Red Dead Redemption 2 snart på PS Plus

Robot
Red Dead Redemption 2 snart på PS Plus

I sällskap av spioner, skräpgangsters och chansen att vakna naken på en rymdstrand.

#playstation, #ps-plus, #red-dead-redemption-2


Medlem

Ett spel alla borde spela!

Redaktör
Skrivet av Dreijer:

Ett spel alla borde spela!

Ja! Jävlar vad bra det är, trots segt och för långt.


signatur
Medlem

Börjat spela RDR2 flera gånger men tröttnar snabbt då gubben går så himla långsamt och det är sjukt frustrerande. Hade dom speedat upp hans rörelsehastighet med 50% så hade jag nog orkat ta mig igenom spelet


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ett väldigt ambitiöst och påkostat spel, såklart, men samtidigt för stort och för långsamt. Jag tröttnade efter ett antal timmar och kommer nog aldrig spela ut det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja! Jävlar vad bra det är, trots segt och för långt.

Det där borde vara kriminellt beskrivet. Hehe

Det är för stort för er med familj. För oss eviga ungdomar så sitter det perfekt. Men ja, Det är ett maraton .


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Det där borde vara kriminellt beskrivet. Hehe

Det är för stort för er med familj. För oss eviga ungdomar så sitter det perfekt.

Problemet är att storyn tappar momentum ju mer utdragen den blir. Den hade kunnat vara kortare och tightare och det hade gjort spelet ännu bättre i mina ögon.

Medlem

Och fortfarande inte 60 fps eller vettig upplösning... 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av lampis:

Ett väldigt ambitiöst och påkostat spel, såklart, men samtidigt för stort och för långsamt. Jag tröttnade efter ett antal timmar och kommer nog aldrig spela ut det.

Blev lång paus för mig då jag spelade spelet.
Men kom tillbaka och spelade ut det.

Spelet var inte så bra som alla försöker fpndet att låta.
Välgjort och detaljerat men det är så mycket som begränsar och gör spelet till ett sömnpiller.
Hade betydligt roligare med GTA och första RDR


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Är väl inte första gången det här finns på PS+ va? Kan inte komma på hur jag skulle spelat det annars. Jag gav hur som helst upp kort efter introt, prologen, tutorial osv.

måste ändå säga att prolog-inledningen i RDR2 (chapter 1?) kanske är det tråkigaste jag haft i ett spel någonsin. Då var det svårt att fortsätta sen. Även om jag tror att jag kanske skulle gilla delar av spelet.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Och fortfarande inte 60 fps eller vettig upplösning... 😞

Köpte det billigt för några år sedan, installerat, men har väntat i hopp att de skulle komma ut med en uppgraderad version...Nu är det långsökt, men dyker det inte upp någon info runt alla showcases som ligger runt hörnet, så ger jag upp och kör igenom spelet. Men hade inte blivit förvånad om det kom ut en PS5-version strax efter att jag har klarat ut spelet...😂

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja! Jävlar vad bra det är, trots segt och för långt.

Trams! Är ju varken segt eller för långt. Perfekt handling och så sjukt najs hur mycket det finns att göra runtomkring. Ett riktigt mästerverk, har spelat igenom på både PS4 Pro och Xbox Game Pass men kanske borde ge mig i kasst med det igen?

Redaktör
Skrivet av lampis:

Ett väldigt ambitiöst och påkostat spel, såklart, men samtidigt för stort och för långsamt. Jag tröttnade efter ett antal timmar och kommer nog aldrig spela ut det.

Mitt spel tog en paus på nåt år. Sen plockade jag upp det och körde enbart huvuduppdragen tills storyn nådde i mål. Ångrar det verkligen inte.


signatur
Redaktör
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Är väl inte första gången det här finns på PS+ va? Kan inte komma på hur jag skulle spelat det annars. Jag gav hur som helst upp kort efter introt, prologen, tutorial osv.

måste ändå säga att prolog-inledningen i RDR2 (chapter 1?) kanske är det tråkigaste jag haft i ett spel någonsin. Då var det svårt att fortsätta sen. Även om jag tror att jag kanske skulle gilla delar av spelet.

Såg nånstans att det varit på PS Plus tidigare, så kan stämma.

Det börjar segt, ja. Men när världen öppnas och man kan rida runt, upptäcka och göra vad fasen man vill… då är det oerhört bra. Rockstars världar är helt otroliga. Med det sagt så är hela spelet sävligt, man behöver lära sig leva med det om det ska funka.


signatur
Medlem

Jag provade det när det begav sig. Jag gillar inte Open world, Cowboy-temat/världen, hur de pratade då och alla sidosysslor som man höll på med. Är det värt att kämpa sig igenom skiten för att sedan se världens bästa handling eller?

Medlem
Skrivet av pazu:

Jag provade det när det begav sig. Jag gillar inte Open world, Cowboy-temat/världen, hur de pratade då och alla sidosysslor som man höll på med. Är det värt att kämpa sig igenom skiten för att sedan se världens bästa handling eller?

Well, det låter som du ogillar typ 95% av spelet och dess grunddesign så skulle säga att även om handlingen är riktigt bra och medryckande så är det nog inte värt att lida sig igenom allt bara för att komma till det otroliga slutet. Det är trots allt inget nobelpris-material direkt men för oss som gillar spelet i sig kan också uppskatta det något så oerhört.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Köpte det billigt för några år sedan, installerat, men har väntat i hopp att de skulle komma ut med en uppgraderad version...Nu är det långsökt, men dyker det inte upp någon info runt alla showcases som ligger runt hörnet, så ger jag upp och kör igenom spelet. Men hade inte blivit förvånad om det kom ut en PS5-version strax efter att jag har klarat ut spelet...😂

Haha, jag delar samma öde. Eller nästan. Kunde inte hålla mig för typ en månad sedan och köpte spelet för 50kr. Lade typ 10 timmar och tycker att spelet är fantastiskt på många vis. Tappade tråden då det av princip stör mig att Rockstar är dumma i huvudet och inte ger oss vad vi har bett och bönat om i massa år.

Kommer en uppdatering så blir det att spela, annars kan spelet fara och flyga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bra försök, kommer inte att testa spelet en enda sekund, med bilder under 60 per sekund.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Ett spel alla borde spela!

Det säger de flesta. Jag har dock inte orkat spela klart det. Sjukt långt spel med miljontals sidostories. Det tar aldrig slut?

Skägg.
10 Chambers

Lirat igenom det två gånger, andra gången med de flesta sidouppdrag. Tog 60-70 timmar.

Släpper de en nextgen-patch blir det en tredje gång, utan tvekan.


signatur
Medlem

Världens bästa spel! Dock aldrig spelat om det! Kanske bud på att göra det snart.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lirat igenom det två gånger, andra gången med de flesta sidouppdrag. Tog 60-70 timmar.

Släpper de en nextgen-patch blir det en tredje gång, utan tvekan.

Försökt spela det flera gånger, men alltid slutat och det är omöjligt att ta tag i det pga 30 fps. Ja, faktiskt, det är så oerhört jävla segt.


signatur

1338 - One Step Above

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av MulletDeluxe:

Försökt spela det flera gånger, men alltid slutat och det är omöjligt att ta tag i det pga 30 fps. Ja, faktiskt, det är så oerhört jävla segt.

Vissa spel fastnar man inte för helt enkelt.


signatur
1
Skriv svar