Vad jobbar ni med?
Jag har ingen titel men är kanske "tekniker",
Hanterar certfikat på ett företag inom finansbranschen. sitter lite i stordatormiljö vid behov och rättar saker. "Allt i allo" skulle jag själv kalla mig.
Önskar att jag hade ett mer fysiskt krävande jobb. Jag tror att jag hade mått bra av att jobba fysiskt 8-12, lunch och sen kontorsjobb resten av dagen men så är det inte. utan här sitter/står man åtta timmar om dagen.
Tekniket går ju att applicera på vilket jobb som helst. 😂 Väldigt svävande begrepp.
Sanitetstekniker = Rensar avlopp.
Hygientekniker = Städare.
Färgtekniker = Målare.
Det har väl blivit lite så att det ska låta finare än vad det egentligen är idag utav någon anledning. 🤔
Tekniket går ju att applicera på vilket jobb som helst. 😂 Väldigt svävande begrepp.
Färgtekniker = Målare.
Det har väl blivit lite så att det ska låta finare än vad det egentligen är idag utav någon anledning. 🤔
Barntekniker = dagisfröken
Färgtekniker = Målare.
Ja så klart, därav min förklaring vilken slags teknik jag hanterar.
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Barntekniker = dagisfröken
😂
Jag jobbar som fluffer.
Får jobba mycket med händerna då, antar jag? 😂
Lokförare fint kontor på dagarna.
Det är fint. Jobbat länge?
Det räcker väl så med infon om lagret.
Rörande andras jobb: Men gräset är väl altlid grönare på andra sidan. Det är väl alltid så att man tycker att andra jobb låter coolare, roligare etc. Men fan vet.
Vi får hoppas du får svar på det över 10 år gamla inlägget.
Vi får hoppas du får svar på det över 10 år gamla inlägget.
Ett inlägg hänger i stasis bara.
Lite OT men jag hade ett Facebookminne igår om en plan för tolv år sen om att dricka öl…. Som aldrig blev av men nu. Skrev på det och på onsdag ses vi!
Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.
Det är fint. Jobbat länge?
Nej, några månader bara.
Nej, några månader bara.
Välkommen till yrket. Har själv snart 13 år bakom mig och trivs fortfarande jättebra.
Får jobba mycket med händerna då, antar jag? 😂
Ja, enbart skulle jag säga. 😂
AMD Ryzen 5 7600X
Powercolor Radeon RX 7800 XT
34GB Corsair Vengeance DDR5 5200MHZ CL40
Thermalright Peerless Assassin 120 SE
Kingston KC3000 1Tb
På vardagarna jobbar jag med marknadsföring och försäljning inom bageri/konditori. På kvällar och helger jobbar jag med spelutveckling och andra programmeringsjobb
Jobbar som i att du får lön? Tänker på spelutvecklingen och programmeringen.
Ännu en dag i paradiset.
Incident Analytiker.
I vilket sammanhang?
Ännu en dag i paradiset.
Rörmokare, service. Varierande, fysiskt, motionerar hjärnan och AI-säkrat. Behöver inte ta med jobbet hem. Bra fritid och bra betalt!
Fint upplägg att kombinera hjärna och muskler. Jag har trivts bra med den kobinationen; har pluggat eller skrivit och jobbat fysiskt (kock) samtidigt. Det kändes som att det ena jobbet blev en rast för det andra: man rensade hjärnan eller lät musklerna vila. Skulle gärna haft det i dag. Men man får träna efter jobbet, blir i alla fall lite av samma sak.
Apropå ämnet för tråden: jag har samma jobb nu som då, och inga planer på att byta. Jobbar med internets bästa community. <3
Drift tekniker på Riksbyggen senaste 5-6åren. Mest inblandad i Ica butiker men ibland en del på bostadsrätter. Ålderdomshem mm.
Så vad gör man?
Man ser till att allt fungerar, el, vvs, ventilation, styr, brandlarm, sprinkler system ,rökluckor funkar. Så att mydighetsbesiktningar görs kortfattat så allt inom verksamheten funkar. Väldigt fritt och varierande jobb.
Jobbar som i att du får lön? Tänker på spelutvecklingen och programmeringen.
Spelutvecklingen är mest hobby, men jag gör en del programmingsjobb annars. Har bland annat precis byggt ett beställningssystem och har landat ett webbjobb som jag såklart får pengar för.
1# FZ Troll