The Day Before-utvecklare om fiaskot: "hatkampanj"
I ett inlägg som plockats ner och publicerats på nytt.
Spelare ska, enligt tweeten, ha kontaktat Fntastic senare och sagt att de gillade spelet och ville ha fortsatt tillgång.
Vilka då? Har inte hört om en enda person som önskat att de kunde fortsatt spela spelet efter att det togs ned. De enda personerna som efterfrågat tillgång till spelet har varit personer som försökt köpa/sälja konton i hopp om att tjäna pengar på en produkt som inte går att köpa längre.
Vilka då? Har inte hört om en enda person som önskat att de kunde fortsatt spela spelet efter att det togs ned. De enda personerna som efterfrågat tillgång till spelet har varit personer som försökt köpa/sälja konton i hopp om att tjäna pengar på en produkt som inte går att köpa längre.
Kan säga dig att det fanns ett par stolpskott på /r/thedaybefore som faktiskt försvarade och tyckte spelet var fantastiskt för att vara ett early-access spel.
Och nej, dem trollade inte.
Jag har inte spelat spelet, men jag tror tyvärr att de har ett par poänger där, oavsett ifall kritiken mot dem är förtjänad eller inte. Streamers och bloggare tjänar pengar på klick, och hat, avsky och även irritation tycks förena. Det är lätt att dras med i pöbeln helt enkelt, något som tråkigt nog verkar vara en mänsklig förbannelse.
Därför ser vi så ofta streams i stora feta rubriker med en bil på ett chockerat ansiktsuttryck ihop med versaler i var och varannan spel-stream. De tjänar helt enkelt på att sticka ut ur mängden och komma med chockerande (och nästan alltid spekulativa) avslöjanden. Något The Day Before-utvecklarna borde ta til sig är ändå att inte släppa ett spel innan det upplevs som någorlunda klart, ifall de nu ens är intresserade v att leverera istället att få det levererat.
Jag har inte spelat spelet, men jag tror tyvärr att de har ett par poänger där, oavsett ifall kritiken mot dem är förtjänad eller inte. Streamers och bloggare tjänar pengar på klick, och hat, avsky och även irritation tycks förena. Det är lätt att dras med i pöbeln helt enkelt, något som tråkigt nog verkar vara en mänsklig förbannelse.
Därför ser vi så ofta streams i stora feta rubriker med en bil på ett chockerat ansiktsuttryck ihop med versaler i var och varannan spel-stream. De tjänar helt enkelt på att sticka ut ur mängden och komma med chockerande (och nästan alltid spekulativa) avslöjanden. Något The Day Before-utvecklarna borde ta til sig är ändå att inte släppa ett spel innan det upplevs som någorlunda klart, ifall de nu ens är intresserade v att leverera istället att få det levererat.
Nä, just dom här utvecklarna har ingen poäng som är ens lite relevant. Det hade varit en annan sak om dom hade en OK produkt som fick oförtjänt dålig kritik, i bästa fall är det falsk marknadsföring och annars är det en ren scam. Svårt att stå att hävda att problemet ligger utanför dom själva.
Nä, just dom här utvecklarna har ingen poäng som är ens lite relevant. Det hade varit en annan sak om dom hade en OK produkt som fick oförtjänt dålig kritik, i bästa fall är det falsk marknadsföring och annars är det en ren scam. Svårt att stå att hävda att problemet ligger utanför dom själva.
Det ena behöver inte utesluta det andra
En produkten kan vara undermålig samtidigt som influencers eller kreatörer kör stenhårt på click- and ragebait, där enda syftet är att ägga på situationen för egen vinning.
Jag försvarar inte Fntastic och deras spel i det minsta här, men bara för att det hela slutade upp som det gjorde betyder det inte att vissa saker i det öppna brevet är helt förkastligt.
R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >
G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >
B < R5 5600 | 16GB 3200 MT/s | RTX 2060 >
Alltså..
Vad de glömmer att berätta är att de registrerade sitt spelföretag i Singapore. Landets är känt för att ge statsbidrag och skattelättnader till spelutvecklare i landet.
Så även om bröderna betalade tillbaka allt till köpare på Steam så finns ju fortfarande möjligheten att de med sina kampanjer och trailers lurat åt sig massor av skattepengar.
Ultrazine