Alla hjärtans spel – tipsa om kärleksfulla spel!
Nämnde det direkt i första inlägget, så det har lyfts. Tål dock att nämnas igen och igen.
Blind har man också blivit.
Tolkade första som artikelinlägg, men det här var ju ingen artikel.
Fantastiskt spel helt sonika.
Inget att spela med flickvännen men är man ensam så släpptes Slaves of Rome häromdagen! ;P
Första som poppar upp i huvudet: Lovers In A Dangerous Spacetime. Väldigt mysigt och charmigt spel i coop-läge. 93% positiva reviews på Steam: https://store.steampowered.com/app/252110/Lovers_in_a_Dangero...
Detta spelet är nog kanske den enskilda sak som varit närmast att förstöra mitt nuvarande äktenskap. Men stärkta kom vi ut på andra sidan... tror jag... oklart om hon håller med...
men men, underbart spel oavsett.
Dan Dolme! Ett riktigt kärleksspel från -94. finns att spela här https://www.retrogames.cz/play_1527-DOS.php
Jag har inte hunnit spela Banishers än, men det spelet sammanfattar väl uttrycket "tills döden skiljer oss åt"?
Deras kärlekshistoria och tragiska öde passar in här.
"Writer and Fighter"
Arkadspelet Mikie ifrån 1984. Samla hjärtan och få ihop det med tjejer i skolan. 😄
Spelade det ibland på C64 när jag var liten. Minns det som förbannat svårt.
Du har inte fel. Det var förbannat svårt.
I drank what?
Många spel var förbannat svåra (och rätt korta) förr. Fick man bara in knicksen så var iaf första banan i klassrummet inte allt för svår. 🙂
Skool daze var iofs roligare när det kom till spel som utspelar sig i en skola.
Många spel var förbannat svåra (och rätt korta) förr. Fick man bara in knicksen så var iaf första banan i klassrummet inte allt för svår. 🙂
Skool daze var iofs roligare när det kom till spel som utspelar sig i en skola.
Älskar School Daze. Jag och en kompis spelade det hela tiden. Vi brydde oss inte nämnvärt om vad spelet faktiskt gick ut på. Vi levde mest rövare tills vi blev relegerade.
Älskar School Daze. Jag och en kompis spelade det hela tiden. Vi brydde oss inte nämnvärt om vad spelet faktiskt gick ut på. Vi levde mest rövare tills vi blev relegerade.
Peka finger bakom ryggen på lärare, knocka någon klasskamrat som var mindre och svagare och klottra obscena saker på griffeltavlorna var ju alltid kul. 🙄