Analys: 60 fps-patchen till Starfield har gett en Xbox-boost med 72 %
Ja Starfield känns som ett fram stressat spel. Själv så blir mitt första projekt uppdaterade Fallout 4 någon gång i framtiden. När jag ser ett sånt här spel så jämför jag direkt med Ghost of Tsushima,God of War, Horizon, Uncharted. Men tyvärr så borde man igentligen jämföra med spel som Assassins creed för att inte bli missnöjd...
Patch notes här: https://bethesda.net/en/game/starfield/article/174M0cdUyxhn9m...
Tror det är mer än bara 60 FPS som lockar spelare; specialanpassad svårighetsgrad, skeppsinteriör som går att inreda, förbättrad surface maps, och möjligheten att ändra traits
Plockade upp det igen för att kolla in patchen men blev snabbt påmind om varför jag slutade spela. Jag försöker göra klart UC questlinen men det blir så fruktansvärt segt med alla laddningsskärmar när man ska resa fram och tillbaka till olika personer.
Nya kartorna såg bra ut iallafall och jag gillar att man nu kan justera saker som carry weight, men jag hade hoppats att prestandan skulle vara bättre nu men istället kändes den värre på Series S. Frameraten störtdök flera gånger i New Atlantis så pass så spelet nästan frös, så det känns inte så stabilt.
Nu verkar spelet tydligen fungera som det ska, så det kanske är dags att köpa det snart.
Eller ska man vänta tills minikartan kommer i expansionen innan man köper det
Inväntar GOTY-utgåva som lär släppas innan året är slut med expansion och alla uppdateringar