Silent Hill 2-remaken har fått släppdatum i oktober

Robot
Silent Hill 2-remaken har fått släppdatum i oktober

Och en 13 minuter lång gameplay-video.

#Bloober-team, #Silent-hill-2


Medlem

Ser riktigt nice ut! Ska bli mysrysigt att få återvända till Silent Hill i höst

Medlem

Läbbigt! Skriver upp den på önskelistan men vi får se om man vågar spela igenom det i höstens mörker hehe

Medlem

Trevligt, blir nog köp vid någon tillfälle. Enda som talar emot releaseköp för min del är 70euro/800Kr för en Remake.

It's not a lake, it's an ocean

Självfallet kommer inte alla SH-fans bli nöjda, men jag tycker att detta ser bra ut. Jag hade verkligen föredragit att de gjort det första spelet först, som är i störst behov av en remake, men Silent Hill 2 är en skräckklassiker så detta blir oerhört trevligt att återuppleva i höst.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Silent Hill. Det var tider det. När det var bra och relevant. För 23 år sedan.

De lyckades paja allt med Silent Hill 3.

Jag behövde inte se henne växa upp. Jag älskar det första spelet så jag behövde inte se honom dö. Det var bra som det var. År 2003 så tog allt som var fantastiskt med Silent Hill slut. RIP.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Silent Hill. Det var tider det. När det var bra och relevant. För 23 år sedan.

De lyckades paja allt med Silent Hill 3.

Jag behövde inte se henne växa upp. Jag älskar det första spelet så jag behövde inte se honom dö. Det var bra som det var. År 2003 så tog allt som var fantastiskt med Silent Hill slut. RIP.

Själv tycker jag att trean är bäst i serien tänk vad olika ens smak kan vara ibland.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

Medlem

se rätt kast ut


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av marsson90:

Själv tycker jag att trean är bäst i serien tänk vad olika ens smak kan vara ibland.

Ja, och tur är väl det. Tänk om alla hade samma smak och alla gillade Scooter

Medlem

Ååh vad jag önskar att jag vågade spela skräckspel med alla dessa remakes som ploppar upp

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, och tur är väl det. Tänk om alla hade samma smak och alla gillade Scooter

"MARIA MARIA I LIKE IT LOUD!"

Vem vet, de kanske byter ut temalåten i SH2 mot den låten av Scooter istället.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700K med Contact Frame och Kryosheet
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro

Medlem

Tycker det ser över förväntan bra ut måste jag erkänna. Många detaljer som de har hållit klassiska men i ny skepnad.
Och skådespelet verkar också riktigt bra!

Medlem

Resident Evil-rimäjksen var ju kanonbra så detta verkar spännande. De måste dock sätta en vettig prislapp. Max 500 kr. Det är ju trots allt bara en rimäjk.

Medlem

Det ser bra ut. Har bara spelat det första när det kom. Tycker att priset var lite högt, så väntar nog på att det går ner lite.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Självfallet kommer inte alla SH-fans bli nöjda, men jag tycker att detta ser bra ut. Jag hade verkligen föredragit att de gjort det första spelet först, som är i störst behov av en remake, men Silent Hill 2 är en skräckklassiker så detta blir oerhört trevligt att återuppleva i höst.

Förstår verkligen inte varför någon skulle klaga på en remake när allt är 100 gånger bättre när vi sett det gång på gång med Resident Evil serien. Alla remake capcom har gjort har varit bättre än de gamla. Visst folk klaga på del 3 men det är för de korta ner spelet till en vis del men annars är det lika påkostat som del 2 och 4. Testa SH 2 för 7år sen men stängde av efter 20min. Helt ospelbart. Folk som klagar har inget bättre för sig.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

se rätt kast ut

Vad är det som du tycker ser dåligt ut?

Personligen tycker jag det ser riktigt spännande ut. Givet release köp. Antingen till Steam eller PlayStation 5.

