Gameplay och förstörelsefysik från fullkomligt vansinniga Kingmakers

Robot
Gameplay och förstörelsefysik från fullkomligt vansinniga Kingmakers

Spela som modernt utrustad soldat på medeltiden.

#Kingmakers, #Redemption-road, #nyhetstips


Medlem

Var lite skeptisk till idén när jag såg läste om det. Men det såg faktiskt väldigt kul ut i trailern!

Chefredaktör

Såg oväntat kul ut!

Medlem

Osäker på vad jag nyss bevittnade, men jag vill få bort det från hornhinnan omedelbart.


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Det ser kul ut.
Men ska det hålla måste det erbjuda mer än att man bara mörsar ner folk och byggnader med moderna vapen.
Då blir det bara "sandbox" av det hela och kul för stunden.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör

Som att låta en 11-åring göra spel. Ser fenomenalt kul ut - ge mig!


signatur
Medlem

Tycker filmen ser askonstig ut, hur siktar man ens eller är det autotarget som man ser ibland bara? Spawnar det bara en en tank som någon sorts sandbox eller?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser ut att vara kul 1 timme sen kommer det gå spik rakt neråt. Precis som Molotov säger behöver spelet mer än vad vi har sett i trailen.

Medlem

Kul att de visar upp förstörelse! Första trailern visar upp lite RTS-element cirka 1 minut in i videon. Tror de hade en genomgång av tech:en på Digital Foundtry också.

edit: DF video

Medlem

Känns typ som Goat Simulator.. Älskar fysikmotorer i spel där man kan riva ner byggnader etc men koncept nutid mot medeltid ser bara för korkat ut. Kassera den idén och kom med en annan vinkel, tack!

Medlem

Så misslyckat. Trodde först att idén var ett spel som skulle ge ett svar på fantasin om moderna vapens effekt under medeltiden, men det är istället bara larv, där alla vapen gör overkligt mycket skada.

De kunda lika gärna gett oss laserkanoner och rymdskepp.


signatur

Memento Mori

Ofi
Medlem

Kul med ett nytt upplägg, men det såg samtidigt lite som Terminator vs lallande statister ovetandes om att det skulle serveras blybuffé till lunch.

Medlem

Jag vet inte om jag såg något annat klipp än några i tråden men... det här ser ju i mina ögon skapligt värdelöst ut. En gif på spelets Steam-sida visar stolt upp när automatkarbinkulor skapar gnistor när de träffar en häst i huvudet. Styltiga animationer och en AI som... ja, jag vet inte vad. Att något hundratal soldater skulle stå still precis intill ett rasande hus när en stridsvagn kommer och brummar igenom det känns ju... sannolikt.

Kan se parallellen till Goat Simulator, det är säkert möjligt att det är så dåligt att det blir bra.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Jag vet inte om jag såg något annat klipp än några i tråden men... det här ser ju i mina ögon skapligt värdelöst ut. En gif på spelets Steam-sida visar stolt upp när automatkarbinkulor skapar gnistor när de träffar en häst i huvudet. Styltiga animationer och en AI som... ja, jag vet inte vad. .

Kan se parallellen till Goat Simulator, det är säkert möjligt att det är så dåligt att det blir bra.

Har du glömt bort hur man har kul? 😀

Logiken du eftersöker delas knappt i något spel ("Att något hundratal soldater skulle stå still precis intill ett rasande hus när en stridsvagn kommer och brummar igenom det känns ju... sannolikt"). Sådant händer hela tiden i typ alla spel.

Jag tycker att det ser väldigt kul ut. Inte dåligt kul som Goat simulator men kul för att det faktiskt är kul att spela.

Håller tummarna.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Har du glömt bort hur man har kul? 😀

Logiken du eftersöker delas knappt i något spel ("Att något hundratal soldater skulle stå still precis intill ett rasande hus när en stridsvagn kommer och brummar igenom det känns ju... sannolikt"). Sådant händer hela tiden i typ alla spel.

Jag tycker att det ser väldigt kul ut. Inte dåligt kul som Goat simulator men kul för att det faktiskt är kul att spela.

Håller tummarna.

Tja, alla roas väl av olika saker - det finns saker jag tycker är kul som andra garanterat inte tycker är särskilt skojigt. ^^ (Titta igenom humortråden på forumet som gott exempel på att det finns variation i humor.)

Och jag vet inte jag, jag tycker AIn såg särdeles hjärndöd ut. ^^ Men jag kan definitivt köpa att man får ta det för vad det är, och att det säkerligen kan roa en del. Men det såg då verkligen inte bra ut, i mina ögon.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Såg ju inge vidare ut detta.


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

1
Skriv svar