Vi som gör musik

Medlem

Jo fan, gör hårdrock. Nya skivan kommer i september, det här är en demoversion av en låt som kommer på den:

Här är musikvideo från förra skivan:

Men det är ju studioinspelade grejer med ett fullt band. Om man är ute efter lite mer "pilla hemma"-grejer:

Medlem

Det andra bandet jag är med i, Jüpiter, släppte vår första singel i igår och en DIY-musikvideo därtill:

phi
Medlem

Fick lite tid över i helgen till att göra klart en låt.

Medlem
Skrivet av phi:

https://www.youtube.com/watch?v=-RBDHmNen6I

Fick lite tid över i helgen till att göra klart en låt.

Jag älskar ditt sound och hur långa låtar du får till. Jag förstår inte själv hur man gör lång och bra musik då jag arbetar på ett helt annat sätt i min hjärna.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

phi
Medlem
Skrivet av lonian:

Jag älskar ditt sound och hur långa låtar du får till. Jag förstår inte själv hur man gör lång och bra musik då jag arbetar på ett helt annat sätt i min hjärna.

Tackar! Det är väl lite det som jag gillar med ambient (och dylika genres) att det blir ganska fritt och inga rätt eller fel och ingen direkt struktur att hålla sig till. Man kommer långt med ett par pads och någon sequencer som blippar och bloppar bakgrunden.

Det svåra blir väl snarare att få det så att det inte blir för repetitvt och tråkigt, vilket är något jag brottas med hela tiden med halvdant resultat ibland

Medlem

Kul tråd! Själv så har jag ett synthpop projekt


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Gjorde först något random bara men nu i slutändan tycker jag det känns lite tvspel som något 16bit Metroid aktigt.

Soundcloud Länk


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Det andra bandet jag är med i, Jüpiter, släppte vår första singel i igår och en DIY-musikvideo därtill: https://www.youtube.com/watch?v=uKkWivrOs0c

Älskar läppsynken i videon. Underbart.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Kul tråd! Själv så har jag ett synthpop projekt

https://www.youtube.com/watch?v=1gy030Hn6g4

Bra ljud. Är det Midi syntar?

Kom och tänka på en video när jag springer runt med ett keyboard för 11 år sedan. Länk


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Bra ljud. Är det Midi syntar?

Kom och tänka på en video när jag springer runt med ett keyboard för 11 år sedan. Länk

Ja, bara midi synthar. Men nu mera är det bara analogt som gäller i studion! Har snöat in rätt bra på det de senaste åren.
Schyssta melodier i låten du länkade!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Ajjemän, spelar trummor i alt/punkrock bandet INCIVILITY.
Detta är två singlar vi spelade in förra året.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem
Skrivet av lonian:

Älskar läppsynken i videon. Underbart.

Hehe. Den är så svår att spela och sjunga samtidigt att man typ har en pott på 150 % att fördela över två saker. Kunde ju såklart spelat in enkom sångbilder, men men ...

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Hehe. Den är så svår att spela och sjunga samtidigt att man typ har en pott på 150 % att fördela över två saker. Kunde ju såklart spelat in enkom sångbilder, men men ...

Jag gillar det <3 . Är det nyinspelat? Bildenkvalitén känns väldigt retro. Musiken är riktigt bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag gillar det <3 . Är det nyinspelat? Bildenkvalitén känns väldigt retro. Musiken är riktigt bra.

Tack, kul att höra! Jo det är nyinspelat. Hade lust att kopiera till VHS fram och tillbaka som vi gjort med en annan video med mitt andra band men det fanns inte tid så det blev filter i redigeringen. Har även spelat in på super 8 tidigare men det är rätt dyrt.

12
Skriv svar