Skrivet av submariner:

Förstår verkligen inte varför någon skulle klaga på en remake när allt är 100 gånger bättre när vi sett det gång på gång med Resident Evil serien. Alla remake capcom har gjort har varit bättre än de gamla. Visst folk klaga på del 3 men det är för de korta ner spelet till en vis del men annars är det lika påkostat som del 2 och 4. Testa SH 2 för 7år sen men stängde av efter 20min. Helt ospelbart. Folk som klagar har inget bättre för sig.

100% agree.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av submariner:

Förstår verkligen inte varför någon skulle klaga på en remake när allt är 100 gånger bättre när vi sett det gång på gång med Resident Evil serien. Alla remake capcom har gjort har varit bättre än de gamla. Visst folk klaga på del 3 men det är för de korta ner spelet till en vis del men annars är det lika påkostat som del 2 och 4. Testa SH 2 för 7år sen men stängde av efter 20min. Helt ospelbart. Folk som klagar har inget bättre för sig.

Jag håller med, men långt ifrån alla gör det. Jag såg videor där vissa RE-fans klagade högljutt på förändringarna i remaken av RE4. Grejen med sådana här klassiska spel är att många har väldigt nostalgiska känslor för dem. Det är svårt att prata folk tillrätta när deras åsikt bygger på en känsla. Just därför är jag så imponerad av Capcoms remakes av de klassiska RE-spelen. De lyckas bevara det som var bra, behålla känslan och ändå förnya gameplay så att det känns nytt och modernt. Det är verkligen inte lätt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av marsson90:

"MARIA MARIA I LIKE IT LOUD!"

Vem vet, de kanske byter ut temalåten i SH2 mot den låten av Scooter istället.

Haha, jag skäms lite över det idag, men älskade dem och den låten när jag var 13!

Förövrigt hade jag också gärna sett en remake av ettan först, sen trean så de hade en hel moderniseringstrilogi!

Medlem

Mjee, jag är fortfarande ytterst tveksam till denna remake.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Mjee, jag är fortfarande ytterst tveksam till denna remake.

Ser det inte lite ut som det har Ps4-grafik?

Medlem

Ser helt okej ut. Rent grafiskt mer som ett ps3-spel. Men blir iallafall ett köp när det är rea. Gillar att de behållit dimma som är väldigt viktigt för stämningen. På sin tid var det dels för att dölja dåtidens tekniska begränsningar.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Vad är det som du tycker ser dåligt ut?

Jag håller med honom. Atmosfären ser rätt nice ut, men combaten känns otroligt stel och B. Jämför bara med Resident Evil 4 Remake. Gillar inte heller hur monstren beter sig, de känns nästan mänskliga. Parera James slag med handen? Sen vad fan har de gjort med Angelas ansikte?

Spelet känns snarare PS4 (med PS3 combat) än PS5, helt enkelt.
Spelat originalet flera gånger sedan det släpptes och älskar det, tillsammans med ettan och trean.
Hoppas detta vänder.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, och tur är väl det. Tänk om alla hade samma smak och alla gillade Scooter

Det hade inte varit ett problem då alla hade tyckt om det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Ser det inte lite ut som det har Ps4-grafik?

Är inte så stor skillnad mellan ps4 och ps5 grafik. Ps6 grafik lär nog inte heller vara så överdriven skillnad på heller. Det handlar mer om upplösning och framerate, visst en del bättre ljussättningar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Såg genom hela videon nu. Tycker dels att de visade lite för mycket men. Det känns som att de bara tagit orginalet och lagt på ny grafik, vilket känns lite trist. Men jag kommer absolut att köpa det. Kanske spelar genom orginalet igen efter att ha kört remaken.

Gällande grafiken så kan de säkert släppa silenthill 2 remake på både ps4 och Nintendo switch 2 med ändrade settings.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Störde mig verkligen på den här trailern.
Det ser platt och andefattigt ut på nått sätt, slarvigt och kärlekslöst. James ser ut som en något detaljfattig 18-årig "pretty boy" nu istället för det något ruffiga utseendet från originalet. Haha, stör mig t.om. på den sjukt billiga ljusröda ramen som signalerar låg hälsa...ser verkligen ut som att de klippt in en röd frame från paint som klistrats på utkanten av bilden. Bloober är erkligen totalt hopplösa, men det förvånar mig inte att snåla och lata Konami anlitade just dem.

