Sega-chef vill att Sonic ska "överträffa Mario"
Skulle säga att hans chanser är minimala då Sega är miiiilsvis efter Nintendo i kvalitet på företaget. De spelar öht. inte i samma liga då Nintendo är branschledande globalt vad gäller kvaliteten på deras exklusiva spel, medan Sega idag simmar nånstans där nere omkring "mediokert".
Blir svårt. Sonic är ganska begränsat i gameplay för att hela grejen med hans karaktär är att springa snabbt.
Tror de behöver göra om gameplayet ganska mycket så man inte behöver bygga upp momentum som sedan tar stopp när man råkar springa in i något.
Min vision av en Mariodödare: 2d-gameplay, superbra och detaljerad 3d-grafik som skiljer sig från Super Mario Bros. Wonders lite mer simplistiska grafik(typ Sonic 3 fast modern grafik), Co-Op eller tävling mot varandra på något sätt, sinnessjukt galna banor och en faktiskt bra men klassisk story om Robotnik som försöker ta över världen.
Blir svårt. Sonic är ganska begränsat i gameplay för att hela grejen med hans karaktär är att springa snabbt.
Tror de behöver göra om gameplayet ganska mycket så man inte behöver bygga upp momentum som sedan tar stopp när man råkar springa in i något.
Det är just det här som jag aldrig tyckt varit kul med Sonic. Sen är platformandet ganska trist och oprecist. Mario gör ju iaf som man säger till honom^^.
Blir svårt. Sonic är ganska begränsat i gameplay för att hela grejen med hans karaktär är att springa snabbt.
Tror de behöver göra om gameplayet ganska mycket så man inte behöver bygga upp momentum som sedan tar stopp när man råkar springa in i något.
Huvudet på spiken. Detta omöjliggör spel i samma nivå som Mario i mina ögon.
En kedja blir aldrig starkare än sin svagaste länk, så att säga.
Samtidigt, tar dem bort farten så försvinner personligheten.
Ännu en dag i paradiset.
Det är just det här som jag aldrig tyckt varit kul med Sonic. Sen är platformandet ganska trist och oprecist. Mario gör ju iaf som man säger till honom^^.
Precis!
Hela konceptet med att springa snabbt faller platt, då det konstant är en massa skit i vägen som hindrar en, som man dessutom inte ser.
Sen att kontrollen på karaktärerna i spelen är otroligt flytiga hjälper inte heller ett dugg.
Sonic som karaktär är ganska svårplacerad. Medan Nintendo ständigt förnyar Mario i olika spel, så känns det som att Sonic står och stampar kvar med "springa-snabbt-med-undermåligt-plattformande". 🙄
Sonic Frontiers var ett stort steg i rätt riktning efter många års vandring i dimman och Sonic Superstars är en liten 2D-comeback. Men Super Mario Bros. Wonder är samtidigt ett bevis för hur långt före Nintendo alltid verkar ligga när det kommer till att förnya sin maskot och hålla honom relevant, fortfarande efter så många år.
Inte så svårt, ge fansen vad de vill ha istället. Det är ju en bra början i alla fall.
Såklart ett spel som baseras på eller är i samma stil som SatAM Sonic. 3D open world(Zelda/Metroidvania stil), befria olika zoner av planeten och sedan Eggmans stad från hans styre.
Sonics team då som antingen spelbara eller att dem dyker upp och hjälper till.
Precis!
Hela konceptet med att springa snabbt faller platt, då det konstant är en massa skit i vägen som hindrar en, som man dessutom inte ser.
Sen att kontrollen på karaktärerna i spelen är otroligt flytiga hjälper inte heller ett dugg.
Sonic som karaktär är ganska svårplacerad. Medan Nintendo ständigt förnyar Mario i olika spel, så känns det som att Sonic står och stampar kvar med "springa-snabbt-med-undermåligt-plattformande". 🙄
Jag håller med helt och hållet. Nej jag tror inte Sonic någonsin kommer överträffa Mario men närma sig lite mer hade ju inte skadat.
Nu är smaken olika men jag tycker inte att Sonic 3 and Knuckles var så långt ifrån Super Mario World. Konceptet med att koppla ihop kassetter för att låsa upp funktioner i gamla spel var banbrytande då. Sen tyckte jag Sega fick till det bra med Sonic Generations med kombinationen av 2d och 3d. Spelet kunde dock ha blivit ännu bättre, bl om man kunde ha spelat som fler karaktärer. Sen dess har väl formkurva gått nedåt till Sonic Frontier. Har inte spelat det jättemycket men gillar hittills Generations bättre. Har inte testat Superstars. Sonics snabbhet fungerar nog bäst i 3d. Här kanske man skulle kunna ta inspiration från spel i andra genres t ex Sunset overdrive eller Skate. Sen behöver Sega ta in Christian Whitehead som konsult. Ser iofs Sonic Mania mer som en remake än ett nytt spel men bra var det. Tycker också att Sonic & All-Stars Racing Transformed överträffade alla Mario Kart spel fram till Mario Kart 8 som är det bättre spelet.
Jag skulle gärna se Sonic på samma nivå men jag ser det inte komma den närmaste tiden. Jag hade höga förhoppningar på Sonic Superstars då jag älskar många av Sonics 2D-spel.
Men det var rakt igenom en besvikelse. Trist, bitvis väldigt ojämn grafik. Medioker musik med bara ett fåtal minnesvärda stycken, den var också mixad för lågt. Banorna var på tok för långa, vilket bara blev irriterande i längden. Här fanns verkligen uppslag till något som kunde bli riktigt bra, men det slarvades bort.
Sega får sakta ner spelet, gör en spin-off "Son of Sonic" där karaktären inte är så där supersnabb.
Alternativt kan Sonic vara snabb men där det inte upplevs så jäkla snabbt, man hinner ju inte ens se sig omkring.
Och ta bort timer, det gjorde Mario Wonders så jäkla bra.
Sonic Superstars är så sjukt inzoomat, jag fattar nada hur man tänkte där, man hade kunnat zoomat ut det dubbla, som det är nu är det helt ospelbart.
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Sega får sakta ner spelet, gör en spin-off "Son of Sonic" där karaktären inte är så där supersnabb.
Alternativt kan Sonic vara snabb men där det inte upplevs så jäkla snabbt, man hinner ju inte ens se sig omkring.
Och ta bort timer, det gjorde Mario Wonders så jäkla bra.
Sonic Superstars är så sjukt inzoomat, jag fattar nada hur man tänkte där, man hade kunnat zoomat ut det dubbla, som det är nu är det helt ospelbart.
Ospelbart kan jag väl tycka är lite hårt, men absolut, det är en klar nackdel det också sett till designen.
Överlag så har all spelmedia,varit på tok för generös mot detta spel. Kan inte förstå hur det snittar 75 procent på metacritic. Förtjänar inte mer än drygt 60, och då är jag ändå ett stort sonic-fan.
Om Microsoft köper SEGA kanske det faktiskt kan bli verklighet. Tänk er nästa Xbox-konsol titulerad Dreamcast 2 eller SEGA-box i Japan med Sonic som paradnunmer. Har dock aldrig varit särskilt förtjust i Sonic-spelen, men de får gärna motbevisa mig.
Tror inte det. Microsofts uppköp av studios kan ju knappast anses vara synonymt med högre kvalitet på spelen, snarare tvärtom så tycks spelen bli sämre efter att Microsoft köpt upp en studio.