaster), däremot kan de fortfarande må bra av moderna renderingstekniker.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Har bara spelat dom 3 första spelen i serien. Skiljer det ens något grafikmässigt mellan dom gamla och nya spelen så att det är lönt med remakes?

Eftersom sista spelet du spelade kom ut 2010 så tror jag nog det kan se väldigt utdaterat om du spelar det idag.

Jag skulle kunna tänka mig att köra genom Assassins creed 2, Brootherhood och Revelations om de slänger ihop dem till en enda och tar med det bästa och ger nytt material i dem. Ezio Auditore är bästa karaktären och efter honom slutar Ass-greed för mig. Jag har dock redan Ezio collection som är högupplöst.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Besprutningsfarfar:

Det tråkiga med serien är sci-fi/nutida elementen. De borde absolut ha delat upp detta och haft kvar original AC för fansen och sen en ny spelserie som är openworld/RPG som inte har nutida-grejset, det är bara i vägen för upplevelsen.

Jag tycker idén om det nutida sci-fi att allt utspelas i en minnes maskin är det mest intressanta med hela spelet men alla karaktärer dom har gjort i framtiden/nutiden är så urlöjligt fjantiga och värdelösa så det bara blir pinsamt.

De skulle ha bytt ut dem och göra något riktigt ballt i stället. Typ lite Steampunk/ Cyberpunk framtid och vettiga uppdrag i framtiden. Så att man faktiskt lever lika mycket i två olika världar att utforska eller något.

Något annat jag önskar är att någon skapar är ett spel man reser i tiden. Det vore asballt att hoppa mellan olika tidsperioder och kanske har teknologi från framtiden på stenåldern eller något.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Ubisoft bekräftar att de vill fortsätta mjölka Assassin Creed spelserien.


signatur
Medlem

Ge oss remaster/remake på AC2--Revelations.

Medlem

Hade gärna sett ett till spel där man ser konflikten från Templars sida. Assassins Creed: Rogue är bättre än dom flesta tror och Shays motivation för att lämna Assassins är väldigt förståelig.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Poke_85:

Ge oss remaster/remake på AC2--Revelations.

Ja det blir nog skitbra om de förstör spelen med xp och RPG skräp. Som cp och alla andra nya spel.

Längtar.

Skrivet av lonian:

Jag tycker idén om det nutida sci-fi att allt utspelas i en minnes maskin är det mest intressanta med hela spelet

Jag tycker snarare bara det tar bort inlevelsen. Att man ska tänka att man egentligen inte är där alls utan bara i maskinen/minnet.

Vi har ju denna lite tråkiga uppenbarelse bara genom att spela det, vi spelar det ju på en maskin, men är inlevelsen bra i ett spel så tänker man knappt på det, man är där: det ultimata för inlevelse. Men här ska man påminnas om det i spelet också "OBS: du är i en maskin, det är inte på riktigt!" okkkk, tack för det...

Sämsta tänkbara sätt att göra ett spel inlevelsefullt på.

Testpilot
Skrivet av MrStrange:

Ubisoft bekräftar att de vill fortsätta mjölka Assassin Creed spelserien.

Det är inget nytt; senaste jag hörde så var det inte mindre än 11 stycken Assassin's Creed-projekt i olika omfattning igång hos Ubisoft


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Medlem

Men för helvete Ubisoft, skulle det verkligen skada er så himmla mycket att bara göra en enkel spin-off till Black Flag och ge oss en eller två båtspel där vi kan få spela som brittisk officer eller pirat och jaga skepp?
(Visst ja, ni försökte med något så som Skulls'n'bones...) Äh, kanske lika bra ni håller er till det enda ni kan *suck*

Medlem

Fixade Black Flag på switch nu under rean (spelade igenom PS4-versionen i höstas). Sjukt beroendeframkallande att leta bättre skepp att plundra och lägga till sin växande flotta 🤩

Skrivet av ForrestFox:

Men för helvete Ubisoft, skulle det verkligen skada er så himmla mycket att bara göra en enkel spin-off till Black Flag och ge oss en eller två båtspel där vi kan få spela som brittisk officer eller pirat och jaga skepp?
(Visst ja, ni försökte med något så som Skulls'n'bones...) Äh, kanske lika bra ni håller er till det enda ni kan *suck*

Sid Meier's Pirates! 2004 finns på Gog för en billig penning just nu. Och hur mycket jag än än Black Flag finns inget sjörövarspel som slår Pirates! (originalet, Gold och remaken är alla fortfarande sjukt bra spel)

1
Skriv svar