Skrivet av Ruffles:

Jag håller med, men långt ifrån alla gör det. Jag såg videor där vissa RE-fans klagade högljutt på förändringarna i remaken av RE4. Grejen med sådana här klassiska spel är att många har väldigt nostalgiska känslor för dem. Det är svårt att prata folk tillrätta när deras åsikt bygger på en känsla. Just därför är jag så imponerad av Capcoms remakes av de klassiska RE-spelen. De lyckas bevara det som var bra, behålla känslan och ändå förnya gameplay så att det känns nytt och modernt. Det är verkligen inte lätt.

Ja, klart det bygger på en känsla. Man kan ju inte "tala folk tillrätta" att gilla en remake baserat på "objektiva" parametrar, typ; "Remaken är ju bättre, kolla själv, den har ju så här många fler polygoner i karaktärsmodellerna!"
Tycker själv det är något som gått förlorat i Capcoms RE-remakes som kommit på senare år. 4:an har jag inte spelat än, men ett tydligt exempel för min del är hur tvåan förlorat mycket av sin originalitet. Ett bra exempel är musiken, vet att man kan ha originalets soundtrack om man vill, men man märker ju ändå att det inte är samma typ av talangfulla produktion när man slår på det nya soundtracket som gjorts i grunden för remaken, helt intetsägande slingor man aldrig kommer komma ihåg. Originalspelets melodier däremot har fastnat för alltid i min hjärna då de är säregna och rakt igenom briljanta.

Medlem
Skrivet av lonian:

Såg genom hela videon nu. Tycker dels att de visade lite för mycket men. Det känns som att de bara tagit orginalet och lagt på ny grafik, vilket känns lite trist. Men jag kommer absolut att köpa det. Kanske spelar genom orginalet igen efter att ha kört remaken.

Gällande grafiken så kan de säkert släppa silenthill 2 remake på både ps4 och Nintendo switch 2 med ändrade settings.

De har sagt att de är stolta över att de med nyare grafik kan visa mer än man fick se tidigare. Det var ju det som var grejen, och bidrog till atmosfären, man fick använda fantasin, blir mer mystik. Ibland är begränsningar bra.

Remakes är ju grejen nu så hoppas vi får en på Alien. Med ny teknik kan de visa mer av monstret, coolare actionscener, högre tempo och inte så mörkt och tråkigt.

Medlem
Skrivet av Majoren:

James ser ut som en något detaljfattig 18-årig "pretty boy" nu istället för det något ruffiga utseendet från originalet.

Haah, jag uppfattar honom annorlunda, att han nästan ser gråhårig ut. Typ någon som är mycket äldre än vad han ser ut. xD


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

De har sagt att de är stolta över att de med nyare grafik kan visa mer än man fick se tidigare. Det var ju det som var grejen, och bidrog till atmosfären, man fick använda fantasin, blir mer mystik. Ibland är begränsningar bra.

Remakes är ju grejen nu så hoppas vi får en på Alien. Med ny teknik kan de visa mer av monstret, coolare actionscener, högre tempo och inte så mörkt och tråkigt.

Betyder bara att Bloober, i vanlig ordning, inte förstått hur man gör ett bra skräckspel. Skräck sitter ju i det man inte riktigt ser eller förstår, att fläka ut allt i minsta detalj kommer knappast göra remaken en tjänst. Men Bloober tycker säkert HD-utgåvan av SH2 var bra den också, den visade ju också upp allt som aldrig var menat att visas och förstörde sedermera stämningen i spelet.

Den här remaken kommer nog verkligen bli en riktig östeuropeisk lågbudget-kopia av SH2.

1
Skriv svar