Double Eleven lämnar över utvecklingen av Prison Architect 2

Robot
Double Eleven lämnar över utvecklingen av Prison Architect 2
Medlem

Paradox sparar säkert mycket pengar genom att originalutvecklaren från UK får lämna när spelet i princip är färdigt och låta ett team i låglöneland ta över.

Medlem

Rätt oroväckande.
Stor portion till att göra ett bra spel är passionen för spelet hos utvecklarna. Double Eleven hade säkert passionen för PA2 men att behöva lämna ifrån sig spelet direkt vid släpp till en annan studio.. Detta kommer nog skada spelet i långa loppet.

Hoppas jag har fel.

Medlem

Paradox är ett sånt jävla rövföretag nu för tiden. Samma skrot och korn som EA.

Medlem

inte vad man vill höra när man ivrigt väntar efter 2an fan då


signatur

//monster

Medlem

Okej, förhandsbokar delux utgåva med 5 dagars early access för 20€ extra.
Skriver i kommentarerna till recensionen sen hur besviken jag är och vilket skit spelet är

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Okej, förhandsbokar delux utgåva med 5 dagars early access för 20€ extra.
Skriver i kommentarerna till recensionen sen hur besviken jag är och vilket skit spelet är

Och att du aldrig kommer göra denna typen av köp igen...

sedan:

loop på det.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det var ju inte betryggande. Var redan skeptisk av det jag sett, förseningarna, och den försämrade grafiken som påminde om ett dålig mobilspel. Skulle inte bli förvånad om det blir ännu en Cities Skylines 2 situation där de frenetiskt försöker städa upp i efterhand och göra svikna fans glada igen.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Paradox sparar säkert mycket pengar genom att originalutvecklaren från UK får lämna när spelet i princip är färdigt och låta ett team i låglöneland ta över.

Förmodligen det som har hänt men är ändå inte så betryggande. Ett spelföretag brukar oftast har en vision på hur spelet ska bli och framtiden. Risken finns att spelet inte nåt den visionen.

1
Skriv svar